Proizvodnja automobila bez njih je nezamisliva

U svetskoj auto-industriji zaposleno oko milion robota

AutomobiliFirme u fokusuSvet

30.4.2023 15:05 Autor: Miljan Paunović 9

U svetskoj auto-industriji zaposleno oko milion robota U svetskoj auto-industriji zaposleno oko milion robota
Upotreba robota u auto-industriji nije ništa novo, naprotiv. Oni rade u velikom broju fabrika u svetu i ima ih oko milion. Roboti u auto-industriji... U svetskoj auto-industriji zaposleno oko milion robota

Upotreba robota u auto-industriji nije ništa novo, naprotiv. Oni rade u velikom broju fabrika u svetu i ima ih oko milion. Roboti u auto-industriji čine trećinu ukupnog broja instaliranih u svim ostalim industrijama, pokazuju podaci Međunarodne federacije robotike (IFR).

Automobilska industrija koristi industrijske robote više od pola veka, otkako je General Motors prvi put usvojio UNIMATE ranih 1960-ih. Tokom ovog perioda, broj robota koji se koriste u sektoru automatizacije je doživeo ogroman rast.

Tehnologija je takođe poboljšana, sa nižim troškovima, fleksibilnijim sistemima za saradnju koji dopunjuju i zamenjuju glomazne i nefleksibilne tradicionalne robote, piše portal Universal robots.

Proizvodnja automobila bez upotrebe robota u današnje vreme bila bi nezamisliva. Gustina robota je ključni indikator koji ilustruje trenutni nivo automatizacije u vodećim privredama koje proizvode automobile.

„U Južnoj Koreji je 2021. godine u upotrebi bilo 2.867 industrijskih robota na 10.000 zaposlenih. Nemačka je na drugom mestu sa 1.500 jedinica, a slede Sjedinjene Američke Države koje broje 1.457 jedinica i Japan sa 1.422 jedinice na 10.000 radnika. Najveći svetski proizvođač automobila Kina ima gustinu robota od 772 jedinice, ali brzo sustiže konkurente. Naime, u roku od godinu dana u Kini je instalirano 61.598 robota, što je 52 odsto ukupno instaliranih 119.405 robota u svetu tokom te godine“, navodi IFR.

Foto: BMW Car Factory Robots/Youtube Screenshot

Korišćenje robota omogućava proizvođačima automobila i automobilskih komponenti da ubrzaju proizvodnju, smanje troškove, poboljšaju kvalitet i zaštite svoje radnike od štete. Zajednički roboti (ili „koboti“) stvorili su nove mogućnosti za proizvođače automobila, uključujući mogućnost postavljanja robota u neposrednoj blizini radnika bez potrebe za ogradom, navodi Universal robots.

Koboti omogućavaju proizvođačima da oslobode radnike dosadnih, prljavih i opasnih poslova – plus, koboti su dostupni 24/7, 365 dana u godini.

Kada je u pitanju automobilska industrija, proizvodi i procesi se mogu veoma brzo promeniti. Operativne promene više nisu problem kada se roboti koriste u proizvodnom lancu, navodi se na sajtu Robotics Tomorrow (RT).

„Ova tehnologija se može brzo reprogramirati i organizovati za višestruku upotrebu, izbegavajući gubitak dragocenog vremena. Fleksibilnost robota je stoga prednost koju proizvođači automobila posebno smatraju i cene. U liniji za sklapanje automobila takođe je ključno izbeći rizik od povreda, ali i sporog vremena proizvodnje i lošeg kvaliteta finalnog proizvoda. Uvođenje robota u proizvodne sisteme omogućava da se optimizuje i time skrati vreme ciklusa obrade, obezbeđujući tačne i bezbedne rezultate„, piše RT i dodaje da ovi aspekti omogućavaju održavanje visokog nivoa kvaliteta, pozicionirajući one koji ih ugrađuju na viši stepen efikasnosti od manje tehnološki naprednih konkurenata.

Postoje različiti zadaci u kojima se roboti mogu koristiti u automobilskoj industriji, a od izuzetne su važnosti prilikom rizičnog dela posla, na primer za sečenje i doradu raznih auto delova, kalupa za poliranje, za utovar i istovar.

Robotika i e-automobili

Uticaj robotike je veći sa ekspanzijom proizvodnje električnih vozila. Prema mišljenjima stručnjaka iz ove oblasti, propis Evropske unije koji zabranjuje prodaju vozila na fosilna goriva od 2035. godine dovešće do toga da robotika bude još učestalija u izradi novih automobila.

„Većina proizvođača automobila koji su već investirali u tradicionalne industrijske robote sada takođe ulažu u zajedničke aplikacije za završnu montažu i završne zadatke. Sekundarni dobavljači auto delova, od kojih su mnogi MSP, sporije se automatizuju u potpunosti. Ipak, kako roboti postaju manji, prilagodljiviji, lakši za programiranje i manje zahtevaju manja kapitalna ulaganja, očekuje se da će se to promeniti“, navode iz IRF.

  • KIMCHI

    30.4.2023 #1 Author

    Masovna proizvodnja i treba da se zameni robotima

    Odgovori

  • SUNCE

    30.4.2023 #2 Author

    Robotika se u autoindustriji koristi više od 50 godina ali jed samo pitanje ko je u kojoj meri napredovao u ovoj oblasti.

    Odgovori

  • BLIZANAC

    30.4.2023 #3 Author

    Jedna od najrazvijenih industrija današnjice

    Odgovori

  • MARA

    30.4.2023 #4 Author

    Sve više robota ce uzimati radna mesta

    Odgovori

  • MAJA

    30.4.2023 #6 Author

    Prelazimo.polako ali sigurno na robotiku

    Odgovori

  • REA

    30.4.2023 #7 Author

    To je milion zivih radnih mesta…

    Odgovori

  • MITAR

    30.4.2023 #9 Author

    Nazalost sve se vise ide ka tome da se roboti koriste u svakodnevnim poslovima, sto generalno po meni nije dobro, to samo znaci da sve manje ljudi ima za radnike jer roboti uzimaju primat u mnogim sferama.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *