Kako su poslovali trgovci igrama i igračkama

Posao sa igračkama nije igra – traži specijalizaciju, tehnologiju i predan rad

AnalizaIzdvajamoPoslovanjeSrbija

20.5.2023 13:03 Autor: Milica Rilak 21

Posao sa igračkama nije igra – traži specijalizaciju, tehnologiju i predan rad Posao sa igračkama nije igra – traži specijalizaciju, tehnologiju i predan rad
U Srbiji je samo 38 firmi i preduzetnika registrovano za delatnost trgovine na malo igrama i igračkama u specijalizovanim prodavnicama, pokazuju podaci bonitetne kuće... Posao sa igračkama nije igra – traži specijalizaciju, tehnologiju i predan rad

U Srbiji je samo 38 firmi i preduzetnika registrovano za delatnost trgovine na malo igrama i igračkama u specijalizovanim prodavnicama, pokazuju podaci bonitetne kuće CompanyWall. Među njima je najviše trgovaca igračkama iz uvoza, ali i radnji koje nude usluge poput prodaje i izrade aranžmana od balona, a neke od najuspešnijih u toj delatnosti, pored trgovine, su i igraonice.

Kompanija Kockica Eco Toys se, međutim, razlikuje od ostalih, i to ne samo time što na tržištu opstaju već 34 godine, već i po tome što proizvode drvene igračke kao i specijalizovane nastavne materijale, didaktičke igračke i materijale.

Kockica Eco Toys iz Subotice nalazi se među 10 najuspešnijih prema ostvarenoj dobiti u toj delatnosti, na osnovu podataka za 2021. godinu. Posao danas vode Silvija Šandor i Julija Sabo Rac, dok je radionicu pokrenula njihova majka, da bi se ubrzo pridružio i otac. Akcenat je uvek bio na proizvodnji kvalitetnih, drvenih igračaka u malim serijama, za domaće, ali i tržišta Nemačke, Danske i Austrije.

Sama delatnost za koju je Kockica Eco Toys registrovana nije visoko profitabilna – svih 38 kompanija i preduzetnika su pretprošle godine ostvarili neto dobit od samo 562.000 dinara. Međutim, najboljih 20 u našoj tabeli zajedno su ipak zabeležili oko osam miliona dinara dobiti.

Takvi rezultati govore da nije lako opstati na tržištu, a Silvija Šandor nam potvrđuje da su se kalili decenijama i pronašli pravi recept.

„Naučili smo kako treba poslovati po evropskim standardima, koje i dan-danas primenjujemo u proizvodnji, pa sa puno rada postižemo da održimo kvalitet. Koristimo najkvalitetniji materijal, farbamo testiranim ekološkim bojama, a testiraju se i gotove igračke i materijali. Takođe, pošto proizvodnja naših igračaka zahteva specifičnu obradu drveta, razvili smo sopstvenu tehnologiju izrade i namenske alate“, objašnjava naša sagovornica.

Poslovanje u delatnosti prodaje igara i igračaka u specijalizovanim prodavnicama
Naziv preduzećaUkupni prihodiDobitBroj zaposlenih
STR KOMISION ALFA KRAGUJEVAC12.333.0001.890.0003
TOYLAND DOO27.713.0001.132.0006
ŽIVKO MALETKOVIĆ PR BEOGRAD (VRAČAR)20.034.000832.0004
TRGOVINSKA RADNJA MASTER KIDS BEOGRAD11.711.000712.0007
TRGOVINSKA RADNJA PALČICA 021 NOVI SAD19.408.000646.0002
HAPPY-KIDS SHOP13.493.000472.0003
KOCKICA ECO TOYS SUBOTICA7.956.000435.0007
KUĆA ZABAVE D.O.O. BEOGRAD-ZEMUN7.195.000432.0002
TRGOVINSKO ZANATSKA RADNJA GARFILD ODŽACI8.401.000348.0001
Trgovinska radnja HAPPY STORE Selevac6.939.000306.0002
KLIQER SHOP d.o.o. Beograd8.587.000283.0003
ŠVRĆA S I M2.867.000266.0000
TONG TONG DOO BEOGRAD (NOVI BEOGRAD)13.253.000258.0001
SMART KIDS MARKET BEOGRAD12.085.000166.0001
BIG BRAIN TOYS KRAGUJEVAC5.909.000158.0002
TRGOVINSKA RADNJA KALIMERO TOYS SUBOTICA3.789.000154.0000
Yas Toys d.o.o. Beograd10.009.00057.0003
EOL BALON9.434.00048.0004
BALONKOVIĆI BEOGRAD (ZEMUN)1.384.00019.0000
BALONI NINANO PLUS KIKINDA841.00010.0000
CompanyWall Finansijski Asistent *svi podaci su za 2021. godinu, u dinarima

Ističe da su protokom vremena prešli sa izrade klasičnih drvenih igračaka, poput vozova ili kockica, na izradu specijalizovanih nastavnih materijala i didaktičkih igračaka i materijala – što se pokazalo kao pravilna poslovna odluka.

„Pošto smo mala zanatska radionica koja proizvodi male serije, lako prebacujemo proizvodnju na aktuelne proizvode kojih nema na tržištu. Tako smo 2003. godine počeli, na inicijativu tadašnjeg direktora predškolske ustanove ‘Naša radost’ u Subotici, da proizvodimo Montessori materijale, kao i na zahtev dr Milice Gligorović sa univerziteta Fasper u Beogradu da izrađujemo specijalne testovne materijale za procenu. Znanjem, predlozima i savetima nam pomažu logopedi, defektolozi, psiholozi i tiflopedagozi, a u saradnji sa kupcima razrađujemo nove vrste didaktičkih materijala koji nisu komercijalni proizvodi, poput materijala za slepe i slabovide, decu sa posebnim potrebama, kao za poneke gerontološke centre i bolnice, koji naše proizvode koriste za rehabilitaciju“, kaže Silvija Šandor.

Izvor: Kockica Eco Toys, privatna arhiva

Ako ponovo bacimo pogled na rezultate cele delatnosti, CompanyWall podaci pokazuju da je ova delatnost 2019, odnosno uoči pandemije, bila u minusu od 1,4 miliona dinara, da bi dobit tokom pandemijske 2020. godine porasla na 2,2 miliona dinara. Tada se, kako konstatuje Silvija Šandor, pokazalo koliko je bilo pametno ranije ulagati u online prodaju.

„Pošto sajt imamo od 2005. godine, taj deo prodaje je već bio razrađen. Na taj način smo virtuelno već odavno ‘ušli’ u domove i institucije, a tokom pandemije ljudi su bili prinuđeni da koriste taj vid kupovine, a roditelji da navedu ‘zatvorenu’ decu da kreativno provedu svoje vreme. Tako smo tokom pandemije ubacili u proizvodni program više od 20 novih proizvoda, pa sad imamo između 360 i 400 proizvoda u ponudi„, ističe naša sagovornica.

Iz finansijskih izveštaja Kockica Eco Toys vidljivo je i da nemaju kratkoročna, niti dugoročna zaduženja. Na pitanje kako uspevaju da posluju, izađu na kraj sa poskupljenjima, a da se u isto vreme ne zadužuju, Silvija odgovara da „stegnu zube“ i zasuču rukave.

„Pokušavamo da se prilagodimo svim poskupljenjima u regionu sa manjim povećanjem cena, više rada i manje dobiti. Moramo prebroditi svaku krizu, kao što smo i tokom 34 godine postojanja radili i opstajali, i zato postavimo cilj od kojeg ne odstupamo ni po koju cenu i radimo praktično neprekidno“, objašnjava Silvija Šandor.

Takva predanost moguća je, kako naglašava, samo uz podršku i razumevanje porodice. „Ne samo majke i oca, koji i posle penzionisanja pomažu u svemu, već i supružnika i dece, koji tolerišu celodnevni rad“, zaključila je naša sagovornica.

  • DOBRILA

    20.5.2023 #1 Author

    U današnje vreme decu sve manje zanimaju igračke.

    Odgovori

    • ZVONČICA

      21.5.2023 #2 Author

      Nazalost,takvo je vreme doslo,nekada smo cenili svaku igracku

      Odgovori

  • Vale

    20.5.2023 #3 Author

    Kockica Eco Toys. Iskreno, moram da kazem , jako mi je zao sto nasa firma nosi takav naziv

    Odgovori

  • REA

    20.5.2023 #4 Author

    Nije velika konkurencija po broju preduzeca

    Odgovori

  • KIMCHI

    21.5.2023 #6 Author

    Nimalo naivna industrija zbog standarda i zastite dece

    Odgovori

  • MODESTY

    21.5.2023 #7 Author

    Deca imaju sve manje interesovanja za igracke

    Odgovori

  • Dux011

    21.5.2023 #8 Author

    Sve ima nesto svoje…

    Odgovori

  • PIKSI

    21.5.2023 #9 Author

    Nazalost svaka igracka zanimljiva par minuta i kraj

    Odgovori

  • LAV

    21.5.2023 #10 Author

    Trebalo bi bude vise ovakvih firmi.

    Odgovori

  • SABRINA

    21.5.2023 #11 Author

    Na žalost pa ih je sve manje…

    Odgovori

  • HRKALOVICKA

    21.5.2023 #12 Author

    Da bi kompanija bila uspešna neophodno je da se posveti pažnja i da se ulaze u razvoj bez obzira o kojoj delatnosti je reč

    Odgovori

  • NATI

    21.5.2023 #13 Author

    Al ova industrija ce godinama trajati, stvari i igracke za decu ce uvek trebati.

    Odgovori

  • SHALIMAR

    21.5.2023 #14 Author

    Smisliti igracke u danasnje vreme je misaona imenica..

    Odgovori

  • MAJA

    22.5.2023 #15 Author

    Posao kao posao, traži ulaganja i inovacije

    Odgovori

  • suncokret

    22.5.2023 #17 Author

    Zarrada naqm igrackama i konkurencije u ovoj industriji je ogromna tako da je sigurno potrdebnlo ozbiljno osmisljavanje da bi se napravio novi proizvod koji će imati prodaju.

    Odgovori

  • SENSEI

    22.5.2023 #18 Author

    Za sve što podrazumeva proizvodnju za decu treba temeljno raditi

    Odgovori

  • STEPA

    22.5.2023 #19 Author

    Nema puno takvih firmi.

    Odgovori

  • SUZI

    22.5.2023 #20 Author

    Puno rada i dobar kvalitet je tu.

    Odgovori

  • AJA

    7.6.2023 #21 Author

    Industrija igracaka ce uvek dobro raditi, jer su igracke potrebne za decu stalno

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.