Mala radionica čokolade u kuhinji velikog Bambija
AgrobiznisPoslovanjePreduzetnikSrbija
15.2.2025 17:11 Autor: Redakcija Biznis.rs 13



Podrška malim i srednjim preduzećima često je tema različitih inicijativa, a realnost poslovanja u Srbiji pokazuje da rast i razvoj ovih firmi u velikoj meri zavise od njihove sposobnosti da se povežu sa velikim kompanijama.
Iako se mala i srednja preduzeća smatraju stubom privrede i pokretačem razvoja, mnogima od njih je i dalje potrebna konkretna podrška kako bi ojačala svoje kapacitete, optimizovala poslovne procese i proširila tržište.
Jedan od ključnih faktora za dugoročni razvoj MSP sektora jeste ulazak u lanac snabdevanja velikih sistema. Ovo ne samo da omogućava unapređenje proizvodnje, već i garantuje stabilniji rast, sigurnije finansijsko planiranje i veće šanse za izlazak na međunarodna tržišta. Uspešan primer ovakvog modela razvoja je Adoré Chocolat, porodična radionica specijalizovana za proizvodnju ručno pravljenih čokoladnih pralina i čokolada premijum kvaliteta.
Zahvaljujući podršci SME HUB-a, švajcarsko-srpske inicijative koja pomaže malim i srednjim firmama u procesu poslovne transformacije, Adoré je ojačao deo svojih organizacionih kapaciteta i započeo saradnju sa kompanijom Bambi.
Adoré Chocolat je već izgradio imidž prepoznatljivog proizvođača vrhunskih ručno pravljenih čokolada, ali kako ističe Kristijan Kolaković, partner u firmi, prelazak sa zanatske na industrijsku proizvodnju bio je ključan za dalji rast.

„Implementacija ERP rešenja unapredila je naš proizvodni proces i omogućila nam da radimo na višem nivou. Pored toga, kroz SME HUB dobili smo i konsultantske usluge iz oblasti finansija i menadžmenta, koje su pomogle našem timu u daljem razvoju“, objašnjava Kolaković.
On naglašava da je prelazak iz zanatske u poluindustrijsku i industrijsku proizvodnju bio presudan korak u razvoju kompanije.
„Kao zanatska firma dostigli smo maksimum na domaćem tržištu, koje nije previše razvijeno kada je u pitanju fine dining segment. Saradnja sa velikim kompanijama, poput Bambija, omogućila nam je da preskočimo nekoliko stepenika u razvoju i danas budemo pouzdan partner ne samo u proizvodnji, već i u stvaranju novih proizvoda“, kaže Kolaković.

Rezultat ove saradnje je novi proizvod – Plazma pralinice, koje kombinuju prepoznatljivi ukus Plazme sa vrhunskom čokoladom.
Nedeljka Kreštalica, menadžerka razvoja za čokoladiranje, filove i prelive u Bambiju, ističe da su ovakva partnerstva značajna ne samo za razvoj inovativnih proizvoda, već i za jačanje domaće privrede kroz stabilnije lance snabdevanja.
„Bambi se oslanja na dugoročne saradnje sa proverenim partnerima, jer su oni ključni za obezbeđivanje stabilnog kvaliteta i kontinuiteta u proizvodnji. Kroz saradnju sa domaćim proizvođačima koji ispunjavaju visoke standarde, ne samo da osiguravamo kvalitet proizvoda, već i pomažemo tim firmama da unaprede svoje procese i postanu konkurentnije na tržištu. Plazma pralinice su odličan primer kako zajednički rad može dovesti do proizvoda koji osvajaju tržište“, naglašava Kreštalica.
Bambi je jedna od vodećih kompanija konditorske industrije na Zapadnom Balkanu, koja već skoro šest decenija postavlja standarde kvaliteta. Danas ova kompanija sa proizvodnjom u Požarevcu zapošljava oko 900 radnika, a njeni proizvodi su prisutni širom sveta – od Evrope do Australije i SAD. Svaki drugi biskvit prodat u Srbiji dolazi iz kompanije Bambi, dok je svaki treći upravo Plazma.

Ova uspešna saradnja deo je SME HUB-a, inicijative javno-privatnog partnerstva Švajcarske agencije za razvoj i saradnju (SDC) i srpske firme ICT HUB, koja pruža podršku domaćim firmama u jačanju njihovih organizacionih kapaciteta i konkurentnosti.
Govoreći o značaju ove incijative, menadžerka razvoja za čokoladiranje, filove i prelive u Bambiju Nedeljka Kreštalica istakla je da SME HUB omogućava malim firmama da dobiju potrebne resurse i znanja kako bi postale konkurentniji partneri velikim sistemima.
”Cilj kompanije Bambi je upravo taj, da podstaknemo dugoročna partnerstva i pomognemo domaćim proizvođačima da pronađu svoje mesto na tržištu“, zaključuje Kreštalica.
Pokrenut 2023. godine, SME HUB traje do 2028. godine i raspolaže fondom od sedam miliona švajcarskih franaka. Cilj inicijative je da mala i srednja preduzeća prođu kroz proces organizacione transformacije, ojačaju svoje kapacitete i postanu konkurentniji igrači na međunarodnom tržištu.
U prvoj godini interesovanje za učešće pokazalo je 60 domaćih firmi, dok je devet njih ušlo u proces poslovne transformacije. Tokom druge godine SME HUB planira da podrži još 15 preduzeća, a do kraja inicijative ukupno 80 firmi.
Pročitajte još:
Do sada je raspisano pet ciklusa dodele bespovratnih sredstava u iznosu do 100.000 evra po preduzeću. Ovi grantovi, koji se odobravaju na kvartalnom nivou, omogućavaju firmama da dostignu standarde potrebne za saradnju sa velikim kompanijama i plasman na globalno tržište.
Mala i srednja preduzeća zainteresovana za učešće mogu se prijaviti na sajtu SME HUB-a, u delu „Postani dobavljač“.
LJUBOMIR
16.2.2025 #1 AuthorFino fino
KIMCHI
16.2.2025 #2 AuthorPustite saradnje- gde je plazma!
HANA
16.2.2025 #3 AuthorOdlična prilika za mala preduzeća…
DUCA
16.2.2025 #4 AuthorOvo će biti početak jedne sjajne saradnje.
gagica
16.2.2025 #5 AuthorOdlicno je sto ICT HUB podrzava predizeca
REA
17.2.2025 #6 AuthorUoravo ih jedem… ali su skupe za 8komada
SHALIMAR
17.2.2025 #7 AuthorOva podrska ce mnogima otvoriti vrata sto se plasiranja tice..
Lelica
23.2.2025 #8 AuthorDefinitivno
Faith
17.2.2025 #9 AuthorPreslatka prica
WanderingSpirit
19.2.2025 #10 AuthorPa ok…bolje ista nego nista…barem neko da radi
Grocka
23.2.2025 #11 AuthorSamo napred
Emilija
24.2.2025 #12 AuthorOdlicno
SENSEI
1.3.2025 #13 AuthorSvaka čast za investicione ideje koje ce unaprediti proizvode