Nastavljen postupak po prijavi koncentracije Atlantic Granda i Strauss Adriatic
22.11.2023 15:58 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Predsednik Кomisije za zaštitu konkurencije Nebojša Perić doneo je zaključak o nastavku postupka pokrenutog po prijavi koncentracije na našem tržištu kafe koja nastaje preuzimanjem Strauss Adriatica od strane kompanije Atlantic Grand.
U zaključku koji je objavljen u Službenom glasniku stoji da je koncentracija prijavljena 6. juna ove godine, dok je Atlantic grupa 23. maja predala obavezujuću ponudu za preuzimanje Straussa, koji je na našem tržištu poznat po svojim brendovima Don Cafe i C kafa.
„Nastavlja se po službenoj dužnosti postupak pokrenut po prijavi koncentracije učesnika na tržištu koja nastaje sticanjem pojedinačne kontrole od strane privrednog društva Atlantic Grand nad privrednim društvom Strauss Adriatic kupovinom udela, radi ispitivanja da li bi se sprovođenjem ove koncentracije značajno ograničila, narušila ili sprečila konkurencija na tržištu Srbije ili njegovom delu, a naročito ako bi to bilo rezultat stvaranja ili jačanja dominantnog položaja“, stoji u zaključku predsednika Komisije za zaštitu konkurencije.
Komisija je pozvala sva lica koja raspolažu podacima, ispravama ili drugim informacijama koje mogu doprineti pravilnom utvrđivanju činjeničnog stanja u ovom postupku da ih neodložno dostave na njenu adresu.
Atlantic Grupa je, inače, u maju predala obavezujuću ponudu za kupovinu kompanije Strauss Adriatic, koju je Strauss Grupa službeno i prihvatila.
„Zaključenje transakcije podložno je prethodnom odobrenju Komisije za zaštitu konkurencije u Srbiji“, naglasili su tada iz Atlantic grupe, koja stoji iza brendova Grand kafa i Barcaffe.
Obavezujuća ponuda bazirana je na ukupnoj vrednosti transakcije („enterprise value“) u iznosu od 40,5 miliona evra, bez dugovanja i gotovine, te pretpostavljajući redovan nivo normalizovanog neto radnog kapitala na dan zaključenja transakcije.
„Atlantic Grupa namerava značajno ulagati u razvoj poslovanja s kafom, kako u proizvodnju i razvoj tehnologije tako i brendova, njihovog proizvodnog portfolija i komunikacije, u maloprodajnom i u HoReCa segmentu“, najavili su tada.
Postoji, međutim, i jedan stariji postupak koji obuhvata neke od aktera ove priče.
Komisija za zaštitu konkurencije pokrenula je 14. septembra 2021. godine postupak ispitivanja povrede konkurencije protiv privrednih društava Atlantic Grupe – Zagreb, Atlantic Brands – Beograd i Strauss Adriatic – Šimanovci radi ispitivanja postojanja restriktivnih sporazuma kojima se ograničava konkurencija na tržištu kafe u Srbiji.
Komisija je pokrenula postupak pošto je u periodu od januara 2015. do decembra 2020. utvrdila, kako je navela u rešenju, da „između cena mlevene kafe ‘Doncafe Moment 200 gr’ i ‘Grand gold kafa 200gr’ postoji veoma jaka pozitivna korelaciona veza, odnosno da postoji veoma visoka usklađenost kretanja cena ova dva proizvoda“.
Njeno istraživanje pokazalo je da je tržište mlevene kafe u Srbiji „koncentrisano i stabilno“, sa dva najveća učesnika čiji zajednički tržišni udeo od 2013. do 2020. godine nije spao ispod 80 odsto, pa je ocenjeno da takva struktura tržišta pogoduje lakšem postizanju dogovora između konkurenata.
Pročitajte još:
U Srbiji je za delatnost prerade čaja i kafe tokom 2022. godine bilo registrovano 485 preduzeća koja su, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall, u 2021. godini ostvarila ukupnu dobit od 1,27 milijarde dinara.
To je duplo manje od 2,5 milijarde dinara, koliko je iznosila dobit ostvarena samo godinu dana ranije, tokom pandemije.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.