Polugodišnji rezultati prikazuju blagi rast, uprkos cenovnim pritiscima

Nestle beleži veliki rast prodaje online

BiznisSrbijaSvet

24.7.2025 13:29 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Nestle beleži veliki rast prodaje online Nestle beleži veliki rast prodaje online
Prehrambeni gigant Nestle objavio je finansijske rezultate za prvu polovinu 2025. godine. U tom periodu organski rast prodaje dostigao je 2,9 odsto, sa realnim... Nestle beleži veliki rast prodaje online

Prehrambeni gigant Nestle objavio je finansijske rezultate za prvu polovinu 2025. godine.

U tom periodu organski rast prodaje dostigao je 2,9 odsto, sa realnim unutrašnjim rastom od 0,2 odsto i rastom cena od 2,7 odsto. U drugom kvartalu organski rast prodaje dostigao je 3,0 odsto, sa realnim unutrašnjim rastom od -0.4 odsto i rastom cena od 3,3 odsto.

Organski rast prodaje se poboljšao u odnosu na prvi kvartal u većini sektora poslovanja, napomenuto je u kompanijskom izveštaju.

„Uprkos izazovnim okolnostima na tržištu, i u prvoj polovini godine nastavili smo sa podrškom lokalnoj zajednici i ugroženim grupama, uključujući i pomoć u predelima zahvaćenim požarima na jugu Srbije, donacijama skoro 30 tona Nestle proizvoda, u vrednosti većoj od 13 miliona dinara. Našim poslovnim rezultatima najviše su doprinele kategorije žitarica, hrane za bebe i brenda Nestle profesional, kao i kategorija hrane – na čelu sa Začinom C, uz celokupni C portfolio i brendove Thomy i Maggi”, rekla je Marjana Davidović, generalna direktorka Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.

Prodaja na nivou Grupe

Po kategorijama, najveći dorpinos organskom rastu imali su konditorski proizvodi i kafa. U kategoriji kafe, elastičnost potražnje bila je ograničena, a realni unutrašnji rast (RIG) je bio blago pozitivan i ostao stabilan tokom oba kvartala. U kategoriji konditorskih proizvoda, kratkoročne elastičnosti su bile izraženije, što je u skladu sa istorijskim trendovima.

Posmatrano po kanalima, organski rast u maloprodaji iznosio je 2,6 odsto, a u segmentu out-of-home 5,8 odsto. Prodaja putem e-trgovine je zabeležila organski rast od 12,3 odsto i sada čini 20,2 odsto  ukupne prodaje Grupe.

Rast u Evropi i dalje je vođen povećanjem cena zbog inflacije. Organski rast iznosi 3,5 odsto, uz rast cena od 3,7 odsto, dok je realni unutrašnji rast (RIG) -0,2 odsto. Ostvarena prodaja je porasla za 1,5 odsto i iznosi 8,5 milijardi švajcarskih franaka.

U 2025. godini, Nestle očekuje ubrzanje organskog rasta prodaje u odnosu na prethodnu godinu, uz jačanje rezultata kako godina bude odmicala. Očekuje se da osnovna operativna profitna marža (UTOP) iznosi najmanje 16 odsto.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.