U planu stanice na Makišu i Karaburmi, nova pruga ispod Vidikovca i trasa od vračarskog tunela

Kreće projektovanje nove linije BG voza

BiznisInfrastrukturaSrbija

19.4.2023 08:29 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Kreće projektovanje nove linije BG voza Kreće projektovanje nove linije BG voza
Samo dve nedelje nakon što je naručila izradu tehnološke studije razvoja Beogradskog železničkog čvora, Infrastruktura železnice Srbije raspisala je i dva tendera za projektovanje... Kreće projektovanje nove linije BG voza

Samo dve nedelje nakon što je naručila izradu tehnološke studije razvoja Beogradskog železničkog čvora, Infrastruktura železnice Srbije raspisala je i dva tendera za projektovanje nove linije BG voza.

Prva javna nabavka podrazumeva izradu tehničke dokumentacije za izgradnju stanice BG voza Makiš i pruge od tunela Kneževac do buduće stanice BG voza Makiš, paralelno sa postojećom prugom Beograd Ranžirna „A“-Rasputnica „T“-Rakovica, prenosi eKapija.

Ovo znači da kreće projektovanje nove linije BG voza koja će povezati Makiš, Rakovicu i Karaburmu, tunelom Kneževac koji je probijen još 1987. godine da spoji Rakovicu i Makiš, i ide ispod Vidikovca, a koji sada ne koriste putnički vozovi.

Na osnovu Generalnog urbanističkog plana Beograda (GUP) za 2021. godinu i Koncepta razvoja železničkog čvora Beograd, ističe se da je potrebno da se projektuje i izgradi železnička stanica Makiš (krajnja/početna stanica linije tri BG voza na relaciji Makiš-Rakovica-Karaburma). Ona bi se povezala novom dvokolosečnom prugom sa prugom Beograd Ranžirna-Rakovica ispred leve i desne tunelske cevi tunela Kneževac.

Predmet projektnog zadatka je izgradnja levog i desnog koloseka (od budućih odvojnih skretnica ispred tunela Kneževac do buduće stanice BG voza Makiš), i izgradnja stanice BG voza Makiš.

Stanica Makiš planira se, kako se navodi, na pogodnoj lokaciji u blizini buduće metro stanice, sa najmanje dva perona dužine 110 metara i najmanje tri stanična koloseka, uz izradnju neophodnih objekata za železničke i druge sadržaje (blagajne, informacije, sadržaji za trgovinu i ugostiteljstvo i sl), kao i objekte za smeštaj elektrotehničke infrastrukture.

Projektnim rešenjem treba omogućiti pogodan pristup putnicima do staničnih perona denivelisanom vezom kao i pešačku komunikaciju sa metro stanicom Makiš, a u neposrednoj blizini staničnog platoa predvideti železnički parking prostor za službena lica, putnike i korisnike železničkih usluga (park and ride) – stoji u tenderskoj dokumentaciji. Planirana brzina vozova je 50 kilometara na čas (km/h).

Napominje se da projektom treba predvideti tehnologiju izvođenja radova tako da se ne ugrozi redovnost saobraćaja na dvokolosečnoj pruzi Beograd Ranžirna-Rakovica i stanice Beograd Ranžirna. Tender ističe 19. maja.

Predmet drugog tendera je projektovanje stanice BG voza Karaburma i pruge od tunelskih cevi Vračar do buduće stanice Karaburma.

U tehničkoj specifikaciji posla piše i da je potrebno da se projektuje železnička stanica Karaburma (krajnja stanica linije tri BG voza na relaciji Makiš-Rakovica-Karaburma) koja bi se povezala novom dvokolosečnom prugom sa prugom Beograd Centar-Pančevački Most-Pančevo Glavna u tunelu Vračar.

Dodaje se da su u tunelu Vračar na pruzi Beograd Centar – Pančevački Most – Pančevo Glavna u proteklom periodu izgrađene dve tunelske cevi.

Predmet ovog projektnog zadatka je izgradnja levog i desnog koloseka (od buduće odvojne skretnice u tunelu Vračar do buduće stanice Karaburma), izgradnja stanice BG voza Karaburma, i rekonstrukcija leve i desne tunelske cevi tunela Vračar (dužine oko 600 m).

I ova stanica je predviđena sa najmanje dva perona dužine 110 m i tri stanična koloseka. Tender je takođe otvoren do 19. maja.

U master planu saobraćajne infrastrukture Beograda koji je predstavljen 2017. godine, navedeno je da će BG voz postati jedan od nosilaca javnog gradskog prevoza.

U planu je da ovaj voz, koji sada saobraća na linijama Batajnica-Ovča, Resnik-Ovča, Ovča-Mladenovac i Lazarevac-Ovča, u budućnosti pored trase Makiš-Karaburma ide i od Novog Beograda prema Surčinu, aerodromu i budućem nacionalnom stadionu, koja bi trebalo da se produži i do Obrenovca.

Takođe, ova studija će ispitati i mogućnosti uvođenja vozova na relaciji Beograd Centar-Stara Pazova.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...