Savremeni trendovi u industriji kancelarijskog nameštaja
22.4.2025 11:19 Autor: Mirjana Vasić Adžić 0



U svetu, kao i kod nas javlja se sve veća potreba za raznim vrstama kancelarijskog nameštaja koji će odgovoriti savremenim zahtevima, zadovoljiti potrebe zaposlenih i pospešiti poslovanje u zavisnosti od vrste delatnosti koju preduzeće obvalja.
Za Biznis.rs sagovornica na ovu temu bila je Biljana Ruseva, direktorka i jedna od vlasnica preduzeća Furnix iz Beograda, koje od 2016. godine posluje u domenu trgovine na veliko kancelarijskim nameštajem. U razgovoru se osvrnula na savremene trendove, poslovanje za vreme korone i nakon početka rata u Ukrajini, kao i o drugim faktorima koji utiču na razvoj ove delatnosti u Srbiji.
„Kao generalni uvoznici kancelarijskog nameštaja Nowy Styl za područje Srbije, nudimo kompletna rešenja za opremanje kancelarija, konferencijskih sala, arhivskih prostora, kantina, kao i prostora za odmor i relaksaciju. Obzirom da Nowy Styl u ponudi ima veoma široku lepezu artikala, pored opremanja i usluge dizajna enterijera, sarađujemo i sa firmama koje se bave daljom prodajom nameštaja: salonima nameštaja, internet prodajama, kompanijama koja se bave b2b opremanjima, arhitektama i dizajnerima”, kaže na početku razgovora Biljana Ruseva.
Ona, takođe, napominje da se sedenje ne može izbeći, ali ga možemo učiniti zdravijim, tako da je cilj Furnix tima da poslovni prostor transformišu u prijatno i inspirativno mesto za rad. Ovakvim razmišljanjem u prethodnih devet godina, koliko postoje, postali su prepoznatljiv partner i saradnik u kreiranju praktičnih i prilagodljivih rešenja za sve tipove objekata i prostorija.
Prema njenim rečima za Furnix, kao i za većinu firmi koje se bave prodajom kancelarijskog nameštaja, pandemija je imala nepovoljan uticaj. Opstanak je značio prilagođavanje novonastaloj situaciji i otvaranje novih kanala prodaje. U tom smislu, internet trgovina je imala značajan udeo ukupnog prometa te godine.
„Sa druge strane, ni uticaj početka rata u Ukrajini nas nije zaobišao – kompanija NowyStyl ima fabriku i u Ukrajini, ne tako mali deo našeg asortimana čine stolice iz ove fabrike. Uzimajući u obzir činjenicu da su to uglavnom artikli ekonomičnije serije čiji je udeo u prodaji bio skoro 30 odsto, bilo je neophodno dopuniti ponudu novim artiklima ove grupe proizvoda. Obzirom da se ni cene, a ni stabilnost u snabdevanju robom iz Ukrajine nisu vratili na period pre rata, prilagođavanje se ogleda i u preusmeravanju fokusa na klijente zainteresovane za nameštaj srednjeg i višeg cenovnog ranga”, otkriva.
U Srbiji ima još dosta prostora za promenu stava ljudi na rukovodećim pozicijama, koji smatraju da je kancelarijski nameštaj nešto što nije neophodno menjati, smatra Ruseva i dodaje da se stil rada u kancelarijama poslednjih godina bitno izmenio, traže se inovativna rešenja koja omogućavaju mobilnost i fleksibilnost u radu. Kancelarije se transformišu u kolaborativne čvorove, radionice i prostore za sastanke, koji podstiču zaposlene na veću kreativnost i fokusiranost na postavljene ciljeve.
„Sa druge strane, zanemaren je i značaj vizuelnog identiteta firme i to koliko je važan prvi utisak koji ostavlja na saradnike i klijente jedne kompanije. Naša misija je da im u tome pomognemo i da Furnix i Nowy Styl nameštaj bude sinonim za dobro kreiran, inspirativan poslovni prostor opremljen po povoljnim cenama”, ističe.
Takođe, dodaje da smo prethodnih godina svi Imali prilike da se uverimo da spoljni faktori konstantno utiču na poslovanje i da je bez stalnih promena i prilagođavanja nemoguće ostvariti stabilan rast.
Pročitajte još:
„Kako ne možemo uticati na dešavanja u svetu i kod nas, jedino što možemo je da nastavimo biti fleksibilni i da na negativne uticaje tržišta odgovaramo pozitivnim promenama u našem daljem radu”, smatra.
Direktorka Furnixa posebno je ponosna na činjenicu da u svom portfoliju imaju firme sa kojima sarađuju od samog osnivanja.
„Klijente ne posmatramo kao kupce, već kao saradnike, tu smo da im pružimo svaki vid podrške potreban u njihovom domenu dalje prodaje i opremanja poslovnih prostora. Zajedničkim snagama možemo dostići visoko postavljene ciljeve”, kaže za kraj Biljana Ruseva.
Najuspešnija preduzeća u trgovini na veliko kancelarijskim nameštajem | |||
---|---|---|---|
Pozicija | Ime preduzeća | Ukupni prihodi | Rezultat poslovanja |
1 | NITEA DOO BEOGRAD | 1.353.038 | 55.838 |
2 | MODRULJ D.O.O. | 307.809 | 41.389 |
3 | MB Stolice 011 doo | 173.000 | 37.732 |
4 | NARUTO DESIGN DOO | 277.833 | 20.528 |
5 | BUSINESS OFFICE SOLUTION DOO | 222.293 | 19.640 |
6 | Furnix doo | 106.493 | 8.253 |
7 | ScanCastor SRB | 88.771 | 8.176 |
8 | DOO MIGO VRŠAC | 72.376. | 7.634 |
9 | ANAKS DOO BEOGRAD | 101.757 | 7.535 |
10 | PADABO d.o.o. | 67.683 | 657 |
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2023. godinu, u dinarima |
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.