Planirana rekonstrukcija, modernizacija i zamena brojnih stanica

Pruga Beograd – Niš celom dužinom za brzinu 200 km/h, ukidaju se dva stajališta u Lapovu

InvesticijeSrbija

12.3.2024 09:07 Autor: Redakcija Biznis.rs 4

Pruga Beograd – Niš celom dužinom za brzinu 200 km/h, ukidaju se dva stajališta u Lapovu Pruga Beograd – Niš celom dužinom za brzinu 200 km/h, ukidaju se dva stajališta u Lapovu
Agencija za prostorno planiranje i urbanizam Srbije oglasila je javni uvid u Nacrt izmena i dopuna prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke... Pruga Beograd – Niš celom dužinom za brzinu 200 km/h, ukidaju se dva stajališta u Lapovu

Agencija za prostorno planiranje i urbanizam Srbije oglasila je javni uvid u Nacrt izmena i dopuna prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd – Niš.

Kako se u ovom dokumentu navodi, osnovna koncepcija modernizacije i rekonstrukcije železničke pruge Beograd – Niš je da se na celoj dužini formira savremena dvokolosečna pruga za mešoviti (putnički i teretni) saobraćaj i brzinu do 200 km/h, objavila je eKapija.

Neposredni predmet izmena i dopuna Prostornog plana je stvaranje uslova za modernizaciju i rekonstrukciju postojeće železničke pruge na tri deonice ukupne dužine oko 109 km za odvijanje saobraćaja brzinama do 200 km/h.

Reč je o deonicama: Velika Plana – Gilje (dužine oko 50 km), Paraćin – Stalać (dužine oko 20 km) i Đunis – Trupale (dužine oko 38 km). Van obuhvata ovog prostornog plana su deonice za koje se primenjuju važeći planski dokumenti prostornog i urbanističkog planiranja za železničku prugu.

„Modernizovana pruga treba da omogući visok nivo bezbednosti, kapaciteta i komfora u prevozu putnika i robe, što će značajno doprineti konkurentskoj sposobnosti železnice u odnosu na druge vidove transporta, omogućiti racionalnu preraspodelu saobraćaja i povećati nivo ekološke zaštite u koridoru“, piše u dokumentu u koji je uvid imala eKapija.

Kada je reč o stajalištima, predloženo je ukidanje stanica Staro Selo, Novo selo, Lapovo Varoš i Lapovo Ranžirna, zatim Drenovac i Lučine kao iTrnjani, Nozrina, Supovački most, Mezgraja i Vrtište.

Planirana je rekonstrukcija i modernizacija stanica Velika Plana, Markovac, Bagrdan i Jagodina kao i nova stanica Lapovo centralna umesto postojeća dva službena mesta (Lapovo Varoš i Lapovo).

Rekonstruisaće se i stanice Paraćin i Ćićevac, a na mestu postojećeg stajališta se formira stanica Sikirica-Ratare.

Rekonstrukcija i modernizacija čeka i stanice Aleksinac i Trupale, a novim se zamenjuju stanice Korman i Adrovac dok se na mestu postojećih stajališta Lužane i Tešica formiraju nove stanice.

Postojeća stanica Grejač se ukida, ali se ostavlja mogućnost povezivanja sa planiranom trasom i povezivanjem industrijskog koloseka za potrebe lokalne privrede, piše eKapija.

Nosilac izrade izmena i dopuna Prostornog plana bilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, od koga je tu nadležnost preuzela Agencija za prostorno planiranje i urbanizam Republike Srbije, a obrađivači su Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije i Jugoslovenski institut za urbanizam iz stanovanje iz Beograda.

  • Mike

    12.3.2024 #1 Author

    Još jedna velika pobeda za Srbiju 🤣🤣🤣
    P.s. ukinuće sve stanice, šta baba zna šta je 200 km/h 😉

    Odgovori

  • DOBRILA

    12.3.2024 #2 Author

    Glupo je sto se ukidaju neka stajalista..

    Odgovori

  • Slavica Trifunovic

    28.3.2024 #3 Author

    Postovanje !
    Pisem u ime gradjana povodom Izmene plana brye pruge od Neograda do Nisa objavljen 11.03.2024 god Rec je o deonici Velika Plana – Gilje a odnosi se na Devijaciju 1 kod Velike Plane. Kazete da se
    Izmena radi zbog visokog nivoa bezbednosti , kapaciteta i konfora u prevozu putnika i ekonomske isplativosti. Mi gradjani za prvu devijaciju mozemo sa sigurnoscu mozemo da kazemo da ova izmena nije ekonomski isplativa i visoki nivo bezbednosti za sve grajdane pa i onih koji moraju da prolaze i zive kraj brzr pruge . Ekonoska isplativost gde mozemo sa sigurnoscu mozemo da kazemo je kada sada brza pruga prolazi kroz parcelu 1248 gde se nalazi industriski objekat koji je napravljen # sumnjivim putem # pa sada vlasnik hvali kako ce da naplati taj svoj objekat. Mi gradjani imamo osecaj da ljudi koji su radili izmenu projektne dokumentacije brze pruge Beograd NIs Devijacija 1 nisu izlazili na lice mesta vec su pogledali dikumentaciju koja se vodi po katastarskim parcelama tj. Republicki zavod Srbije region Smederevo . Puno toga nije legalizovano a stvarno stanje je drugacije na teren. Kazu da je ekonomski isplativo ukinuti podvoznjak koji je bio predvidjen prvim javnim uvidom brze pruge Beograd NIs Devijacija 1 gde prolazi kroz tri stanbena domacinstva a novom izmeno Devijacija jedan skuplja prolazi kroz industriski objekat i kroz tri domacinstva a podvoznjak se radi na jos veci broj rusenja stanbena domacinstva.
    Mi smo se obracali i opstini Velika PLana i ukazali na probleme oni su samo kazali da ne znaju nista i da su amo izvsitelji bez stavljanja primedbe na nastale izmene . Pogledajte Devijaciju 1 po starom nacrtu prostornog plana brze pruge Beograd Nis Devijacija 91+150+139 i devijaciju po izmenjenom planu brze pruge Beograd NIs ili pokusajte da dodjete na lice mesta da se uverite kako je stvarno stanje.
    Jos samo jedna mala primedba mi gradjani obicni ljudi ponekad treba da se poslusaju jer zive tu gde se vrsi Devijacija 1 ne treba samo gledati interes # Velikih ljudi # jer puno toga se krije iza toga
    Hvala ako procitate ovaj komentar i ako mozete da nam odgovorite na prosledjeni mejl sta mislite o nasem komentaru .
    Zahvalni gradjani ulice Brace Jovanovic iz Staro Sela gde se nalaze po prvoj Devijaciji 1 91+150+139 po starom nacrtu brze pruge Beograd – Nis

    Odgovori

  • AJA

    28.3.2024 #4 Author

    Bravo, lepa vest.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.