Na vreme smo gradili svoj brend i to nas je održalo
23.10.2023 10:25 Autor: Redakcija Biznis.rs 3
Profesor dr Ivan Arnautović već jedanaest godina uspešno vodi kompaniju Delicatea koja se bavi proizvodnjom, veleprodajom i maloprodajom delikatesnih crnogorskih suhomesnatih proizvoda. Ova kompanija stoji kao potpisnik sopstvenog brenda Suvo zlato, ali i drugih brendova poput Premia, Ukusi mog kraja, K plus, i drugih, te gotovo da nema grada i marketa u zemlji u kojima se ne nalaze neki od njihovih proizvoda.
Prethodne godine koje su obeležile pandemija i rat u Ukrajini za ovu kompaniju bile su, prema rečima profesora Arnautovića izazovne i nimalo lagane.
„Definitivno nikada nije bilo teže. Do sirovina u mesnoj industriji je sve teže doći, a u prethodnom periodu skakale su cene i energenata i transporta, i sve se to odrazilo i na krajnje kupce. Cela situacija uticala je i na to da naš proizvod na policama bude skuplji, što definitivno nije bio cilj naše kompanije“, navodi naš sagovornik.
On objašnjava da su ih u tim godinama kada je svet išao iz krize u krizu održale dve stvari – činjenica da je njihov brend već imao svoje kupce, kao i proizvodnja robe za marke drugih sistema.
„Kada radite za druge sisteme vi isporucujete robu po nekim cenama, a oni snose teret plasmana proizvoda, marketinških usluga i nema dodatnih nameta u smislu dodatnih rabata. Tako da su uvek i te robne marke na policama jeftinije“, objašnjava Arnautović.
Sušare, proizvodnja i pogoni ove kompanije nalaze se u Crnoj Gori, na Njegušima, a ono na šta su posebno ponosni jeste da su se jedini na ovim prostorima pojavili sa zaštićenim geografskim poreklom kada je njeguški prsut u pitanju.
Poslednjih deset godina ova kompanija beleži rast, ali ne kriju da je u prethodnom periodu za takav cilj bilo potrebno uložiti mnogo više napora. Među najvećim problemima istakla se potražnja za sirovinama, što je rezultiralo na celom tržištu i cenama mesa i mesnih prerađevvina, koje su prema Arnautovićevim rečima došle u „neviđenu fazu“.
„Nije jednostavno, ali se borimo, i na svu sreću smo svoj brend gradili na vreme i pre ovih desavanja, pre ekonomske krize i pandemije“, napominje on.
Pored proizvodnje ova kompanija ima i svoje male maloprodaje, tzv. pršutare koje su više promotivnog karaktera i gde pored svojih proizvoda izlažu i artikle drugih proizvođača delikatesnih proizvoda iz Srbije.
Kao strateški cilj Arnautović pre svega navodi da će kompanija u budućnosti težiti da zadrži svoj brend Suvo zlato kao i da će se tek raditi na njemu. Tokom sledeće godine planiraju da se preko marketinških poduhvata malo više približe kupcima.
Arnautović ističe da je kroz posao važno voditi se onom starom „U dobru se ne ponesi, u zlu se ne ponizi„. U svakom trenutku, a naročito kada vam ide dobro treba da se sećate i da ste svesni kako je bilo kada je posao išao nizbrdo, jer vas ta ravnoteža zapravo održava, smatra naš sagovornik.
Kako je i profsor na nekoliko fakulteta gde predaje ekonomske predmete, a specijalizacija mu je finansijska bezbednost, naš sagovornik čvsto veruje da je edukacija mladih ljudi, kao i prenošenje znanja, ali i delegiranje posla jedna od ključnih stvari u svakom biznisu.
„Ključ uspeha je ulagati u sebe, i čekati momenat kada se sve te životne puzle slože, a taj momenat se uvek dogodi. Takođe, treba učiti, i to što više na tuđim greškama i uključiti porodicu što više u biznis, jer niko neće paziti Vašu kompaniju kao neko Vaš.“
Pročitajte još:
Delicatea d.o.o.se nalazi na našoj listi 99 najuspešnijih malih preduzeća u Srbiji u 2022. godini u svojoj registrovanoj delatnosti, na osnovu podataka i proračuna koje nam je dostavila bonitetna kuća CompanyWall, a u nastavku pogledajte celo rangiranje.
Trgovine na veliko mesom i proizvodima od mesa | |||
---|---|---|---|
Pozicija | Ime preduzeća | Ukupni prihodi | Rezultat poslovanja |
1. | INDUSTRIJA MESA NEDELJKOVIĆ DOO ŠAŠINCI | 6.456.012.000 | 307.935.000 |
2. | MISACO DOO BEOGRAD | 1.269.476.000 | 120.181.000 |
3. | TRAMPEX DOO BEOGRAD | 1.729.871.000 | 83.044.000 |
4. | METRO CASH & CARRY DOO BEOGRAD | 31.018.285.000 | 54.848.000 |
5. | TOMEX CATERING PLUS DOO BEOGRAD | 1.588.918.000 | 54.508.000 |
6. | BONIDO MES DOO | 204.607.000 | 45.263.000 |
7. | PIK VRBOVEC S DOO BEOGRAD | 795.922.000 | 18.553.000 |
8. | CELJSKE MESNINE Z DEŽELE DOO BEOGRAD | 377.556.000 | 17.323.000 |
9. | BORA DOO ČAČAK | 323.228.000 | 15.950.000 |
10. | ĐORĐEVIĆ CASING DOO | 20.581.000 | 7.726.000 |
11. | CBS TAMIŠ MEAT DOO Pančevo | 454.709.000 | 7.510.000 |
12. | EKO ZOV DOO BEOGRAD, BEOGRAD (VOŽDOVAC) | 145.630.000 | 5.285.000 |
13. | DELICATEA D.O.O. | 450.937.000 | 5.029.000 |
14. | VALJEVAC MDM DOO VALJEVO | 81.345.000 | 3.762.000 |
15. | MALA BOSNA RS | 42.320.000 | 3.593.000 |
16. | PBZ FRESH | 117.473.000 | 1.601.000 |
17. | LPB FRESCH CO DOO BEOGRAD | 217.007.000 | 1.180.000 |
18. | BAMI | 131.748.000 | 727.000 |
19. | MARLEN 2018 DOO | 96.411.000 | 530.000 |
20. | NIKOLA IGRUTINOVIĆ PR TRGOVINSKA RADNJA DELIKATO 036 OBRVA | 176.400.000 | 397.000 |
21. | EURO MAJ doo Kamendol | 507.956.000 | 132.000 |
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2022. godinu, u dinarima |
jevtić
23.10.2023 #1 AuthorTrud se uvek isplati
ELLA
23.10.2023 #2 AuthorBrend je kljuc za nApredak proizvoda na trzistu
SHALIMAR
23.10.2023 #3 AuthorPreduzece sa tradicijom po kvalitetu i radu,svaka cast!