Izmene Programa uređivanja i dodele građevinskog zemljišta pred odbornicima
12.9.2023 09:48 Autor: Redakcija Biznis.rs 1
Zgrada železničke stanice Beograd centar bi, prema najavama nadležnih, trebalo da bude otvorena 20. oktobra, ali na pristupne veze iz pravca auto-puta svi koji na ovu stanicu dolaze moraće da pričekaju još koju godinu. Za projekat uređenja ovih saobraćajnica za ovu godinu predviđeno je 6,7 miliona dinara, naredne 28,7 miliona, a tek 2025. godine znatno veći iznos – odnosnao 458 miliona dinara, poručuju treće izmene i dopune Programa uređivanja i dodele građevinskog zemljišta za 2023. godinu koji će se pred odbornicima Skupštine grada Beograda naći na sednici zakazanoj za 13. septembar.
Pristupne veze Prokopu iz pravca auto-puta, nisu jedini beogradski infrastrukturni projekat koji se godinama najavljuje, a za koji će konkretniji koraci na terenu morati da budu sačekani još neko vreme. Jedan od njih je i saobraćajna veza Borska – petlja „Lasta“, a izmene i dopune Programa koji će se naći pred odbornicima, predviđaju izdvajanje nešto više od 50 miliona dinara za ovu i narednu godinu, dok je značajnije izdvajanje za ovaj saobraćajni projekat planirano tek za 2025. godinu – oko 640 miliona dinara, piše eKapija.
Za proširenje pešačke zone Knez Mihailova, koje se u fazama izvodi godinama unazad, za 2025. predviđeno je oko 140 miliona dinara, dok je za ovu namenjeno oko tri miliona, a za narednu 90,6 miliona dinara.
Za uređenje kompleska železničke i autobuske stanice na Novom Beogradu (za koju je pre nekoliko dana gradonačelnik Beograda istakao da očekuje da na nju svi polasci autobusa budu prebačeni do 1. januara 2024. godine) za 2025. opredeljeno je izdvajanje od 300 miliona dinara, dok je za 2023. godinu iznos za te namene 36 miliona, a za narednu 186,7 miliona dinara.
Sa druge strane, jedan od većih rashoda ove i naredne godine, očekivano, i dalje je opremanje lokacije Makiško polje. Za ove potrebe za 2023. godinu izmenama i dopunama ovog programa, predviđeno je oko pet milijardi dinara, a naredne 2,1 milijarda.
Kada je reč o početku gradnje novih objekata, za poslove koji se tiču dugo najavljivanog novog mosta na mestu Starog savskog, za ovu godinu planirano je 17,1 milion dinara, narednu 70,5 miliona, a za 2025. godinu 51 milion dinara. Nešto drugačija priča je za pešačko-biciklistički most preko Save za koji su pre nekoliko godina čak predstavljana idejna rešenja. Ove godine za ovu saobraćajnicu nad rekom nije predviđen ni dinar, dok je 70,2 miliona, odnosno 90,5 predviđeno u 2024. i 2025. godini.
Za izgradnju denivelisanog ukrštaja pruge Beograd—Batajnica—Šid i Bulevara umetnosti, za koji je još pre nekoliko godina raspisivan tender, ali je na kraju raskinut ugovor sa izabranim ponuđačem, za ovu godinu planirano je 100 miliona dinara, za narednu 500 miliona, a za 2025. godinu 244,5 miliona dinara. Pažnju u izmenama i dopunama Programa privlači i izdatak za područje priobalja u granici projekta Beograd na vodi, odnosno za saobraćajnice na teritoriji Novog Beograda. U naredne dve godine sukcesivno će se povećavati izdvajanja za ove namene – od ovogodišnjih 68,4 miliona, do 216,8 miliona u 2024. godini i 391,5 miliona dinara u 2025. godini.
Sa druge strane, još neko vreme će sačekati rekonstrukcija Dragoslava Srejovića od Bogoslovije do Ulice Jonvake Radaković, jer je za taj projekat za ovu godinu predviđeno 500 hiljada dinara, za narednu 161 milion, a za 2025. godinu 305 miliona dinara. I širenje mreže biciklističkih staza isto znatnija izdvajanja može očekivati tek 2025. pošto je za tada predviđeno oko 50 miliona dinara, dok je ove i naredne godne taj iznos znatno manji.
Po svemu sudeći, građevinare Beograđani neće videti ni na potezu Slavija—Žička još neko vreme, jer za rekonstrukciju i proširenje kolovoza na ovom potezu veća sredstva predviđena su tek za 2025. i to 106,5 miliona dinara.
Prethodnih godina bilo je dosta najava o mogućem daljem širenju tramvajske mreže, ali posle postavljanje šina preko Mosta na Adi, čini se, nove tramvajske deonice ipak neće biti građene još neko vreme. Jer za tu namenu konkretniji novac planiran je da se izdvoji, opet, tek 2025. i to 205,8 miliona dinara. U toj stavci u ovom programu pominje se i širenje trolejsbuske mreže, ali to treba uzeti sa rezervom, ako se zna da je pod velikim znakom pitanja dalja nabavka trolejbusa.
Na dugom štapu je, ukazuje čitanje stavki iz programa, i rekonstrukcija i proširenje Bulevara kralja Aleksandra za koje je preduslov svakako eksproprijacija dela objekata od Cvetkove pijace ka periferiji, jer za bulevar za ovu i 2025. godinu predviđeno je deset miliona dinara, a za narednu 68 miliona dinara.
Izvođač je odavno odabran za uređenje autobusko-trolejbuskog terminusa u Dunavskoj, ali ni dinar u ovoj i narednoj godini za taj projekat nije izdvojen, dok je za 2025. godinu predviđeno 50 miliona dinara. Treba napomenuti da su prethodnih godina iz grada isticali da se na tom prostoru odužilo rešavanje imovinsko-pravnih problema.
Drugačija situacija je kada je reč o izdvajanjima za tunel od Karađorđeve do Savske padine. Najviše novca, i to oko 262 miliona dinara planira se za narednu godinu, dok će ove i 2025. godine ta izdvajanja biti manja.
Obnova i preuređenje Bulevara patrijarha Pavla je jedna od rekonstrukcija koja je značajno probila rokove za završetak radova, ali u narednim godinama će biti znatna finasijska stavka grada, jer je za 2024. predviđeno izdvajanje od 1,2 mijarde, a za 2025. godinu 1,1 milijardu dinara.
Naredna godina, kada je reč o finansijskim izdvajanjima, biće fokus za uređenje pristupa deponiji Vinča, jer za te potrebe biće izdvojeno u 2024. godini 198,7 miliona dinara, dok je za uređenje trga u Lazarevcu predviđeno 120,6 miliona dinara.
Pročitajte još:
Kanalizacionom i vodovodnom mrežom još nije pokriven značajan deo Beograda, a kada je reč o izdvajanjima za ove potrebe, ove, naredne i 2025. godine jedna od najvažnijih finansijskih stavki biće regionani vodonod Makiš— Mladenovac. Za njega, programom je predviđeno ove godine izdvajanje od 2,2 milijardi dinara, naredne 3,8 milijardi, a 2025. godine 700 miliona dinara.
U oči upada i to da, program koji će se naći pred odbornicima u sredu, predviđa nula dinara izdvajanja ove godine, ali i 2024. i 2025. za most preko Ade Huje. On postoji kao stavka u ovom programu, ali ne i novac opredeljen za taj projekat. Prethodnih godina završetak gradnje mosta preko Ade Huje bio je istican kao preduslov za početak detaljne rekonstrukcije Pančevačkog mosta.
SABRINA
12.9.2023 #1 AuthorŠta će se na kraju izgraditi, a šta ne, ostaje nam da vidimo.