Prvi kamion „Plazme“ stigao u Irak: Bambi se sprema i za Nigeriju i Egipat
23.2.2024 08:01 Autor: Milica Rilak 15
Domaća kompanija i regionalni lider u konditorskoj industriji, požarevački Bambi planira da 2024. godinu okonča prisustvom na tržištima 28 zemalja širom sveta, uključujući ekspanziju na afrički kontinent – odnosno na pet tržišta više nego danas.
Tokom novinarskog obilaska poznate fabrike došla je potvrda da je prvi kamion sa „plazma“ keksom stigao u Irak, kao i da za oko mesec dana kreće pošiljka za Libiju – a Bambi planira iskorak na tržišta Egipta i Nigerije, dok su već prisutni u Dubaiju.
Vrata na nigerijskom i egipatskom tržištu Bambiju bi trebalo da otvori činjenica da je deo Coca Cola HBC grupe, i to od 2019. godine.
„Menadžment Bambija je nekoliko puta posetio Nigeriju, a tražili smo adekvatnog proizvođača koji može da proizvodi Plazma brend po našoj recepturi i koji bi Coca Cola HBC distribuirala u Nigeriji. Kada je reč o Egiptu, najverovatnije bi izvoz bio organizovan iz Srbije, a u toj zemlji potrošači svakako znaju više o našim proizvodima nego u Nigeriji“, kaže za Biznis.rs generalni direktor Bambija Dragan Stajković.
Naglašava da se radi o dva ogromna tržišta sa velikim izvoznim potencijalom, s obzirom na to da Nigerija ima 220 miliona, a Egipat 110 miliona stanovnika.
Stotinu taksija u Dubaiju sa Bambi brendom
Drugi „krak“ ekspanzije Bambi sprovodi samostalno – a tokom obilaska fabrike i novog Centra za istraživanje i razvoj (R&D) novinari su imali prilike da čuju da je iz Bagdada stigla potvrda da je prvi kamion sa plazma keksom stigao u Irak.
„Za mesec dana prva pošiljka krenuće za Libiju, već smo ušli u Ujedinjene Arapske Emirate, odnosno Dubai, gde u svim većim maloprodajnim objektima možete videti plazma keks. Takođe, brendirali smo 100 taksija u Dubaiju„, rekao nam je Stajković.
U slučaju Iraka, Libije i Dubaija, izvoz bi išao iz srpske fabrike, a Bambi je spreman da tokom ove godine investira 12 miliona evra u proširenje infrastrukture, uvođenje novih tehnologija u proizvodnju, automatizaciju pakovanja i nove linije.
Sve to trebalo bi da omogući da Bambi u narednim godinama udvostruči, a možda čak i utrostruči proizvodnju.
Put „plazme“ od Srbije do svetskih destinacija
Jedna od ključnih investicija za Bambi, koji je 2023. završio povećanjem neto prihoda od prodaje za 16 miliona evra i rastom od 15 odsto, bilo je ulaganje 2,5 miliona evra upravo u Centar za R&D, koji je već „izbacio“ četiri inovativna proizvoda u poslednjem kvartalu prošle godine i od koga se očekuje da odigra svoju ulogu u proširenju poslovanja.
Recept za osvajanje novih i povećanje udela na tradicionalnim tržištima je balansiranje između ponude „proverenih“ i novih proizvoda.
„Na nova tržišta ćemo ići sa proverenim proizvodima koje potrošači prepoznaju, kao što je ‘crveni’ plazma portfolio, dok inovativne proizvode fokusiramo na tržištima gde smo već lider, dobro poznajemo potrošače i kako oni ‘koriste’ naš keks, bilo da je reč o konzumaciji ili pripremi obroka ili poslastica“, rekao je za Biznis.rs direktor marketinga i Commex-a Ognjen Lazić.
Tokom prezentacije poslovnih rezultata i planova naveden je i podatak da je Bambi trenutno prisutan na više od 20 tržišta, kao i da se 95 odsto proizvoda plasira na tržištima zemalja bivše Jugoslavije, četiri odsto na tržištu EU, dok na ostala tržišta za sada odlazi jedan odsto plasmana.
Pročitajte još:
U planu za 2024. godinu, osim otvaranja pet novih tržišta, stoji i da će se raditi na još snažnijem prisustvu u regionu, a posebno u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Sloveniji.
„Naš pristup je da ono šta uradimo u Srbiji repliciramo u regionu jer je potrošač vrlo sličan. Dakle, put inovacija je Srbija – region – ostala tržišta“, zaključio je Lazić.
Emilija
23.2.2024 #1 AuthorSjajno!
LJUBOMIR
23.2.2024 #2 AuthorIdemo samo jakooo, proteini za celu planetu
LEBRON
24.2.2024 #3 AuthorTooo baš tako
Manja
23.2.2024 #4 AuthorBravo! 🤗
PAVLE-2005
23.2.2024 #5 AuthorMislim da će biti oduševljeni ukusom
MIKIMILE
23.2.2024 #6 AuthorSuper
LEBRON
24.2.2024 #7 AuthorBravo samo napred
Dux011
23.2.2024 #8 AuthorU pa bravo!
tamara71
23.2.2024 #9 AuthorBice jeftinije tamo nego kod nas
Grocka
24.2.2024 #10 AuthorOdlicno
MAJA
24.2.2024 #11 AuthorSamo nek se sire
BIJUTI27
25.2.2024 #12 AuthorKvalitet bez premca.
LEA
25.2.2024 #13 AuthorBravo svaka cast
NATI
25.2.2024 #14 AuthorSvaka cast samo tako nastavite, sigurno ce se i tamo lepo prodavati
BIJUTI27
2.4.2024 #15 AuthorEto dobrog primera onoga sto ja godinama evidentno- potreba otvaranja novih izvoznih trzista i digerenciranja prihoda i kompanija iz Srbije