Još rano za novogodišnju šoping maniju u Srbiji
11.11.2023 08:01 Autor: Miljan Paunović 17
Izgleda da je još uvek rano da barem u Srbiji počne pretpraznična kupovina, iako su pojedini proizvođači i kompanije počeli da nas podsećaju da se bliže novogodišnji praznici.
Još početkom oktobra primetili smo u Garden centru na Vidikovcu u Beogradu da postoji kompletan asortiman artikala neophodnih za novogodišnje praznike – jelke i ukrasi, Deda Mrazevi u raznim veličinama, po koji irvas… Na naše pitanje da nije možda malo rano za prazničnu atmosferu, prodavačica nam je rekla da oni čim prođe letnja sezona kreću sa ponudom za novogodišnje praznike.
Praznici su nešto posebno, pa se uvek nađe koji dinar više, te svako u skladu sa svojim mogućnostima priušti ono što može.
„U ovom periodu širimo našu ponudu i pripremamo posebne pogodnosti pri kupovini, kako bismo zadovoljili potrebe kupaca tokom ovog posebnog prazničnog perioda“, kažu za Biznis.rs iz zaječarske Tehnomedie, i dodaju da je tokom praznične sezone po pravilu povećana aktivnost poslovanja.
Vodeće kompanije se, po pravilu, u ovom periodu utrkuju koja će dati bolju ponudu, pa se pojedini brendovi mogu naći čak i po duplo jeftinijoj ceni. Inače, iz godine u godinu popusti su sve redovniji i stiče se utisak da „praznici“ traju tokom čitave godine. Razlika je u tome što se u vreme praznika više kupuje.
Prodavcima ide na ruku to što inflacija pred kraj godine posustaje, pa ponudu mogu da oblikuju u malo opuštenijoj atmosferi. Ipak, oprez postoji.
„Inflacija može da utiče na potrošačke navike, ali pažljivo upravljamo cenama kako bismo očuvali vrednost naših proizvoda“, kažu iz Tehnomedie i ističu da online kupovina donosi stabilan rast, te da im digitalna prisutnost omogućava prilagodljivost u promenljivim ekonomskim uslovima.
Bez obzira na to da li su praznične ili obične kupovine, kupci sve više obraćaju pažnju na kvalitet proizvoda, odnosno šta dobijaju za pare koje daju. U slučaju bele tehnike i kućnih uređaja, kupci posebno traže proizvode koji kombinuju kvalitet, inovaciju i pristupačnost.
„Prilikom izbora primećujemo da im je važan brend i funkcionalnost uređaja ili aparata, kao i lep dizajn, dok istovremeno traže i vrednost za uložen novac. Nema jasnih pravila da li skuplji proizvodi imaju i manju prodaju. Njihov uspeh zavisi od različitih faktora, uključujući ciljnu grupu, percepciju vrednosti, kvalitet uređaja ili aparata i marketinške strategije“, ističu iz Tehnomedie.
Nema preciznih pravila koliko novca se potroši za praznične kupovine. Sve zavisi od mogućnosti.
Iz jedne beogradske radnje koja prodaje satove i nakit za Biznis.rs kažu da je novembar još uvek klasičan mesec prodaje, te da bolje poslovanje očekuju od 5. decembra kada je znatno veća potražnja.
Pročitajte još:
Oni kažu da inflacija nije uticala na pad prodaje i da je online kupovina u porastu, dok radnje u kojima prodaju satove i nakit imaju nešto manje kupaca.
„Kupci gledaju da prođu jeftinije, bilo da kupuju sat ili nakit, što je i logično s obzirom na celu situaciju. Euforije, koja je postojala pred praznike, više skoro da i nema, ljude pritiskaju svakodnevni problemi“, kažu iz ove prodavnice satova i nakita.
Za doček 2024. u restoranima karta do 200 evra
Cenovnici za „najluđu noć“ već su objavljeni, te je za doček Nove 2024. godine potrebno izdvojiti od 50 do 200 evra, u zavisnosti od želja i mogućnosti.
Na primer, za svečanu večeru i „all inclusive piće“ u jednom poznatom beogradskom restoranu treba platiti 170 evra (za zabavu su zadužene poznate estradne zvezde). Zabave koje imaju nešto nižu cenu uglavnom podrazumevaju da se piće posebno plaća.
Sutra: Predstojeća praznična sezona biće uspešna za manji broj maloprodajnih kompanija
DASHA
11.11.2023 #1 AuthorMozda je jos rano, ali za par nedelja bice svuda guzva definitivno.
MARA
11.11.2023 #2 AuthorNije nista rano
PAVLE-2005
11.11.2023 #3 AuthorVeć su počeli da kupuju
Vale
11.11.2023 #4 AuthorSve je to interesantno, uveseljava ljude, lepo je ipak.
SHALIMAR
11.11.2023 #5 AuthorKupovace ko moze,na ove cene vecina ce biti za docek kod kuce…
NATI
11.11.2023 #6 AuthorKod kineza vec proslog meseca je bila izlazona novogodisnja dekoracija
REA
11.11.2023 #7 AuthorPraznici su prelepi
DUSA
12.11.2023 #8 AuthorNajlepsi period
milovanovicnatasa36@gmail.com
11.11.2023 #9 AuthorBolje ranije, nego kad krenu guzve
HANA
12.11.2023 #10 AuthorRano je ipak…
DUSA
12.11.2023 #11 AuthorNije rano
BLIZANAC
12.11.2023 #12 AuthorJoš malo će da krene i kupovina i novogodišnja euforija
DUCA
12.11.2023 #13 AuthorVeć su počele rasprodaje novogodišnjeg programa.
ZVONČICA
12.11.2023 #14 AuthorZaista se preteruje poslednjih godina,i bacaju pare bezveze
ŽIZI
12.11.2023 #15 AuthorPočela je!
CIGI
12.11.2023 #16 AuthorA grad Jo’s nije okicen… idemo redom
SABRINA
13.11.2023 #17 AuthorKod nas nekako nema novogodišnje euforije…možda desetak dana pred novu godinu.