Istraživanje portala Biznis.rs: praznična kupovina (1)

Još rano za novogodišnju šoping maniju u Srbiji

PoslovanjeSrbija

11.11.2023 08:01 Autor: Miljan Paunović 17

Još rano za novogodišnju šoping maniju u Srbiji Još rano za novogodišnju šoping maniju u Srbiji
Izgleda da je još uvek rano da barem u Srbiji počne pretpraznična kupovina, iako su pojedini proizvođači i kompanije počeli da nas podsećaju da... Još rano za novogodišnju šoping maniju u Srbiji

Izgleda da je još uvek rano da barem u Srbiji počne pretpraznična kupovina, iako su pojedini proizvođači i kompanije počeli da nas podsećaju da se bliže novogodišnji praznici.

Još početkom oktobra primetili smo u Garden centru na Vidikovcu u Beogradu da postoji kompletan asortiman artikala neophodnih za novogodišnje praznike – jelke i ukrasi, Deda Mrazevi u raznim veličinama, po koji irvas… Na naše pitanje da nije možda malo rano za prazničnu atmosferu, prodavačica nam je rekla da oni čim prođe letnja sezona kreću sa ponudom za novogodišnje praznike.

Praznici su nešto posebno, pa se uvek nađe koji dinar više, te svako u skladu sa svojim mogućnostima priušti ono što može.

„U ovom periodu širimo našu ponudu i pripremamo posebne pogodnosti pri kupovini, kako bismo zadovoljili potrebe kupaca tokom ovog posebnog prazničnog perioda“, kažu za Biznis.rs iz zaječarske Tehnomedie, i dodaju da je tokom praznične sezone po pravilu povećana aktivnost poslovanja.

Vodeće kompanije se, po pravilu, u ovom periodu utrkuju koja će dati bolju ponudu, pa se pojedini brendovi mogu naći čak i po duplo jeftinijoj ceni. Inače, iz godine u godinu popusti su sve redovniji i stiče se utisak da „praznici“ traju tokom čitave godine. Razlika je u tome što se u vreme praznika više kupuje.

Prodavcima ide na ruku to što inflacija pred kraj godine posustaje, pa ponudu mogu da oblikuju u malo opuštenijoj atmosferi. Ipak, oprez postoji.

Kasica prasica i dinari
Foto: Shutterstock

„Inflacija može da utiče na potrošačke navike, ali pažljivo upravljamo cenama kako bismo očuvali vrednost naših proizvoda“, kažu iz Tehnomedie i ističu da online kupovina donosi stabilan rast, te da im digitalna prisutnost omogućava prilagodljivost u promenljivim ekonomskim uslovima.

Bez obzira na to da li su praznične ili obične kupovine, kupci sve više obraćaju pažnju na kvalitet proizvoda, odnosno šta dobijaju za pare koje daju. U slučaju bele tehnike i kućnih uređaja, kupci posebno traže proizvode koji kombinuju kvalitet, inovaciju i pristupačnost.

„Prilikom izbora primećujemo da im je važan brend i funkcionalnost uređaja ili aparata, kao i lep dizajn, dok istovremeno traže i vrednost za uložen novac. Nema jasnih pravila da li skuplji proizvodi imaju i manju prodaju. Njihov uspeh zavisi od različitih faktora, uključujući ciljnu grupu, percepciju vrednosti, kvalitet uređaja ili aparata i marketinške strategije“, ističu iz Tehnomedie.

Nema preciznih pravila koliko novca se potroši za praznične kupovine. Sve zavisi od mogućnosti.

Iz jedne beogradske radnje koja prodaje satove i nakit za Biznis.rs kažu da je novembar još uvek klasičan mesec prodaje, te da bolje poslovanje očekuju od 5. decembra kada je znatno veća potražnja.

Oni kažu da inflacija nije uticala na pad prodaje i da je online kupovina u porastu, dok radnje u kojima prodaju satove i nakit imaju nešto manje kupaca.

„Kupci gledaju da prođu jeftinije, bilo da kupuju sat ili nakit, što je i logično s obzirom na celu situaciju. Euforije, koja je postojala pred praznike, više skoro da i nema, ljude pritiskaju svakodnevni problemi“, kažu iz ove prodavnice satova i nakita.

Za doček 2024. u restoranima karta do 200 evra

Cenovnici za „najluđu noć“ već su objavljeni, te je za doček Nove 2024. godine potrebno izdvojiti od 50 do 200 evra, u zavisnosti od želja i mogućnosti.

Na primer, za svečanu večeru i „all inclusive piće“ u jednom poznatom beogradskom restoranu treba platiti 170 evra (za zabavu su zadužene poznate estradne zvezde). Zabave koje imaju nešto nižu cenu uglavnom podrazumevaju da se piće posebno plaća.

Sutra: Predstojeća praznična sezona biće uspešna za manji broj maloprodajnih kompanija

  • DASHA

    11.11.2023 #1 Author

    Mozda je jos rano, ali za par nedelja bice svuda guzva definitivno.

    Odgovori

  • MARA

    11.11.2023 #2 Author

    Nije nista rano

    Odgovori

  • PAVLE-2005

    11.11.2023 #3 Author

    Već su počeli da kupuju

    Odgovori

  • Vale

    11.11.2023 #4 Author

    Sve je to interesantno, uveseljava ljude, lepo je ipak.

    Odgovori

  • SHALIMAR

    11.11.2023 #5 Author

    Kupovace ko moze,na ove cene vecina ce biti za docek kod kuce…

    Odgovori

  • NATI

    11.11.2023 #6 Author

    Kod kineza vec proslog meseca je bila izlazona novogodisnja dekoracija

    Odgovori

  • REA

    11.11.2023 #7 Author

    Praznici su prelepi

    Odgovori

  • milovanovicnatasa36@gmail.com

    11.11.2023 #9 Author

    Bolje ranije, nego kad krenu guzve

    Odgovori

  • HANA

    12.11.2023 #10 Author

    Rano je ipak…

    Odgovori

  • BLIZANAC

    12.11.2023 #12 Author

    Još malo će da krene i kupovina i novogodišnja euforija

    Odgovori

  • DUCA

    12.11.2023 #13 Author

    Već su počele rasprodaje novogodišnjeg programa.

    Odgovori

  • ZVONČICA

    12.11.2023 #14 Author

    Zaista se preteruje poslednjih godina,i bacaju pare bezveze

    Odgovori

  • ŽIZI

    12.11.2023 #15 Author

    Počela je!

    Odgovori

  • CIGI

    12.11.2023 #16 Author

    A grad Jo’s nije okicen… idemo redom

    Odgovori

  • SABRINA

    13.11.2023 #17 Author

    Kod nas nekako nema novogodišnje euforije…možda desetak dana pred novu godinu.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.