Kompanija Advanto se od 2008. bavi prevozom robe sa kontrolisanim temperaturnim režimom

Od inflacije će zavisiti korekcije cena drumskog transporta

Firme u fokusuSrbija

6.2.2025 11:21 Autor: Mirjana Vasić Adžić 2

Od inflacije će zavisiti korekcije cena drumskog transporta Od inflacije će zavisiti korekcije cena drumskog transporta
Potreba za drumskim prevoznicima tereta u Srbiji je značajna i raste. Tržište transporta i logistike u Srbiji beleži kontinuirani rast. Drumski transport je ključni... Od inflacije će zavisiti korekcije cena drumskog transporta

Potreba za drumskim prevoznicima tereta u Srbiji je značajna i raste. Tržište transporta i logistike u Srbiji beleži kontinuirani rast. Drumski transport je ključni deo ovog tržišta, jer omogućava fleksibilnost i efikasnost u prevozu robe, posebno u kombinaciji sa drugim vidovima kao što su železnica i vodeni transport.

Sagovornik za Biznis.rs bio je Željko Lukovac, direktor prodaje i poslovnog razvoja kompanije Advanto, koja se od 2008. godine bavi prevozom drumskog tereta. Kompanija ima 70 zaposlenih i sve vreme je u privatnom vlasništvu. Lukovac nas je detaljnije uputio u poslovanje, tržišne prilike u ovoj delatnosti, kao i buduće planove.

„Osnovna delatnost kompanije od osnivanja, pa do danas je međunarodni i domaći drumski transport robe, sa naglaskom na prevoz robe koja zahteva određeni temperaturni režim. To znači da, za potrebe naših klijenata, možemo organizovati prevoz duboko zamrznute robe (-18 do -25°C), rashlađene (0 do +10°C) i robe koja zahteva kontrolisani temperaturni režim (+15 do +25°C). Tu pre svega mislimo na prehrambene proizvode i sirovine za prehrambenu industriju, lekove i medicinska sredstva, ali i ostalu robu iz takozvane FMCG kategorije”, objašnjava Lukovac i dodaje da, takođe, uspešno organizuju prevoz robe na ambijentalnom temperaturnom režimu, kao i robe koja zahteva druge specijalne uslove transporta (ADR, vangabariti i sl.).

Prema rečima našeg sagovornika, kompanija Advanto raspolaže sopstvenom flotom od 35 tegljača i poluprikolica hladnjača, ali pored sopstvene flote, upravlja i flotom svojih podizvođača, što ukupno broji preko 60 kompleta vozila (šleper + poluprikolica) u domaćem, i 20 vozila u međunarodnom transportu.

„Naši klijenti su poznate domaće i multinacionalne kompanije kao što su Lidl, Delhaize, Mercator-S, Metro C&C, Frikom, Froneri, Friglo, Pik Bečej, Meggle, Somboled, Atlantik Štark, Yuhor, Perutnina Ptuj, Elixir i mnoge druge koje su u nama prepoznale pouzdanog partnera od poverenja, koji im može rešiti i najkomplikovanije zahteve u kritičnim momentima poslovne godine”, otkriva.

Kompanija Advanto od 2020. godine implementira nove servise i moderan informacioni sistem (Cycle Transport Manager), što doprinosi rastu prihoda kompanije sa 2,3 miliona evra u 2020. godini, na skoro deset miliona evra prihoda u 2024. godini. Rast prihoda i razvoj novih servisa bi verovatno bio brži da se, kao i ostale kompanije iz industrije logistike i transporta, ne suočavaju sa konstantnim izazovima na tržištu koji negativno utiču na poslovanje i razvoj kompanije.

„Tu pre svega mislimo na posledice kovida i rata u Ukrajini, koji su direktno uticali na promene cena goriva, opštu inflaciju i krizu u pojedinim industrijama koje mi servisiramo, što uzrokuje pad potražnje na pojedinim destinacijama, poteškoće sa naplatom potraživanja i sl. ”, ističe.

Na pitanje o tome kako je za Advanto izgledala 2024. godina, Lukovac odgovara da je godina za nama donela blagi rast prihoda, posebno u delu međunarodnog drumskog transporta, što je, nažalost, praćeno rastom fiksnih troškova kao posledica inflacije. Njegov zaključak je da cene usluga prevoza svakako ne prate inflaciju i rast fiksnih troškova, što se kompaniji Advanto i drugima u ovoj branši značajno odrazilo na profitabilnost poslovanja, a mnogima je u pitanje dovedena i održivost samog poslovanja.

„Cene prevoza se ugovornim klauzulama vezuju uglavnom za varijabilne troškove, poput goriva i putarina, međutim, to nije bilo dovoljno da isprati i rast troškova održavanja vozila, rast plata zaposlenih i ostalih pratećih fiksnih troškova. Svakako se nadamo da će 2025. godina doneti značajno smirivanje inflacije, u suprotnom su neophodne dodatne korekcije cena transporta, kao i stabilizacija i povećanje stope povrata akcize na gorivo, što je već najavljeno kao pozitivna mera države”, konstatuje.

Kada su u pitanju dalji planovi, Lukovac kaže da će razvoj kompanije zavisiti od gore navedenih uslova poslovanja na tržištu, pa tako i ostvarenje njihovih strateških ciljeva.

„Tu pre svega mislimo na obnavljanje matične flote kroz kupovinu novih EURO6 tegljača i poluprikolica hladnjača, ali i iskorak u segment specijalnog transporta kupovinom specijalnih prikolica za transport kontejnera. Takođe, planiramo da zaokružimo postojeću ponudu kroz integraciju sopstvenih usluga carinjenja i skladištenja robe, za šta sad koristimo usluge naše sestre kompanije Darkom, koja je fokusirana na segment ugovorne logistike. Uz gore navedeno, u 2025. godini želimo da napravimo iskorak u marketingu i stvaranju pozitivnog imidža kompanije kroz brendiranje kompletnog voznog parka i selidbu u novi poslovni prostor”, zaključuje.

Pored svega navedenog, Lukovac ističe ponos što u zahtevnim tržišnim prilikama Advanto 100 odsto posluje u skladu sa realnim i strogim uslovima na tržištu i predstavlja lojalnu i zdravu konkurenciju.

„Klijente osvajamo kroz transparentne tendere i isključivo dobrim odnosom cene i kvaliteta, zatim znanjem i brigom naših zaposlenih prema klijentima. U listi referentnih klijenata Advanto ne postoje kompanije u državnom vlasništvu, niti javna preduzeća, već klijenti iz domaćeg i međunarodnog privatnog (realnog) sektora kojima je isključivo cilj pouzdana i kvalitetna usluga, po najmanjoj mogućoj ceni. U takvim, rekao bih teškim i neravnopravnim uslovima za jednu malu kompaniju, uspevamo da zadržimo rast i stabilnost”, kaže Lukovac i dodaje da je, takođe, ponosan na minimalnu fluktuaciju zaposlenih, pa čak i u sektoru vozača, što govori o odnosu kompanije prema zaposlenima.

„Nekoliko zaposlenih je u kompaniji od njenog osnivanja. Jednostavno, po rečima naših klijenata, mi rešavamo probleme”, kaže za kraj direktor prodaje i sektora razvoja kompanije Advanto.

99 najuspešnijih preduzeća u drumskom prevozu robe, po prihodima
PozicijaIme preduzećaUkupni prihodiRezultat poslovanja
1.CENTROSINERGIJA DOO BEOGRAD (NOVI BEOGRAD)50.434.608.00022.957.000
2.DELTA TRANSPORTNI SISTEM – D.T.S. DOO8.373.378.00080.026.000
3.BRAĆA CRNOMARKOVIĆ D.O.O. STARI BANOVCI5.727.963.000329.698.000
4.REBUS PLUS DOO4.398.001.000590.066.000
5.MILŠPED AML DOO, BEOGRAD4.371.109.000405.952.000
6.M & B TRANS NOVI SLANKAMEN DOO3.746.125.000375.876.000
7.MK Logistika DOO Novi Sad2.796.446.000174.897.000
8.HODLMAYR ZASTAVA DOO KRAGUJEVAC2.665.808.000339.913.000
9.MILETIĆ-KOMERC DOO ŠALUDOVAC, PARAĆIN2.508.259.00021.046.000
10.AGRORIT DOO MELENCI2.432.402.000138.122.000
11.SLAVIŠA MITIĆ PR RADNJA ZA PREVOZ I TRGOVINU MITIĆ PROM RADEVCE2.430.144.000199.968.000
12.DOO DUNIS FUTOG2.425.481.00078.741.000
13.TRANSPORT RADIVOJEVIĆ DOO PARAĆIN, DONJA MUTNICA2.343.384.000186.860.000
14.TEMPEST TRADE DOO2.224.408.000255.641.000
15.AUTOTRANSPORT DOO KOSTOLAC2.186.757.00017.737.000
16.MARJANOVIĆ-TRANS DOO FUTOG2.089.991.00079.499.000
17.DSD-EUROLINE DOO BEOGRAD2.014.451.00029.238.000
18.PERIĆ TRANS COMPANY DOO BEOGRAD2.005.119.000171.815.000
19.DOO ST PREVOZ1.925.166.00010.565.000
20.SMILJANIĆ-KOMERC DOO POŽEGA1.909.443.000174.380.000
21.DP-ZALIV PREVOZNO TRGOVINSKO DOO CRVENKA1.855.666.00038.840.000
22.PREDUZEĆE MBM-TRANS DOO UB1.776.187.000250.531.000
23.EVRO DOM DOO KAĆ1.731.638.000108.593.000
24.RALU DOO BEOGRAD1.728.156.00025.356.000
25.AUTOCOBESTPRODUCT DOO MLADENOVAC1.650.298.00035.295.000
26.DHL FREIGHT d.o.o.1.587.040.00090.275.000
27.HUSKY CORPORATION DOO ČAČAK1.563.670.00021.551.000
28.STEFTRANS PRO LOGISTICS DOO1.542.451.00043.400.000
29.JAGODIĆ1.496.065.000155.402.000
30.PANEKSPRES D.O.O. LUČANI1.389.393.000113.880.000
31.TEHNO-COOP DOO SUBOTICA1.354.910.00039.040.000
32.TEHNOŠPED DOO PANČEVO1.301.442.00018.484.000
33.DRAGIĆEVIĆ DOO BEOGRAD BARIČ1.298.069.00021.901.000
34.DSD EUROLINE TRANSPORT DOO BEOGRAD1.297.753.00023.773.000
35.KONCERN SRBOEXPORT DOO OBRENOVAC1.270.283.000272.845.000
36.KONVOJ – TRANS DOO KRAGUJEVAC1.228.479.00047.678.000
37.ERWIN DOO NOVI PAZAR1.134.894.000107.359.000
38.BATA DOO TREŠNJEVAC1.115.056.00021.482.000
39.MILORD DOO NOVI PAZAR1.069.825.00028.393.000
40.Privredno društvo BORA KEČIĆ-VANGABARITNI TRANSPORTI d.o.o. Beograd1.063.749.000222.681.000
41.ADVANTO DOO BEOGRAD1.029.555.0008.230.000
42.BULIĆ CO DOO NOVA PAZOVA1.012.227.000198.959.000
43.DRAGOVIĆ TRANSPORT DOO, SMEDEREVO1.005.092.00021.532.000
44.SIMŠPED DOO1.000.828.00040.231.000
45.DOO ŠARČEVIĆ CO VRBAS1.000.644.00037.012.000
46.DOO LIDER TRANSPORT MEDJUNARODNI I UNUTRAŠNJI TRANSPORT BAČKA PALANKA979.165.00021.368.000
47.MATADOR ŠPED DOO PRIJEPOLJE937.240.00089.798.000
48.PESAK PETROL929.986.00018.930.000
49.N I Z -FENIX DOO GORNJI MILANOVAC909.037.00045.136.000
50.YUGOLOGISTICS DOO NOVI SAD904.393.00020.563.000
51.DOO PANONIJAPREVOZ-MV ČENEJ883.695.00022.537.000
52.DOO BENEXTRA SUBOTICA862.726.00010.865.000
53.DOO PAN LOGISTIC NOVI SAD843.619.00012.304.000
54.LDM GROUP DOO BEOGRAD – ZEMUN843.191.00046.904.000
55.EURO ŠPED827.612.00014.860.000
56.TRANSPORT BERAR DOO MELENCI816.946.00042.146.000
57.MARKO TRANS CARGO DOO BEOGRAD814.718.00037.319.000
58.MINOX DOO BEOGRAD786.873.00056.213.000
59.DOO STS-TRANS KANJIŽA784.207.0002.737.000
60.TRGOKOMERC doo Banja769.394.00086.196.000
61.AUTOPREVOZNIK DEJAN RADOVANOVIĆ PREDUZETNIK BOR759.130.000142.576.000
62.EUROMERKUR DOO FUTOG740.961.00057.737.000
63.GRDELICA DOO GRDELICA LESKOVAC740.945.0005.718.000
64.21.JANUAR DOO BEOGRAD738.236.00091.146.000
65.TUKI-KOMERC DOO KOSJERIĆ (VAROŠ)734.028.0001.489.000
66.NN CVETKOVIĆ AUTOPREVOZ D.O.O. PANČEVO726.241.00078.735.000
67.SMS TRANSPORT DOO723.590.00026.500.000
68.IVAŠPED DOO SUBOTICA715.724.00016.963.000
69.AUTOPREVOZNIČKA RADNJA GOLF ŠPED TRIVUN VUJETIĆ PREDUZETNIK UB709.210.000138.595.000
70.GRADE TRANS DOO ČAČAK707.361.00026.491.000
71.RADOVIĆ DOO690.559.00015.723.000
72.PREMIJA INTERNATIONAL DOO NOVI PAZAR689.311.0007.770.000
73.ZLATAR-ŠPED DOO VRANEŠA-NOVA VAROŠ681.749.0006.901.000
74.GRBA PRPIĆ DOO BAČKI JARAK674.004.0006.330.000
75.BUBIĆ DOO STARI BANOVCI661.523.00016.068.000
76.NPG CONSTRUCTION D.O.O652.881.00014.432.000
77.RAJ-TRANS DOO KRAGUJEVAC647.276.00063.958.000
78.TRIVANOVIĆ TRANSPORTI DOO NOVI SAD646.684.00018.416.000
79.LIKA DOO GORNJI MILANOVAC646.454.00045.327.000
80.LOGISTIKA I TRANSPORT HEMIKALIJA DOO644.355.0003.422.000
81.DOO TRANS-TRADE KOSTIĆ ČAČAK626.121.00056.216.000
82.ASTRA SB DOO DOBANOVCI619.915.00011.435.000
83.PRIVREDNO DRUŠTVO KALAJANOVIĆ DOO IVANJICA618.863.00039.012.000
84.DOO MACKO ODŽACI612.610.00020.749.000
85.AGRO D BJEKIĆ EXTRA DOO TEMERIN608.628.00014.959.000
86.HOLLEMAN DOO BEOGRAD599.568.000107.344.000
87.MILOS TRANS DOO ČAČAK594.226.00032.332.000
88.MILENKOVIĆ DOO BEOGRAD, OBRENOVAC587.897.00022.398.000
89.MAG TRANS DOO BEOGRAD579.667.0004.249.000
90.UNITRAG PIŽON DOO BEOGRAD578.531.00055.670.000
91.BEBI TRANS DOO KRAGUJEVAC541.788.00014.441.000
92.MINOR KOM DOO BILJAČA SO BUJANOVAC533.323.0007.938.000
93.DIVNIĆ GROUP DOO VALJEVO532.888.00058.132.000
94.KD NINEX-PETROL VAPA BB, ČAČAK530.000.00033.836.000
95.MATEŠIĆ TRANSPORTI DOO RUMA528.639.00043.704.000
96.JUROŠEVIĆ MD DOO VRBAS524.897.0008.969.000
97.SRĐAN TMUŠIĆ PREDUZETNIK, AUTOPREVOZNIK GRMEČ TRANSPORT BEOGRAD (ZEMUN)522.965.000100.598.000
98.TNT TRANSPORT DOO SUBOTICA518.410.00020.509.000
99.BN – BOS ŠPED DOO514.974.00014.363.000
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2023. godinu, u dinarima

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.