Naručen projekat za građevinsku dozvolu

Objavljena detaljna trasa Gružanskog koridora

BiznisInfrastrukturaSrbija

3.1.2025 14:29 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Objavljena detaljna trasa Gružanskog koridora Objavljena detaljna trasa Gružanskog koridora
Javno preduzeće Putevi Srbije raspisalo je krajem decembra tender za izradu projekta za građevinsku dozvolu za Gružanski koridor, odnosno brzu saobraćajnicu od Kragujevca do... Objavljena detaljna trasa Gružanskog koridora

Javno preduzeće Putevi Srbije raspisalo je krajem decembra tender za izradu projekta za građevinsku dozvolu za Gružanski koridor, odnosno brzu saobraćajnicu od Kragujevca do Mrčajevaca.

Tender čiji je rok prvobitno bio 3. februar, sada je produžen do 10. narednog meseca. Procenjena vrednost posla je 333,3 miliona dinara, odnosno oko 2,9 miliona evra, piše eKapija.

Na trasi brze saobraćajnice duge 36 kilometara, koja je planirana kao veza Kragujevca sa Moravskim koridorom u četiri trake, predviđena je izgradnja četiri petlje, ukupno 30 mostovskih konstrukcija, 24 podvožnjaka i nadvožnjaka, kao i gradnja tunela Vučkovica dužine 670 metara nedaleko od Knića.

U najnovijoj tenderskoj dokumentaciji data je i najdetaljnija trasa buduće brze saobraćajnice.

Trasa buduće saobraćajnice ide od planirane Severne obilaznice grada Kragujevca, zatim se pruža preko teritorije naselja Stanovo (grad Kragujevac, KO Kragujevac III), kroz atare naseljenih mesta i katastarske opštine Dragobraća i Đuriselo, sve do Vučkovice u opštini Knić.

Od Vučkovice dalje kroz teritoriju opštine Knić, prolazi kroz atare naseljenih mesta i katastarske opštine: Raškovići, Dragušica, Toponica, Kusovac, Radmilović, Pretoke i Bumbarevo Brdo do naselja Bare.

Na teritoriji grada Čačak, usvojena varijanta prolazi kroz naseljena mesta: Voljavča, to jest kroz KO Bresnica, Bečanj, Mrčajevci i Katrga gde se priključuje na državni put IA-A5 (E-761), odnosno, budući Moravski koridor.

Po napuštanju obilaznice trasa se podiže prema prevoju Vučkovica gde se na samom vrhu prevoja Vučkovica predviđa tunel u dubokom iskopu dužine oko 670 metara. Neposredno iza tunela nalazi se vijadukt a potom i mostovska konstrukcija kojom trasa prelazi Vučkovičku reku. Potom se trasa preko blaže zatalasanog terena usmerava ka severnom obodu Gružanskog jezera.

Nakon ovog poteza trasa mostom prelazi reku Brnjicu i prolazi između sela Raškovići i zaseoka Donji kraj (Brnjica). U svom najsevernijem delu, trasa preseca postojeći put koji se od Vučkovice spušta prema Toponici i Radmilovićima na severnom obodu Gružanskog jezera.

Foto: Pixabay.com

Reku Gružu brza saobraćajnica prelazi mostom i potom prelazi preko planirane devijacije puta ka Topoli i preko regulisanog korita Toponičke reke. Potom se trasa povija oko mesta Toponica i usmerava ka jugu. Zapadno do zaseoka Kusovac, trasa prelazi preko regulisanog toka vodotoka Lugovi i devijacije puta prema Boraču.

Zatim trasa ulazi u rejon sela Radmilovići, gde odmah mostom prelazi preko Boračke reke. Po napuštanju rejona sela Radmilovići trasa u gornjem toku seče Babin potok i preseca postojeći put Mrčajevci – Knić. Usmerivši se posle denivelisane raskrsnice „Bumbarevo brdo“ prema jugozapadu trasa preseca potok Ćurevac na bezbednom rastojanju od njegovog izvorišnog dela a zatim, se useca i prolazi ispod devijacije lokalnog puta prema zaseoku Poljci i selu Guncati.

Potom trasa preseca reku Bumbarušu i zapadnom padinom prati ovaj vodotok. U zoni severno od zaseoka Voljavča, trasa se preko lokalnog prevoja prebacuje iz doline reke Bumbaruše u dolinu reke Bresnice. Trasa potom izbija u širi rejon sela Bresnica, koje je locirano na postojećem putu Knić – Mrčajevci.

Odavde pa sve do priključka na Moravski koridor, teren je gotovo horizontalan a niveleta prati minimalne promene njegove morfologije. Nakon višestrukog presecanja Bresnice i njenih pritoka, brza saobraćajnica preseca postojeći put Mrčajevci – Kraljevo.

Nakon ovog segmenta trasa brze saobraćajnice kreće se kroz rejon sela Katrga i potom dolazi do Moravskog koridora. Unutar projekta samog Moravskog koridora, deo rampi i mostovske konstrukcije je već realizovan i izvršeno je situaciono i nivelaciono uklapanje u isto.

Za potrebe realizacije ove investicije, dodaje se, urađen je Generalni projekat i Prethodna studija opravdanosti (2020. god.), Idejno rešenje (2023.) kao i Idejni projekat i Studija opravdanosti (2024.god.), i Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora brze saobraćajnice.

Prema Planu javnih nabavki Ministarstva građevinarstva saobraćaja i infrastrukture za 2024. godinu, nabavka usluga projektovanja i izvođenja radova na izgradnji brze saobraćajnice Kragujevac-Mrčajevci (Gružanski koridor) i obilaznice oko Svilajnca procenjena je na približno 68,9 milijardi dinara (oko 590 miliona evra).

Raspisivanje tendera, kako je navedeno u planu iz februara 2024, a koji je potpisao sada bivši ministar Goran Vesić, bilo je predviđeno u 2. kvartalu prošle godine.

Takođe sudeći po ovom dokumentu, trebalo bi da Gružanski koridor bude završen do 2028. godine.

Inače, gradnju ove brze saobraćajnice najavila je još 2019. godine nekadašnja resorna ministarka Zorana Mihajlović, koj je tada rekla da će investicija koštati 150 miliona evra i da će izgradnja puta početi 2020. godine.

  • Nele

    4.1.2025 #1 Author

    Vazno je zapoceti, a Moravski koridor razvuci do maksimuma…..nije tesko pogoditi sto…

    Odgovori

    • Lulapali

      4.1.2025 #2 Author

      Klinci,zlobnici ko,bre,vama dade komp.nije vas poznavao

      Odgovori

  • Markoni

    4.1.2025 #3 Author

    Bice, negde 2040.

    Odgovori

  • DrAga

    4.1.2025 #4 Author

    Neverovatno koliko je zlobe u narodu…ima li išta da vama valja?

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.