Paprene cene garaža i parking mesta nastavljaju da rastu
AnalizaNekretnineSrbijaU fokusu
18.3.2022 08:01 Autor: Marija Jovanović 20
Potražnja za parking mestom postala je deo svakodnevice većine onih koji žive u većim gradovima u Srbiji. Takođe, sve je više građana koji garaže iznajmljuju i plaćaju na mesečnom nivou, a ima i onih koji podižu kredite kako bi rešili ovo pitanje i sebi obezbedili dobro parking ili garažno mesto.
Cene garažnih mesta na teritoriji Republike Srbije tokom 2021. godine kretale su se od minimalnih 200 evra u Smederevu, pa do 40.000 evra, koliko je plaćeno najskuplje garažno mesto prometovano na lokaciji Beograd na vodi, pokazuje poslednji izveštaj Republičkog geodetskog zavoda (RGZ).
Garažni prostori u Srbiji prometuju se kao garažno mesto u zgradi, garažna prostorija u zgradi ili kao posebna garaža i parking mesto van objekta.
“U 2021. godini ukupno je na teritoriji Republike Srbije prometovano 14.567 garažnih prostora, od čega je 10.217 garažnih mesta, 1.650 garažnih prostorija i 2.700 parking mesta van objekta. Kada je reč o udelu u ukupnom broju kupoprodaja garažnih prostora, najveći udeo od 53 odsto je na teritoriji grada Beograda”, navodi se u izveštaju RGZ-a.
Gledano na nivou opština, najveći broj kupoprodaja je na području Novog Sada – 1.925. Slede Savski venac – 1.433, Novi Beograd – 1.140, Zvezdara – 975, Voždovac – 925, Zemun – 902, Vračar –718, Palilula (Beograd) – 531.
Zakup garaže košta kao iznajmljivanje stana
Da je u Beogradu sve veća potražnja i da se traži parking mesto više, za Biznis.rs potvrđuje agent i suvlasnik agencije za nekretnine Kaća Lazarević.
“Cene u novogradnji su oko 30.000 evra, a u luksuznim objektima i više. Ljudi masovno kupuju, i to ne jedno već najmanje po dva garažna mesta. Kada je reč o parking mestima na otvorenom, ona se kreću oko 9.000-10.000 evra”, navodi naša sagovornica.
Što se tiče posebnih garaža, odnosno starih objekata koji se prodaju ili iznajmljuju uglavnom u centru prestonice, njihova cena slična je cenama u luksuznim objektima i ide od 30.000 do 40.000 evra.
“Iznajmljivanje garaže na mesečnom nivou kreće se od 100, pa do 300 evra, u zavisnosti od lokacije”, dodaje Lazarević.
I u Nišu skočile cene
Suštinski problem nedostatka parking mesta i ogromne potražnje za garažama u svim većim gradovima je veliki broj automobila i infrastruktura koja nije sistemski rešena.
Saša Milovanović, menadžer poslovnice agencije sa nekretnine “Kuća Petrović” iz Niša, kaže da je i u ovom gradu glavni problem parkiranje, ali ne u toj meri kao što je slučaj u Beogradu.
Kako objašnjava u razgovoru za naš portal, ranije su parking mesta išla uz stan, ali su zbog povećanog broja vozila po domaćinstvima investitori počeli da ih prodaju i posebno, i obično ih ima manje nego stanova, a samim tim su i cene malo veće.
“U Nišu su cene šarenolike. U samom centru su najskuplje i u dvorištima (na otvorenom) idu čak do 6.000 evra, dok su u podzemnim garažama i do 8.000. Ranije su parking mesta dvorišnog tipa bila oko 2.500 evra, a u podzemnim garažama oko 4.000. Sada su cene skočile jer je velika potražnja sa strane, odnosno onih koji već imaju stanove, ali zbog povećanog obima saobraćaja i problema parkiranja moraju da kupuju parking mesta ili garaže”, navodi Milovanović.
Pročitajte još:
Naš sagovornik napominje da investitori u Nišu strogo vode računa da obezbede parking mesta prvo za kupce stanova, pa tek ako ostane višak ponude najpre vlasnicima koji žele još jedno mesto, pa tek onda ljudima koji nisu stanari, već žive u okolini.
“To je kod nas striktno uređeno. Prvenstvo imaju vlasnici stanova, s tim što dosta investitora ne prodaje odmah garažno ili parking mesto uz stan, dok sve kompletno ne završe i ne definiše precizno koliko ima parking mesta. Tako kupci kupuju stan, pa čekaju završetak zgrade kako bi kupili parking mesto”, zaključuje naš sagovornik.
IVAN
18.3.2022 #1 AuthorProblem za vozace.
MIŠKOVIĆ
18.3.2022 #2 Authordok god se neplanski grade stambeni i poslovni objekti cene će rasti, nema prostora za parkiranje takodje cene uvek rastu kad je ponuda manja od potražnje
Lelica
18.3.2022 #3 AuthorProblem nastaje kada ljudi grade zgrade bez parkinga i garaza,i ljudi su u problemu.
zmau
18.3.2022 #4 AuthorNe. Problem nastaje kada čovek kupi stan bez parkinga iako ima automobil, pa se svakodnevno grebe za javni prostor i parkira gde stigne, a policija se pravi mrtva.
Nema nikakvog razloga da bilo ko tera kupca da uz stan kupi i parking, ako on taj parking ne koristi.
ZVEZDICA01
18.3.2022 #5 AuthorJoš malo i koštaće kao i stan.
MADMAX
18.3.2022 #6 AuthorBg postaje Hong Kong
TATJANA
18.3.2022 #7 AuthorIznosi su stvarno nerealni
DANIJELA
18.3.2022 #8 AuthorParking je problem generalno a cene nisu realne stvarno.
IVAN
18.3.2022 #9 AuthorNema dovoljno parking mesta
Emilija
18.3.2022 #10 AuthorPreterano
MAJALG
18.3.2022 #11 AuthorOvo je vec problem koji je tesko resiti mnogo ljudi koji kupe stan uzmu jedno ili nijedno parking mesto, a porodice imaju i po dva automobila, plus sto od ranije plan za urbanizam nije dobro napravljen.
Vockica
18.3.2022 #12 AuthorTreba ograničiti cenu parkinga, pa nema smisla.
GAGA
18.3.2022 #13 AuthorOvde se sve radi stihijski, pa tako i gradnja. Urbanisticki planovi ne postoje ili se u hodu menjaju, dozvole za gradnju se dobijaju po burazerskoj osnovi, Zakon oi izgradnji niko ne postuje i onda je ovo rezultat
BIJUTI27
18.3.2022 #14 AuthorNečija garaža košta ko moj stan🧐🙃
GOCA BG
18.3.2022 #15 AuthorOvo ce biti sve veci problem,dosta ljudi nema para kad kupi stan da priuste i parking mesto ili garazno,cene su nenormalno visoke…
LEPOSAVA
19.3.2022 #16 AuthorLjudi jedva odvoje novac da kupe sebi stan…a garaza kosta kao garsonjera..U Z A S
STRAHINJA
19.3.2022 #17 AuthorParking mesto i garaza je u vecim grafovina, posebno u BGu, oduvek dobra investicija
LIMUN ŽUT
19.3.2022 #18 AuthorTaksi prevoz će osetiti onda boljitak.
Maša
19.3.2022 #19 AuthorUzas, jos malo pa kao garsonjera
ZVE84
20.3.2022 #20 AuthorSkaču cene nekretnina pa tako i parkinga i garaža