Investicija na 19.000 kvadrata kompanije Feniksbus

Nova fabrika autobusa u Novom Sadu

InvesticijeSrbija

18.11.2024 12:19 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Nova fabrika autobusa u Novom Sadu Nova fabrika autobusa u Novom Sadu
Nova fabrika za proizvodnju autobusa predviđena je u naselju Klisa u Novom Sadu, a investitor projekta je kompanija Feniksbus d.o.o. Na posedu površine 19.029... Nova fabrika autobusa u Novom Sadu

Nova fabrika za proizvodnju autobusa predviđena je u naselju Klisa u Novom Sadu, a investitor projekta je kompanija Feniksbus d.o.o.

Na posedu površine 19.029 kvadratnih metara u Ulici Jegrička planirana je gradnja proizvodne hale sa administrativnim delom, kao i magacinom zapaljivih materija, zbog čega je Gradska uprava za zaštitu životne sredine prošle godine donela rešenje da je potrebna izrada studije o proceni uticaja na životnu sredinu. Investitor je podneo zahtev za davanje saglasnosti na studiju, koja je bila na javnom uvidu je do 12. Novembra, piše novosadski Dnevnik.

Proizvodna hala delom će imati visoko prizemlje (VP) i delom sprat (P 1), a admistrativni deo imaće dva sprata (P 2), dok će magacin zapaljivih materija biti prizemni objekat.

Prve autobuse srednje veličine, Feniksbus isporučio je JGSP Novi Sad 2019. godine, za šta je iz gradske kase izdvojeno gotovo 100 miliona dinara.

Takva vozila, s pogonom  na komprimovani prirodni gas (CNG) uglavnom saobraćaju na manje frekventnim linijama. To je inače bio prvi put da posle 12 godina autobusi koji saobraćaju u Novom Sadu dolaze iz tog grada. 

Osnovu midibusa čini samohodna šasija Iveco Daily 70C sa Euro 6 motorom i automatskim osmostepenim menjačem na koju je Feniksbus u Novom Sadu nadogradio karoseriju.

Svojevremeno je u zahtevu za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu objašnjeno da tehnički postupak izrade autobusa i nadogradnji u fabrici obuhvata pripremu delova, izradu kostura nadogradnje, pripremu šasije, sastavljanje kostura sa šasijom, međufaznu površinsku zaštitu kostura i lepljenje spoljnih obloga.

To uključuje i izradu delova od stakloplastike, pripremu i završno farbanje delova i autobusa, montažu unutrašnjih elemenata autobusa, montažu vrata, spoljnih i unutrašnjih prtljažnika, poklopaca i rukohvata, montažu sedišta, završne radove, čišćenje, otklanjanje mrlja i završnu proveru i inspekciju pre isporuke uz otklanjanje manjih nedostataka.

Feniksbus društvo sa ograničenom odgovornošću za proizvodnju, trgovinu i usluge Novi Sad osnovano je 2010. godine, kao firma u vlasništvu slovenačkih kompanija Feniksbus i Gradient. Kako se na sajtu kompanije može primetiti, bave se proizvodnjom mini i midi buseva, napravljenih na šasiji Iveco 70C ili kombi vozila za različite oblasti primene: gradsku, prigradsku, školsku, međugradsku ili turističku verziju sa pogonom na dizel i CNG motore, piše Dnevnik.

Feniksbus trenutno proizvodi autobuse u halama nekadašnje hemijske industrije HINS u Novom Sadu.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.