Šansa za srpske proizvođače na Međunarodnom sajmu u Ningbou
AgrobiznisPoslovanjeSrbijaSvet
15.5.2023 12:40 Autor: Milica Rilak 1
U utorak u Ningbou počinje treći Sajam Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope i Međunarodni sajam robe široke potrošnje CHINA-CEEC EXPO 2023, a očekuje se da će okupiti više od 3.000 izlagača i 100.000 posetilaca.
Kineska agencija Sinhua (Xinhua) objavila je da će na sajmu premijerno biti predstavljen i mlečni namaz Dr Milk srpske kompanije Mlekara Ub.
Prema podacima odeljenja za trgovinu provincije Đeđang, u kojoj se nalazi osmomilionski grad Ningbo, ove godine će na petodnevnoj manifestaciji učestvovati oko 3.000 izlagača, što je povećanje od 30 odsto u odnosu na prethodnu, a prijavljeno je 2.030 profesionalnih kupaca.
„Kao platforma za prikazivanje prilika za plodnu ekonomsku i trgovinsku saradnju između Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope (CIE) ova izložba na nacionalnom nivou služi kao pozornica za obe strane da dalje istraže sveobuhvatne poslovne mogućnosti“, rekao je Han Jie, direktor odeljenja za trgovinu provincije Đeđang.
Vrednost spoljnotrgovinske razmene između provincije Đeđang i zemalja CIE utrostručila se u poslednjoj deceniji, sa oko 7,1 milijarde američkih dolara u 2013. na preko 21,63 milijarde dolara u 2022. godini.
Među 14 proizvoda koji će po prvi put biti predstavljeni potencijalnim kupcima u Ningbou su, prema pisanju Sinhue, poljsko pivo Van Pur i sirni namaz iz Srbije „Dr Milk“. Radi se o brendu kompanije Mlekara Ub, koja već izvozi u Kinu.
Grad Ningbo je, kako je početkom godine rečeno u Privrednoj komori Srbije, centar regiona koji je specijalizovan za saradnju sa zemljama Jugoistočne Evrope, koje opet predstavljaju deo velikog strateškog projekta „Jedan pojas, jedan put“.
„Nivo uvoza prošle godine je bio 130 milijardi juana, što Ningbo čini šestim gradom po obimu izvoza u celoj Kini”, rekao je generalni direktor biroa za trgovinu Ningboa Džang Jen prilikom predstavljanja Međunarodnog sajma Kina-CEEC u PKS.
Dodao je da je fokus Ningboa na spoljnotrgovinskoj razmeni sa zemljama centralne i istočne Evrope, kao i da je Srbija veoma značajno i cenjeno tržište u tom gradu.
„Što se tiče proizvoda koji su nama interesantni, ranijih godina smo najviše uvozili drvnu građu, plastični repromaterijal i meso. Kada je meso u pitanju prošle godine smo iz Srbije uvezli meso u vrednosti od 40 miliona juana“, rekao je Džang, a saopštila PKS.
Naglasio je da je srpsko vino proizvod za kojim u Ningbou vlada veliko interesovanje.
Vino je jedan od domaćih proizvoda čiji je izvoz u Kinu tokom protekle decenije višestruko povećan, kao i smrznuto goveđe meso i bukove daske, ali je ključni razlog zbog koga je vrednost srpskog izvoza u Kinu prošle godine premašila vrednost od milijardu evra plasman koncentrata i rude bakra, kao i katoda od rafinisanog bakra.
Prema podacima koje je Biznis.rs u januaru dobio od Republičkog zavoda za statistiku, pre deset godina ukupan izvoz iz Srbije za Kinu vredeo je nešto manje od pet miliona evra. Preokret kada je reč o vrednosti izvoza nastao je 2018. godine, dolaskom „Ziđina“ (Zijin Copper Serbia, Zijin Mining) u Srbiju.
Ministar za spoljnu i unutrašnju trgovinu Tomislav Momirović potpisao je sredinom aprila u Pekingu Memorandum o razumevanju kojim su formalno počeli pregovori o slobodnoj trgovini između Srbije i Кine, i tada izneo očekivanje da će srpski izvoz u Kinu premašiti vrednost od dve milijarde evra kada taj sporazum stupi na snagu.
Pročitajte još:
Profesorka Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Beogradu i osnivač i direktor Instituta za azijske studije dr Dragana Mitrović rekla je početkom godine u razgovoru za Biznis.rs da, iako ovakav sporazum može zvučati kao privilegija ili prilika da se Srbija učini dodatno privlačnim odredištem za strana ulaganja, njemu bi trebalo prići veoma oprezno i trebalo bi tražiti privilegovan položaj za našu, neuporedivo slabiju stranu.
Vale
17.5.2023 #1 AuthorIma I losih strana za nasu zemlju