Odlazak nemačke kompanije Draxlmaier iz Srbije još jedan loš znak za auto-industriju
AutomobiliEUFirme u fokusuIzdvajamoPoslovanjeSrbija
5.3.2025 08:01 Autor: Miljan Paunović 12



Odluka nemačke kompanije Draxlmaier, globalnog proizvođača kablovskih setova za automobilsku industriju, da nakon 17 godina poslovanja prekine rad u Srbiji još jednom je upozorila na probleme sa kojima se suočava auto-sektor.
Naime, kako su naveli iz ove kompanije, fabrika će biti zatvorena 2026. godine, a pogon će nastaviti da radi do kraja tekuće kada će gotovo 2.000 radnika ostati bez posla. Očigledno da kriza u ovoj industriji ne posustaje tako lako i da zadaje nove probleme proizvođačima automobila i komponenti za vozila.
Igor Vijatov, direktor Automobilskog i mobiliti klastera Srbije, kaže za Biznis.rs da nije mala stvar što jedna ovako velika i značajna kompanija odlazi iz naše zemlje, ali je donekle očekivana – s obzirom na sve što se dešava u auto-industriji.
„Draxlmaier je prinuđen da zatvara svoje pogone jer nemaju onoliko narudžbina koliko su planirali. Ovaj problem je počeo prošle jeseni i evo sada je došao taj trenutak kada je potrebno doneti velike neprijatne odluke. Svedoci smo da situacija u auto-industriji u Evropi nije dobra, prodaja vozila je u padu i u Nemačkoj i to se odražava i na zemlje sa kojima ona sarađuje, u smislu da se zatvaraju pogoni ako biznis nije isplativ“, objašnjava naš sagovornik.
Vijatov podseća da su se uslovi poslovanja u protekloj deceniji promenili, te da je to još jedan od razloga za ovakvu odluku nemačke kompanije.
„U odnosu na taj period od pre petnaestak godina, kada je Draxlmaier počeo da radi u Srbiji, radna snaga je znatno poskupela. Za kablovsku industriju radnik je vrlo važan, jer se sve radi manuelno da bi posao bio isplativ. Zbog toga ova, ali i druge kompanije, gledaju kako da smanje troškove ili da nađu jeftiniju radnu snagu“, ističe Igor Vijatov.

U ovakvoj atmosferi može doći i do domino efekta, odnosno da još neke fabrike zatvore svoje pogone ili prepolove proizvodne kapacitete.
„Auto-kompanijama je za proizvodnju automobila vrlo bitno od koga nabavljaju kablovske sisteme, te tako i one mogu da zapadnu u problem ukoliko dobavljač najavi prekid rada. To može izazvati prilične posledice po auto-industriju“, kaže Vijatov.
Gradonačelnik Zrenjanina Simo Salapura je, povodom ove odluke Draxlmaier-a, izrazio očekivanja da će lokalna samouprava najpre sarađivati sa menadžmentom kompanije u rešavanju svih problema koji se mogu pojaviti tokom procesa koji vodi do prestanka rada pogona 2026. godine.
Pročitajte još:
„Pozivam tržište rada da posebnu pažnju usmeri na ove radnike i ponudi im alternativu u skladu sa potrebama privrede. Takođe, očekujem da će i drugi poslodavci, kojima nedostaje radna snaga, prepoznati da pred sobom imaju dobro obučene, kvalitetne i vredne radnike koji su godinama bili deo jednog velikog sistema i da će im pružiti priliku za zaposlenje“, poručio je on, a prenela agencija Beta.
Naveo je i da je na lokalnoj samoupravi da što pre reši pitanje opremanja dela Industrijske zone Jugoistok, kao i drugih potencijalnih prostora za nove investitore, i da je jedini cilj koji ima – da obezbedi nova radna mesta, te da će sve podrediti tome.
Nenad Spiridonovic
7.3.2025 #1 AuthorPa neka idu,ali da vrate i deo para koji su dobili kao subvencije od države.
Radovan
10.3.2025 #2 AuthorOva vest je malim delom istina, zaposlen i dalje u ovoj firmi, pa je red da se zna istina , Drexlmaier je poceo da daje nove projekte ili nove proizvode jos 2018 ,kada je drzava prestala da im placa .. prevoz struju … tada je poslodavac uvideo da nema vise profita i od tada je sve manje bilo posla i novi projekti nisu ni dolazili .. voleo bi da se pise bar istina da je nemacki poslodavac iskoristio ovu drzavu za subvencije , nikakva kriza auto industrije , sve je to bilo u planu cim subvencije stanu.
Aca1984
7.3.2025 #3 AuthorNije dobro
deks
7.3.2025 #4 AuthorAko se nesto ne promeni otici ce mnogi.
Jovan
7.3.2025 #5 AuthorNe trebaju nam nemici. Mi mozemo sami sve. Ionako su samo uzimali kajmak. Kad je kajmaka nestalo odose. Nadam se da nije njihova zemlja ispod fabrike.
Brane
7.3.2025 #6 AuthorOva kompanija ne radi za autoindustriju. Proizvodi elemente za uređenje enterijera. Samo za iformaciju..
Sir Oliver
8.3.2025 #7 AuthorOvo još jedan dokaz pogrešne ekonomske politike ove i predhodne vlasti. Osnovno je da razvijaš svoju privredu. Stranac dođe i ode. Naš privrednik mora ovde da posluje i da se razvija. Zašto nemamo jednake uslove kao stranci koji dolaze da ovde posluju. Utakmica koju država režira mora biti jednaka za sve.
SHALIMAR
8.3.2025 #8 AuthorRadili su dok su hteli…
Zox
9.3.2025 #9 AuthorZnači da oni znaju da su ovde planira neko ratno stanje. Ne odlaze slučajno sve te kompanije.
Cane
9.3.2025 #10 AuthorIdu jer nema ekonomske računice. Šta je tu čudno. Ne možeš se oslanjati na strane investicije ali to radikalčići nemaju pojma
Jj992
11.3.2025 #11 AuthorNista novo , i vec predvidivo
BIJUTI27
12.3.2025 #12 AuthorOvo nije dobra vest jer samo govori o krizi u auto industrije Nemačke što će se loše odraziti i kod nas jer mnogi ljudi rade u tom sektoru… svako radovanje je cinično…