Većina evropskih kompanija prisutna na društvenim mrežama, ali ih samo neke aktivno koriste

E-trgovina u Srbiji iznad proseka EU

EUHi-techInovacijePoslovanjeSrbijaU fokusu

22.1.2022 17:31 Autor: Julijana Vincan 5

E-trgovina u Srbiji iznad proseka EU E-trgovina u Srbiji iznad proseka EU
Većina preduzeća u Evropskoj uniji (94 odsto) sa najmanje 10 zaposlenih i samozaposlenih ljudi koristila je fiksnu širokopojasnu vezu za pristup internetu, objavio je... E-trgovina u Srbiji iznad proseka EU

Većina preduzeća u Evropskoj uniji (94 odsto) sa najmanje 10 zaposlenih i samozaposlenih ljudi koristila je fiksnu širokopojasnu vezu za pristup internetu, objavio je Zavod za statistiku Evropske unije (Eurostat).

Podaci pokazuju i da je većina firmi iz EU bila prisutna online, tačnije njih 78 odsto imalo je web stranicu, 59 procenata je koristilo društvene mreže, a 22 odsto je imalo i opciju e-trgovine.

„Korišćenje informacionih i komunikacionih tehnologija (IKT) od strane preduzeća ima potencijal da unapredi usluge i proizvode, kao i da poveća konkurentnost. To može da ima dubok uticaj na to kako se preduzeća vode, dotičući se niza aspekata kao što su način na koji organizuju svoju proizvodnju ili procese pružanja usluga, kao i njihovu internu ili eksternu komunikaciju“, ocenio je Eurostat i objavio koliki udeo preduzeća u EU koristi računarstvo u oblaku, aplikacije za e-poslovanje, veštačku inteligenciju i druge tehnologije.

Izveštaj Eurostata pokazuje da iako je većina kompanija prisutna na društvenim mrežama, samo neke ih aktivno koriste.

Izvor: Eurostat

Za reklamiranje na društvenim mrežama najviše su se tokom prošle godine odlučivale firme u Španiji (26 odsto). Više od 20 odsto preduzeća je društvene mreže koristilo za ovu namenu u Finskoj, Holandiji, na Kipru i u Irskoj, dok je to činilo najmanje preduzeća u Mađarskoj (tri odsto) i Bugarskoj (četiri odsto).

U Srbiji je prošle godine tu mogućnost koristilo sedam odsto firmi, što je pad u odnosu na godinu ranije kada ih je bilo 12 odsto, ali i na 2014. godinu, kada se na mrežama reklamiralo 10 odsto preduzeća.

Prema podacima Eurostata, prodajom putem interneta najviše su se tokom prošle godine bavila preduzeća u Danskoj. Čak 38 odsto njih imalo je ovu opciju i prihodovalo na takav način, dok je u Irskoj i Švedskoj to bilo 34 odsto, u Litvaniji 32 procenta, a u Hrvatskoj 30 odsto.

Sve ove zemlje su u poređenju sa 2020. godinom zabeležile blagi rast, pojedine čak i skok u odnosu na godinu dana ranije, ali je u većini zemalja procenat firmi koje se bave online prodajom pao u odnosu na 2019. godinu, odnosno poslednju godinu pred pandemiju korona virusa.

U Srbiji je prošle godine 27 odsto preduzeća bilo u sistemu e-trgovine, godinu dana ranije 26 odsto, a 2019. godine 29 procenata. To je sve iznad EU proseka koji u ovom segmentu narušavaju države poput Luksemburga ili Bugarske u kojima je tek devet, odnosno 10 odsto preduzeća koristilo internet prodaju.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.