Kreće projektovanje nove linije BG voza
19.4.2023 08:29 Autor: Redakcija Biznis.rs 3
Samo dve nedelje nakon što je naručila izradu tehnološke studije razvoja Beogradskog železničkog čvora, Infrastruktura železnice Srbije raspisala je i dva tendera za projektovanje nove linije BG voza.
Prva javna nabavka podrazumeva izradu tehničke dokumentacije za izgradnju stanice BG voza Makiš i pruge od tunela Kneževac do buduće stanice BG voza Makiš, paralelno sa postojećom prugom Beograd Ranžirna „A“-Rasputnica „T“-Rakovica, prenosi eKapija.
Ovo znači da kreće projektovanje nove linije BG voza koja će povezati Makiš, Rakovicu i Karaburmu, tunelom Kneževac koji je probijen još 1987. godine da spoji Rakovicu i Makiš, i ide ispod Vidikovca, a koji sada ne koriste putnički vozovi.
Na osnovu Generalnog urbanističkog plana Beograda (GUP) za 2021. godinu i Koncepta razvoja železničkog čvora Beograd, ističe se da je potrebno da se projektuje i izgradi železnička stanica Makiš (krajnja/početna stanica linije tri BG voza na relaciji Makiš-Rakovica-Karaburma). Ona bi se povezala novom dvokolosečnom prugom sa prugom Beograd Ranžirna-Rakovica ispred leve i desne tunelske cevi tunela Kneževac.
Predmet projektnog zadatka je izgradnja levog i desnog koloseka (od budućih odvojnih skretnica ispred tunela Kneževac do buduće stanice BG voza Makiš), i izgradnja stanice BG voza Makiš.
Stanica Makiš planira se, kako se navodi, na pogodnoj lokaciji u blizini buduće metro stanice, sa najmanje dva perona dužine 110 metara i najmanje tri stanična koloseka, uz izradnju neophodnih objekata za železničke i druge sadržaje (blagajne, informacije, sadržaji za trgovinu i ugostiteljstvo i sl), kao i objekte za smeštaj elektrotehničke infrastrukture.
Projektnim rešenjem treba omogućiti pogodan pristup putnicima do staničnih perona denivelisanom vezom kao i pešačku komunikaciju sa metro stanicom Makiš, a u neposrednoj blizini staničnog platoa predvideti železnički parking prostor za službena lica, putnike i korisnike železničkih usluga (park and ride) – stoji u tenderskoj dokumentaciji. Planirana brzina vozova je 50 kilometara na čas (km/h).
Napominje se da projektom treba predvideti tehnologiju izvođenja radova tako da se ne ugrozi redovnost saobraćaja na dvokolosečnoj pruzi Beograd Ranžirna-Rakovica i stanice Beograd Ranžirna. Tender ističe 19. maja.
Predmet drugog tendera je projektovanje stanice BG voza Karaburma i pruge od tunelskih cevi Vračar do buduće stanice Karaburma.
U tehničkoj specifikaciji posla piše i da je potrebno da se projektuje železnička stanica Karaburma (krajnja stanica linije tri BG voza na relaciji Makiš-Rakovica-Karaburma) koja bi se povezala novom dvokolosečnom prugom sa prugom Beograd Centar-Pančevački Most-Pančevo Glavna u tunelu Vračar.
Dodaje se da su u tunelu Vračar na pruzi Beograd Centar – Pančevački Most – Pančevo Glavna u proteklom periodu izgrađene dve tunelske cevi.
Predmet ovog projektnog zadatka je izgradnja levog i desnog koloseka (od buduće odvojne skretnice u tunelu Vračar do buduće stanice Karaburma), izgradnja stanice BG voza Karaburma, i rekonstrukcija leve i desne tunelske cevi tunela Vračar (dužine oko 600 m).
I ova stanica je predviđena sa najmanje dva perona dužine 110 m i tri stanična koloseka. Tender je takođe otvoren do 19. maja.
Pročitajte još:
U master planu saobraćajne infrastrukture Beograda koji je predstavljen 2017. godine, navedeno je da će BG voz postati jedan od nosilaca javnog gradskog prevoza.
U planu je da ovaj voz, koji sada saobraća na linijama Batajnica-Ovča, Resnik-Ovča, Ovča-Mladenovac i Lazarevac-Ovča, u budućnosti pored trase Makiš-Karaburma ide i od Novog Beograda prema Surčinu, aerodromu i budućem nacionalnom stadionu, koja bi trebalo da se produži i do Obrenovca.
Takođe, ova studija će ispitati i mogućnosti uvođenja vozova na relaciji Beograd Centar-Stara Pazova.
Dux011
19.4.2023 #1 AuthorČekamo…
DASHA
19.4.2023 #2 AuthorI to da vidimo
SHALIMAR
19.4.2023 #3 AuthorDa krene,da se realizuje pa da se vozimo…