Beograd posle tri decenije dobija obilaznicu
19.6.2023 09:42 Autor: Redakcija Biznis.rs 1



Gradnja obilaznice oko Beograda privodi se kraju. Deo od Straževice do petlje Bubanj potok dug je 9,6 kilometara i poslednji je deo ovog puta. Ugovorena vrednost radova na tri deonice je 227,7 miliona evra.
Višedecenijski san izmeštanja dela saobraćaja iz prestonice uskoro će biti ostvaren. Na deonici B obilaznice Beograda, ukupne dužine od 20,4 kilometra, izgrađena su četiri tunela, 22 mosta i dve velike petlje, izveštava RTS.
„Ova obilaznica je paradigma moje inženjerske generacije i sad pred penziju ću praktično završiti ovaj deo do Bubanj potoka“, izjavio je državni sekretar Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Mihajlo Mišić.
Radovi na sektoru B, od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj potoka, počeli su u septembru 2018. godine. Iako je ambiciozno najavljeno da će radovi trajati 36 meseci, zbog pandemije korona virusa i drugih izazova rok je produžen.
Resorno ministarstvo realizuje projekat u saradnji sa JP Putevi Srbije, kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China i azerbejdžanskom kompanijom Azvirt.
Projektovana za brzinu od 120 kilometara na sat, obilaznicom oko Beograda dugom 47 kilometara putovaće se mnogo brže, bez stvaranja gužvi na Gazeli ili Autokomandi.

Iz jedinstvenog centralnog sistema nadzora i upravljanja pratiće se saobraćaj, a vozače će kontrolisati četiri vrste kamera – za frekvenciju saobraćaja, prepoznavanje registracija, kontrolu brzine, kao i za detekciju vangabaritinih vozila.
„U tu svrhu izgrađena je potpuno nova pogonska centrala koja se nalazi ispred desne cevi tunela, gledano iz pravca Bubanj potoka, a uz novu pogonsku stanicu izgrađena je i potpuno nova crpna stanica sa rezervoarima koji mogu da prime 100.000 litara vode, i novom pumpom za novu hidrantsku mrežu koja je instalirana u tunelu Beli potok“, ističe Jovica Radić iz kompanije Power China.
U toku su završni radovi – asfaltiranje tunelskih cevi, opremanje tunela Beli potok i postavljanje rasvete. Oko petlje Avala namešta se sigurnosna ograda, zidovi protiv buke, saobraćajna signalizacija i uređuju zelene površine.
„Svi auto-putevi će biti povezani autoputskom poveznicom koju sada puštamo. Sa pravca E70 iz pravca Novog Sada skrećemo auto-put na obilaznicu, presecamo auto-put iz pravca Zagreba, severa, severoistoka, severozapada, i praktično sav taj saobraćaj dalje ide kao jednim kolektorom“, naglasio je Mišić.
Pročitajte još:
U planu je nastavak radova i izgradnja sektora C, dužine oko 31 kilometar, koji podrazumeva tunele, petlje i spajanje obilaznice od Bubanj potoka preko Vinče do Pančeva, kao i izgradnja obilazne železničke pruge na istom pravcu u dužini od oko 29 kilometara.
Završetkom radova na sektoru 6 Beograd će napokon, nakon 30 godina, dobiti svoju obilaznicu.
Kako najavljuju nadležni, sav teretni i tranzitni saobraćaj biće izmešten sa dela auto-puta koji prolazi kroz prestonicu. Rezultati toga biće vidljivi već od 28. juna, za kada je najavljeno puštanje u saobraćaj beogradske obilaznice.
MAJA
19.6.2023 #1 AuthorKonačno da se rastereti grad