Saobraćajnica duga gotovo pet kilometara, za brzine od 60 km/h

Raspisan stručni nadzor nad izgradnjom obilaznice oko Užica

InfrastrukturaInvesticijeSrbija

20.8.2025 15:05 Autor: Aleksandra Kekić 0

Raspisan stručni nadzor nad izgradnjom obilaznice oko Užica Raspisan stručni nadzor nad izgradnjom obilaznice oko Užica
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisalo je javni poziv za stručni nadzor nad izgradnjom obilaznice oko Užica, vredan 220 miliona dinara bez PDV-a, odnosno... Raspisan stručni nadzor nad izgradnjom obilaznice oko Užica

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture raspisalo je javni poziv za stručni nadzor nad izgradnjom obilaznice oko Užica, vredan 220 miliona dinara bez PDV-a, odnosno 264 miliona dinara sa PDV-om.

Nadzorni organ imaće obavezu da pregleda i daje mišljenje na izvođačev program radova, da daje uputstva i naloge ako dođe do odstupanja ili se utvrde nepravilnosti, da nadgleda izmene u tehničkoj dokumentaciji, da prati dinamiku radova, da vrši kontrolu primena mera zaštite životne sredine i zaštite na radu i tako dalje.

Rok za podnošenje prijava je 18. septembar ove godine, a rok za vršenje nadzora nad izvođenjem radova je 36 meseci od dana zaključenja ugovora sa jednim ponuđačem.

Ova deonica državnog puta, koja počinje kod Zlatiborskog puta (petlja Surduk), i pored Sinjevca vodi do Volujca, dužine je oko 4,8 kilometra. Predviđena je za brzinu od 60 km/h sa poprečnim profilom od dve kolovozne trake sa po dve saobraćajne trake.

Trasa nadalje prelazi mostom preko kanjona reke Đetinje i dalje nastavlja pružajući se sa leve strane planinske padine gde preseca lokalni put Užice – Stapari, a kraj trase obilaznice Užica je na uključenju na postojeći državni put Užice – Bajina Bašta (raskrsnica Volujac).

Na delu gde se seče novoprojektovana saobraćajnica sa rekom Đetinjom predviđen je veliki lučni most dužine oko 260 metara. Planirana je izgradnja još pet mostova i dva nadvožnjaka.

Trasa saobraćajnice prolazi kroz izrazito brežuljkasto planinski teren sa veoma nepovoljnim geološkim karakteristikama, navedeno je u tehničkoj specifikaciji. Ovo je imalo za posledicu da se na većem delu deonica novoprojektovanog državnog puta projektuju potporne konstrukcije. Projektovane su ukupno 23 potporne konstrukcije na celoj trasi.

Podsetimo, decenijama iščekivani radovi na obilaznici oko Užica počeli su početkom novembra 2023. godine, a izvođač je Power Construction Corporation of China Limited. Kako je tada navedeno, ovaj projekat je važan za rasterećenje saobraćaja u „urbanistički uništenom gradu, u kome je normalno funkcionisanje saobraćaja odavno onemogućeno”.

Obilaznica oko Užica biće u perspektivi povezana sa tunelom ispod Kadinjače i putem prema Republici Srpskoj.

„Pozicija regiona uz granicu sa Bosnom i Hercegovinom i Crnom Gorom obezbeđuje mogućnosti za značajniji prekogranični protok ljudi i robe“, ističe se u dokumentaciji.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.