Najskuplji aranžmani i do 145.000 dinara

Cvećari najviše vole praznike, ali cveće sve više kupuju samo oni koji „moraju“

AgrobiznisIzdvajamoPoslovanjeSrbija

8.3.2023 08:01 Autor: Julijana Vincan 8

Cvećari najviše vole praznike, ali cveće sve više kupuju samo oni koji „moraju“ Cvećari najviše vole praznike, ali cveće sve više kupuju samo oni koji „moraju“
Današnji praznik tradicionalno je dan kada se kupuje najviše cveća – devojkama, mamama, bakama, koleginicama… Međunarodni dan žena je i u svetu jedan od... Cvećari najviše vole praznike, ali cveće sve više kupuju samo oni koji „moraju“

Današnji praznik tradicionalno je dan kada se kupuje najviše cveća – devojkama, mamama, bakama, koleginicama… Međunarodni dan žena je i u svetu jedan od datuma kada cvećari beleže svoje rekordne rezultate, a sledi ga Dan zaljubljenih (14. februar). Ipak, trenutne okolnosti u kojima živimo dovele su do situacije da je za mnoge čak i kupovina cveća postala pravi luksuz.

Online cvećare nude poručivanje gotovih aranžmana sa samo nekoliko „klikova“, a njihove cene kreću se od 4.000 do 12.500 dinara, ali i više, u zavisnosti od želja kupaca. Kutije cveća (Box of flowers) su najskuplje i koštaju i do 145.000 dinara, dok se buketi kreću do 22.000 dinara.

Najskuplji aranžman od 101 ruže, koji smo našli na sajtu jedne online cvećare, košta 35.000 dinara, što pokazuje da ima i onih koji su spremni, a i u mogućnosti da izdvoje poprilične svote novca kako bi obradovali nekoga. Naravno, u cvećarama se može naći i znatno jeftinije cveće, po cenama koje svi mogu da priušte, pa će se danas verovatno mnogi odlučiti za ružu koja košta od 250 do 500 dinara, karanfil, lale, saksijsko bilje ili za neki buket prema ličnim afinitetima.

Prema rečima Aleksandre Stojanović iz cvećare „Vesna 84“ iz Vranja, 8. mart je doprineo malo većem prometu u njihovoj radnji, ali ne previše jer je kupovna moć ljudi znatno manja u odnosu na prošlu godinu.

„Za dan zaljubljenih kupuju mahom mladi ljudi, a za 8. mart uglavnom oni koji „moraju“ – za vaspitačice, učiteljice… mada imamo i oko 30 odsto veoma finih supruga i momaka koji redovno dolaze svake godine za Dan žena. Najveća potražnja je svakako baš za Dan zaljubljenih i 8. mart„, objašnjava naša sagovornica.

Sledeći popularni datumi za kupovinu cveća su, kako kaže, pravoslavne slave koje kreću od oktobra, pa sve do januara.

Foto: Pixabay.com

„Tokom leta imamo sezonu svadbi i veselja. Za novu godinu su mahom veridbe, posle kojih dolaze venčanja, i to najviše u julu, avgustu i septembru. Subota i nedelja su udarni dani kada ljudi idu na slavlja i nose cveće, što je lepa novina u poslednjih šest do sedam godina, koja je napokon došla i kod nas u Vranje“, ističe Stojanović i dodaje da se cveće redovno kupuje i mamama posle rođenja bebe.

Naša sagovornica kaže da su od nove godine uvedene brojne novine u poslovanju cvećara, ta da im je država uvela znatne promene u vidu dodatnih uslova i plaćanja.

„Naša delatnost cvećarstva ima ograničen rok trajanja proizvoda, to je roba sa kratkim rokom, a mi nemamo nikakve povlastice države, već ono što propadne bacimo. Ipak, moramo da se borimo“, obrazložila je Aleksandra Stojanović.

Ona primećuje da je kupovna moć ljudi starosti od 50 i više godina prilično smanjena, te da kupuju samo kada moraju. S druge strane, najvernije mušterije u cvećarama su mladi od 20 do 30 godina.

Naša sagovornica dodaje da sa nabavkama nemaju nikakav problem jer imaju dugogodišnje dobavljače, gde je poverenje obostrano, a i redovne su platiše.

Iz cvećarske radnje Neca iz Beograda za Biznis.rs takođe potvrđuju da je 8. mart najpopularniji datum za kupovinu cveća.

„Najveća potražnja je definitivno za Dan žena i tada se najviše traže crvene ruže, a njihova cena se kreće od 250 do 500 dinara po jednom cvetu. Inače, imamo problem poslednjih meseci sa prodajom i nabavkom robe usled dešavanja na lokalnom i globalnom nivou. Broj ljudi koji dolazi kod nas je isti ili čak i veći, ali je platežna moć mnogo slabija“, kažu naši sagovornici.

  • Jovana24

    8.3.2023 #1 Author

    Sto je steta zaista

    Odgovori

  • Anna

    8.3.2023 #2 Author

    Nekada je bilo obavezno doneti buket cveća ako se ide u goste. Sada je to luksuz odložen za specijalne prilike.

    Odgovori

  • GOCA BG

    8.3.2023 #3 Author

    I sve ce biti manje ljudi koji ce kupovati cvece,cene visoke a plate iste…

    Odgovori

  • BRANA19

    9.3.2023 #4 Author

    Bas je prava steta… Oni sad mogu da zarade , ljudi ne mogu da kupe…

    Odgovori

  • TATJANA

    9.3.2023 #5 Author

    Obzirom da je rok ograničen i cveće se baca nakon nekog vremena, nije lako onima koji se bave tim poslom da pokušaju da plasiraju robu na vreme

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    9.3.2023 #6 Author

    Divno je cvećem oplemeniti prostor. Kroz rečenicu
    cveće kupuje ko mora
    vidi se propast i prava slika našeg društva i standarda

    Odgovori

  • VOJKAN

    10.3.2023 #7 Author

    Pa polako stiže proleće, i nadamo da ce se sve više cveće kupovati

    Odgovori

  • goca87

    10.3.2023 #8 Author

    Oni koji moraju ali i oni koji žele….

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.