Digitalizacija sve prisutnija i u stomatološkoj praksi
24.3.2023 08:01 Autor: Julijana Vincan 14
Poslovanje stomatoloških ordinacija zavisi od brojnih faktora, a ono što pacijente najčešće opredeljuje prilikom izbora zubara jeste kvalitet usluga, cena, lokacija, ali i dobar marketing. Kao i u drugim zemljama, i u Srbiji su stomatološke usluge u privatnoj praksi prilično skupe za većinu građana, mada i dalje znatno jeftinije nego u razvijenim državama zapadne Evrope i SAD.
Zato je poslednjih godina sve popularniji dentalni turizam, pa čak postoje i agencije koje su specijalizovane za dovođenje stranih pacijenata u Srbiju. One zainteresovanima obezbeđuju kompletnu uslugu – od prevoza i smeštaja do zakazivanja termina za preglede i intervencije.
Stomatološka praksa se, kao važan deo zdravstvenog sistema u Srbiji, kontinuirano razvija i unapređuje. Kod nas postoji veliki broj privatnih firmi koje se bave stomatologijom i taj broj se konstantno uvećava, a njihovi ukupni prihodi u 2021. godini premašili su četiri milijarde dinara. Ove firme uglavnom su fokusirane na pružanje usluga opšte stomatologije, mada postoje i specijalizovane klinike koje nude usluge iz oblasti oralne hirurgije, ortodoncije, endodoncije i implantologije.
Stomatološke klinike u Srbiji su u svom radu sve više orijentisane na primenu savremenih tehnologija i novih materijala, digitalizacija je sve prisutnija u ordinacijama, a to je dovelo do poboljšanja kvaliteta usluga i sve manjeg broja komplikacija.
S obzirom na to da je uglavnom reč o manjim firmama, ne čudi da je od ukupno 3.175 preduzeća koja posluju u ovoj delatnosti čak 3.168 registrovanih preduzetnika.
Podaci bonitetne kuće CompanyWall pokazuju da su ukupni prihodi ovih firmi iz godine u godinu rasli, pa su od skoro tri milijarde dinara (2.941.065.000) u 2019. godini, preko 3,18 milijardi u 2020. stigle do ukupnih prihoda od 4,28 milijardi dinara u 2021. godini.
Najuspešnija kompanija koja se bavi stomatološkom praksom u Srbiji je specijalistička stomatološka ordinacija Dr Lolin iz Novog Sada. Ona je u 2021. godini ostvarila najveće ukupne prihode i dobit u svojoj delatnosti. Iako je u 2020. zabeležila relativno mali rast prihoda u odnosu na 2019. godinu, poslovanje u 2021. godini je bilo znatno uspešnije – ukupni prihodi su bili skoro četiri puta veći, pošto su sa blizu 50 miliona dinara skočili na nepunih 185 miliona dinara (184.899.000).
Kada je reč o dobiti, situacija je bila slična, pa je ordinacija Dr Lolin u 2021. višestruko uvećala profit. Naime, te godine je dobit iznosila 115,84 miliona dinara, dok je godinu dana ranije rezultat poslovanja bio 8,45 miliona. Dr Srđan Lolin ranije je za Biznis.rs rekao da domaće ordinacije idu u korak sa svetom, posebno kada je reč o stručnosti lekara.
Rad u stomatološkoj praksi zahteva direktan kontakt sa pacijentima, tako da je pandemija korona virusa dosta usporila, a u jednom trenutku čak i potpuno onemogućila rad stomatoloških ordinacija.
„Nakon što su korona mere ublažene, sve se brzo vratilo u normalu, ali je dentalni turizam dosta usporio i posete pacijenata iz inostranstva su se proredile. Što se tiče sadašnje krize uzrokovane ratom u Ukrajini, ona se nije posebno odrazila na našu delatnost, osim u smislu povećanja cena materijala“, objašnjava u razgovoru za Biznis.rs dr Marija Bradić Vasić iz firme Epic Dental and Aesthetic Center.
Stomatologija se kao grana medicine, prema njenim rečima, već godinama unazad usmerava ka digitalizaciji i sve inovacije i trendovi okrenuti su ka novim uređajima i digitalnim procedurama.
Pročitajte još:
„Kako su se pojavili uređaji za uzimanje digitalnog otiska zuba i mekih tkiva u usnoj duplji, otvorila su se vrata digitalizacije stomatološke prakse. Za nas je 2022. godina bila prekretnica u poslovanju, i uvođenje novih tehnologija i procedura, kako stomatoloških tako i antiejdžing (antiaging), umnogome je doprinelo razvoju naše ordinacije i kompletne stomatološke struke“, ocenila je naša sagovornica.
Dr Marija Bradić Vasić naglašava da je kroz edukaciju u zemlji i inostranstvu uspela da bude začetnik nekih tehnika u našoj zemlji. U fokusu njene ordinacije je estetska stomatologija i estetska medicina.
Anna
24.3.2023 #1 AuthorProfesija koja je postala veoma profitabilna. A dentalni turizam glavni izvor prihoda.
Dunja5
24.3.2023 #2 AuthorSuper.
ZVE84
25.3.2023 #3 AuthorNišta čudno, digitalizacija je budućnost
goca87
25.3.2023 #4 AuthorZanimljivo
BRANA19
25.3.2023 #5 AuthorNasa budućnost svakako.
TATJANA
25.3.2023 #6 AuthorSve se digitalizuje pa ne čudi što i stomatologija ide u tom pravcu
GOCA BG
25.3.2023 #7 AuthorInovacije i strucnost,tako se pridobijaju novi pacjenti…
Dea
25.3.2023 #8 AuthorMa opare se oni i da nisu radili celu pandemiju
NATI29
26.3.2023 #9 AuthorBarem olaksava pacijentima uslugu
Ana
26.3.2023 #10 AuthorStomatoloske usluge za gradjane Srbije su nazalost misaona imenica.
Porazavajuca cinjenica.
VERA
26.3.2023 #11 AuthorTako i treba modernizacija samo kvalitet na prvom mestu.
Gaga45
26.3.2023 #12 AuthorPrisutna je svuda
LIMUN ŽUT
26.3.2023 #13 AuthorSuper da je tako, olakšava posao.
DASHA
4.6.2023 #14 AuthorAko je tako lakse, samo napred