Za delatnost izgradnje železničkih pruga i podzemnih železnica registrovano 36 firmi

Ko gradi i održava pruge u Srbiji?

InfrastrukturaInvesticijeIzdvajamoPoslovanjeSrbija

21.10.2023 12:17 Autor: Milica Rilak 24

Ko gradi i održava pruge u Srbiji? Ko gradi i održava pruge u Srbiji?
U delatnosti izgradnje železničkih pruga i podzemnih železnica u Srbiji dominiraju kineske kompanije, a među prvih pet koje su u 2022. godini ostvarile najviše... Ko gradi i održava pruge u Srbiji?

U delatnosti izgradnje železničkih pruga i podzemnih železnica u Srbiji dominiraju kineske kompanije, a među prvih pet koje su u 2022. godini ostvarile najviše prihoda iz poslovanja čak četiri su iz Kine.

Među prvih 10 prema ukupnim prihodima su i tri kompanije u domaćem vlasništvu – ZGOP i Pilastro iz Novog Sada, kao i WEG Kolektor iz Beograda.

Prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, za delatnost izgradnje železničkih pruga i podzemnih železnica u našoj zemlji je registrovano ukupno 36 kompanija, među kojima su one angažovane na najvećim infrastrukturnim projektima, kao što je izgradnja brze pruge od Beograda do Subotice, odnosno Budimpešte, a samo prvih pet na našoj listi je u svoje poslovne knjige ubeležilo 58,2 milijarde dinara prihoda u 2022. godini.

Dobit u prošloj godini je, međutim bila upola niža nego u 2021. godini, kada su kompanije registrovane za ovu delatnost ostvarile ukupno 5,77 milijardi dinara dobiti. U 2022. taj pokazatelj iznosio je 2,43 milijarde dinara.

Izgradnja brze pruge od Beograda do Subotice je ključni projekat na kome su angažovane ove kompanije, a najviše prihoda, kao i EBITDA od 2,84 milijarde dinara, ostvario je beogradski ogranak China Railway International Co.Ltd.

Foto: Pixabay.com

Na zvaničnom portalu te kompanije, koja je ogranak China Railway-a, istaknuto je da je u Srbiji po principu joint venture sa China Communications Construction Company Limited bila izvođač radova na izgradnji deonice pruge Beograd-Stara Pazova, i da je kao podizvođač angažovana na projektima izgradnje komunikacione mreže i signalizacije na deonici Stara Pazova-Novi Sad.

„U narednom periodu China Railway International Corporation će uložiti sve napore u izgradnju deonice Novi Sad-Subotica-granica Mađarska-Srbija, i težiće njenom što bržem završetku i puštanju u rad, čime će dati novi doprinos produbljivanju saradnje između Kine i zemalja centralne i istočne Evrope“, poručuje kineska kompanija koja je u Srbiji u 2022. godini zabeležila najveći poslovni prihod.

Poslovanje u delatnosti izgradnje železničkih pruga i podzemne železnice
Naziv preduzećaUkupni prihodiRezultat poslovanja
CHINA RAILWAY INTERNATIONAL CO., LTD. SERBIA OGRANAK BEOGRAD35.246.012.0002.839.113.000
CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION BALKAN OGRANAK BEOGRAD9.143.802.000-354.051.000
RZD INTERNATIONAL OGRANAK BEOGRAD-STARI GRAD8.411.797.000-114.598.000
CRSC INTERNATIONAL CO., LTD. OGRANAK BEOGRAD2.953.930.000201.513.000
CHINA RAILWAY 21ST BUREAU GROUP CO. LTD OGRANAK BEOGRAD2.607.527.000-45.236.000
ZGOP DOO1.036.991.000110.285.000
OGRANAK COLAS RAIL SA BEOGRAD778.979.00051.355.000
TIEJIUJU ENGINEERING&CONSTRUCTION696.986.000166.997.000
WEG KOLEKTOR DOO BEOGRAD511.422.00081.275.000
DOO PILASTRO NOVI SAD244.937.00045.800.000
INFRA RAIL DOO67.997.0003.036.000
COSMO RAIL DOO58.725.000824.000
TRIANGLA LINE DOO50.774.0004.961.000
TRIANGLA AB DOO39.152.000-5.519.000
LEMON DOO LAĆARAK34.460.0001.021.000
MAVIMPEKS27.156.000177.000
HJ INTERNATIONAL ENGINEERING10.184.000121.000
CompanyWall Finansijski Asistent *svi podaci su za 2022. godinu, u dinarima

Na drugom rang liste prema podacima bonitetne kuće CompanyWall je beogradski ogranak China Civil Engineering Construction Corporation Balkan, koja je poznata i po svom akronimu CCECC.

Ova kompanija je u Srbiji bila angažovana na rekonstrukciji pruge Rakovac-Resnik, a bila je zainteresovana i za izgradnju pruge Valjevo-Loznica. Daleko više je, međutim, angažovana u Crnoj Gori, gde je učestvovala u modernizaciji pruge Kolašin-Kos, koja je završena 2017. godine, a nedavno je izrazila zainteresovanost za nastavak izgradnje auto-puta Bar-Boljare, kao i za ulaganje u železničku infrastrukturu.

Treće mesto među „prihodašima“ drži ruski RŽD International, koji je u konzorcijumu sa Karin Komerc MD iz Veternika nedavno završio modernizaciju pruge Subotica-Horgoš, pa se očekuje da će od ponedeljka krenuti prvi vozovi od Subotice ka Segedinu.

Infrastruktura železnice Srbije podnela je letos Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za određivanje obima i sadržaja studije o proceni uticaja na životnu sredinu projekta rekonstrukcije železničke pruge Beograd-Bar, za deonicu od Valjeva do Vrbnice.

Foto: Youtube screenshot

Nosilac projekta je, kako je objavio Pluton Logistics, kompanija Infrastruktura železnice Srbije, naručilac ruski RŽD International, a projektant Deutsche Bahn (ogranak Deutsche Bahn Engineering & Consulting).

Kada je reč o „domaćim snagama“, među prvih deset na listi prema ukupnim prihodima u 2022. godini su ZGOP, WEG Kolektor i kompanija Pilastro.

ZGOB pri tome ima najviše zaposlenih među registrovanima za delatnost izgradnje železničkih pruga i podzemnih železnica – ukupno 267 radnika je bilo na platnom spisku ove firme na kraju 2022. godine.

ZGOP je privatizovan 2017. godine, kada je većinski vlasnik kompanije postala Integra Construction iz Kazahstana, da bi 2021. prešao u domaće vlasništvo, a trenutno je vlasnik 100 odsto kapitala vrbaška kompanija Extra-Auto Transport.

ZGOP je, osim na pruzi Beograd-Subotica, angažovan i na rekonstrukciji deonica Požarevac-Majdanpek, Titel-Orlovat, Orlovat-Lukićevo i Knjaževac-Zaječar.

Beogradski WEG Kolektor, sa druge strane, najpoznatiji je po delatnosti zbrinjavanja neopasnog i opasnog otpada, a bavi se i održavanjem donjeg i gornjeg stroja železničkih prugа, što je i pretežna delatnost novosadskog preduzeća Pilastro.

  • LEBRON

    21.10.2023 #1 Author

    Samo neka se gradi

    Odgovori

  • COMILE

    21.10.2023 #2 Author

    Samo neka se grade pruge i sto vise brzih vozova da imamo.

    Odgovori

  • COMILE

    21.10.2023 #3 Author

    Sto vise vozova kao Soko da imamo.

    Odgovori

  • COMILE

    21.10.2023 #5 Author

    Mnogo para treba da se ulozi,radnika, ali je bolje za Srbiju.

    Odgovori

  • PAVLE-2005

    21.10.2023 #6 Author

    Ko ima taj i gradi

    Odgovori

  • MAXMAD

    21.10.2023 #7 Author

    Prosčna brzina tih pruga 60 km/h

    Odgovori

  • SHALIMAR

    21.10.2023 #8 Author

    Samo da strucni ljudi rade pruge,da vozovi na izlecu iz pruga kao Soko..

    Odgovori

  • Lelica

    21.10.2023 #9 Author

    Jadne su nase pruge i vozovi.

    Odgovori

  • NATI

    21.10.2023 #10 Author

    Sta bi mi bez kineza

    Odgovori

  • REA

    21.10.2023 #12 Author

    Nesto ne vidim da se ista menja godinama u nazad…

    Odgovori

  • Vale

    22.10.2023 #13 Author

    Nadajmo se da se sve to radi, pre svega, kvalitetno

    Odgovori

  • STEPA

    22.10.2023 #15 Author

    Vožno je da i napi ljudi učestvuju u tome.

    Odgovori

  • MARA

    22.10.2023 #16 Author

    Pitanje uređenosti zeleznice je vrlo bitno za opsti razvoj

    Odgovori

  • nemamvremenazato

    22.10.2023 #17 Author

    Samo neka se gradi

    Odgovori

  • BAĆA

    22.10.2023 #18 Author

    Pa kinezi, standarno

    Odgovori

  • BLIZANAC

    22.10.2023 #19 Author

    Mislim da je stanje naših pruga katastrofalno i da treba mnogo ulagati u njih

    Odgovori

    • Sindi

      24.10.2023 #20 Author

      Tacno tako. Katastrofalno je blaga rec

      Odgovori

  • SUNCICA

    22.10.2023 #21 Author

    Ko god da ih odrzava, lose to radi

    Odgovori

  • CIGI

    22.10.2023 #22 Author

    Pokazalo se pose par voznji Do Ns kad su iskakali vozovi iz sina. Ostaje nam sa se nadamo da ce biti bolje.

    Odgovori

  • LENA

    22.10.2023 #23 Author

    odlicno

    Odgovori

  • SENSEI

    24.10.2023 #24 Author

    Treba održavati i unapređivati putnički i železnički sistem u Srbiji

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...