Da li vozači dovoljno brinu o svojim automobilima?
8.5.2023 08:01 Autor: Miljan Paunović 6
Održavanje automobila u današnje vreme uopšte nije jeftino, a za mnoge je čak postalo i luksuz. Četvorotočkaši traže redovnu brigu, kao i svaka mašina, povremene „sistematske preglede“ i popravke po potrebi, a ne samo da ih vozači „nahrane“ gorivom.
Istraživanje koje je u Sjedinjenim Američkim Državama sproveo FinanceBuzz pokazalo je koliko vozači brinu o svojim automobilima, ali i koliko su upućeni u cene održavanja i popravke.
Rezultati ove ankete govore da 58 odsto vlasnika vozila ne može da priušti neočekivani račun za popravku veći od 1.000 dolara (911 evra), kao i da veliki deo stanovništva odlaže važna održavanja. Naime, 33 odsto vozača ne može da uradi ni hitan servis koji košta više od 500 dolara (455 evra), a 69 odsto ne može da plati iznenadnu popravku od 2.000 dolara (1.800 evra) ili više.
Oko 46 odsto vozača kaže da je u prošlosti platilo popravku automobila za koju veruju da bi se mogla izbeći da su bili pažljiviji u vezi sa redovnim održavanjem.
Možda je pomalo začuđujuće i to što većina ispitanih Amerikanaca nije upoznata sa stvarnim troškovima popravke automobila. Tako su za zamenu menjača smatrali da treba izdvojiti oko 2.000 dolara, a u zavisnosti od automobila i servisa ona košta između 4.000 i 7.000 dolara.
U Srbiji je situacija malo drugačija. Većina vozača zna da „vađenje menjača“ košta oko 100 evra. Zamena seta kvačila sa zamajcem kreće se oko 1.000 evra za prosečan mali automobil poput Opel Corse.
Naši vozači uglavnom rade mali servis jednom godišnje, a pregledi i popravke vozila su u zavisnosti od odgovornosti vlasnika vozila.
Cene su uglavnom slične i oni servisi koji imaju istaknute cenovnike na svojim sajtovima, poput Lav Auta, na neki način su vodiči koji pokazuju koliko novca je potrebno izdvojiti za popravku. Tako se, na primer, kontrolni pregled vozila, dijagnostika, u pomenutom servisu kreće od 2.000 do 4.000 dinara, u zavisnosti od vrste automobila. Servis kočnica – zamena prednjih pločica košta od 2.400 do 3.600 dinara, zamena zadnjih pločica od 2.700 do 3.600 dinara, paknova od 3.600 do 7.200 i zamena amortizera od 1.500 do 5.100 dinara.
S obzirom na to da je vozni park u Srbiji u proseku star nešto više od 17 godina, delovi se uglavnom nalaze po povoljnijim cenama, a koliko će vas popravka zaista koštati zavisi i od servisa, odnosno procene majstora.
Da bi se izbegla bilo kakva skuplja popravka ili barem umanjila mogućnost da dođe do kvara, potrebno je uraditi i veliki servis na šest do sedam godina, odnosno na prvih pređenih 100.000 kilometara, a potom na 60.000 do 100.000 kilometara. Cene velikog servisa idu od 300 evra pa naviše, u zavisnosti od marke vozila.
Pročitajte još:
Poslednjih godina primećuje se da servisi veoma precizno daju procenu radova na vozilu. Obično navedu sve stavke koje treba uraditi i delove koji su potrebni, a ukoliko se ispostavi da treba i nešto dodatno popraviti kontaktiraju vozača i obaveste ga o troškovima. Zbog toga šok može biti onoliki koliko vodite računa o svom vozilu.
Redovnim servisom i dijagnostikom popravke će svakako biti bezbolnije za novčanik, ali bezbednost i sigurnost ipak nemaju cenu.
SHALIMAR
8.5.2023 #1 AuthorSvi bi brinuli o svojim automobilima da mogu…
DOBRILA
9.5.2023 #2 AuthorBrinu koliko ko moze .
jevtić
9.5.2023 #3 AuthorNaravno da brinu
SUZI
9.5.2023 #4 AuthorNaravno da brinu, to je jos jedan clan porodice koji najvise trosi.
MAJA
10.5.2023 #5 AuthorTo je još jedan „član porodice“ kad su finansije u pitanju
SENSEI
10.5.2023 #6 AuthorPotrebno je brinuti pre svega zbog bezbednosti u saobraćaju