Objavljen plan za put Vožd Karađorđe
19.3.2024 09:23 Autor: Redakcija Biznis.rs 2
Agencija za prostorno planiranje i urbanizam Srbije oglasila je javni uvid u nacrt prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta Vožd Karađorđe.
Ovim planom predviđena je trasa puta dužine 163,75 kilometara sa tri tunela i više od 130 mostova. Takođe, na trasi je planirana i 21 petlja.
Put, kako se u dokumentu navodi, mora da se izgradi tako da ima dve fizički odvojene kolovozne trake, sa dve saobraćajne trake za svaku kolovoznu traku, s tim što svaka saobraćajna traka mora da bude široka najmanje 3,5 m, kao i da svaka kolovozna traka, periodično na oko 2 km duž trase, ima posebnu nišu/traku širine 3,5 m i dužine 30 m, za prinudno zaustavljanje vozila. Potrebno je i da ostali elementi puta (poluprečnik krivine, uzdužni nagib, ivične trake i sl.) omogućavaju brzinu do 100km/h, piše poslovni portal eKapija.
Granica prostornog nalazi se na delovima teritorija Lajkovca (Donji Lajkovac), Lazarevca (Čibutkovica, Trbušnica, Kruševica, Barzilovica, Brajkovac, Dudovica), Aranđelovca (Progoreoci, Partizani, Venčane, Ranilović, Bukovik, Misača, Orašac, Stojnik, Kopljare, Banja i Vrbica), Topole (Belosavci, Zagorica, Junkovac, Maskar, Rajkovac, Kloka, Jelenac, Trnava, Svetlić, Šume, Topola-varošica, Topola-selo, Gorovič i Žabare), Rače (Sepci, Đurđevo, Viševac, Popović, Adrovac, Miraševac, Rača, Vučić, Donja Rača, Sipić, Borci, Donje Jarušice i Saranovo), Lapova (Lapovo), Velike Plane (Markovac), Mladenovca (Markovac, Međulužje, Pružatovac, Mladenovac Varoš, Koraćica, Mala Vrbica, Rajkovac, Amerić, Vlaška), Sopota (Đurinci i Mali Požarevac), Smederevske Palanke (Bašin i Mramorac), Ljiga (Latković), Batočine (Badnjevac i Gradac) i Kragujevca (Desimirovac, Poskurice, Gornje Jarušice, Cerovac, Lužnice, Čumić i Opornica).
Ukupna površina obuhvata plana je 30,06 kilometara kvadratnih.
Na području prostornog plana, za čitavu trasu državnog puta, planira se i projektuje trasa puta za računsku brzinu od 100 km/h. Za bočne pravce planira se i projektuje trasa puta za računsku brzinu od 80 km/h, dok se za manje vezne pravce planira i projektuje trasa za računsku brzinu od 60 km/h.
Planirana trasa predstavlja više saobraćajnih pravaca koji čine jedinstven sistem krstastog oblika sa pravcima pružanja sever-jug i istok-zapad, ukupne dužine 163,75 km.
Osim toga, planiraju se i dva dodatna bočna pravca nižeg ranga ukupne dužine 20,71 km, kao i više veznih pravaca do postojeće putne mreže. Centralnu tačku i mesto ukrštanja više pravaca predstavlja petlja „Orašac“ u blizini Orašca i Aranđelovca.
Od petlje „Orašac“ trasa se pruža ka severu do petlje „Mali Požarevac“ i ka istoku do planirane petlje „Markovac Zapad“ na državnom putu IA reda broj 1 (autoput E-75, Koridor X), ka zapadu do planirane petlje „Donji Lajkovac“ na državnom putu IA reda broj 2 (autoput E-763, Beograd-Južni Jadran, tzv. „Miloš Veliki“) i ka jugu do Aranđelovca.
Takođe, od planirane petlje „Zagorica“ koja se nalazi oko 10 km istočno, trasa se pruža ka jugu sve do planirane severne obilaznice grada Kragujevca. Osim preuzimanja tranzitnih saobraćajnih tokova, najveći značaj planiranog državnog puta jeste izmeštanje tranzitnih tokova izvan građevinskog područja Aranđelovca, Mladenovca, Topole, Rače i drugih manjih naselja.
Na trasi je planirana i gradnja tri tunela, kao i više od 130 mostova preko reka, potoka, lokalnih i atarskih puteva. Ovim prostornim planom planirana je i ukupno 21 petlja.
Pročitajte još:
Nosilac izrade plana je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Stručni obrađivač je Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije iz Beograda, u saradnji sa obrađivačima idejnog projekta: Hidroprojekat-saobraćaj doo, Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu, Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu, DB Inženjering DOO i Agencija za geodetske poslove Geo Team Future. Investitor izrade Prostornog plana i Idejnog projekta je preduzeće Koriori Srbije.
Javni uvid trajaće do 16. aprila.
AJA
19.3.2024 #1 AuthorBravooo !!!
JANA
23.3.2024 #2 AuthorDivna vest, samo neka je takvih sve više