Šta putnici treba da znaju kada potpisuju ugovor sa turističkom agencijom?
AnalizaBiznisSrbijaTurizamU fokusu
27.1.2022 10:59 Autor: Marija Jovanović 24
Pandemija korona virusa najviše je od svih sektora pogodila turizam. Zbog različitih uslova i zabrane putovanja brojni putnici nisu iskoristili svoje aranžmane, pa mnogi smatraju da su upravo turisti ti koji su na kraju najviše oštećeni, jer im je novac faktički ostao zarobljen.
Kako bi se putnici ubuduće zaštitili od ovakvih i sličnih situacija, novi Zakon o zaštiti potrošača, čija primena je počela 20. decembra prošle godine, doneo je niz odredbi koje znatno olakšavaju zaštitu turista.
“Novi Zakon o zaštiti potrošača doneo je niz odredbi koje su novina u odnosu na prethodni zakon, a koje imaju cilj da znatno olakšaju zaštitu putnika u slučaju da se desi otkazivanje aranžmana ili da dođe do raskida ugovora od strane agencije. Dakle, postoji čitav niz novih odredbi koje se tiču prvenstveno predugovornog obaveštavanja”, kaže za Biznis.rs pravni savetnik Nacionalne organizacije potrošača (NOPS) Mladen Alfirović.
U zakonu je precizirano šta tačno sve treba da sadrži ugovor o putovanju i koje sve garancije organizator putovanja mora da obezbedi u praksi da bi mogao da posluje, pa je samim tim znatno veći stepen zaštite kada je u pitanju ova oblast.
“U zakonu je jasno definisano da je organizator dužan da ima garanciju usled insolventnosti kojom se posebno obezbeđuju troškovi i smeštaj, ishrana i povratak putnika sa putovanja, kao i sva potraživanja putnika. I pored garancije za insolventnost organizator je dužan da ima i garanciju za naknadu štete, kojom se obezbeđuje naknada štete putniku u slučaju neispunjenja, delimičnog ispunjenja ili neuredne obaveze organizatora putovanja u skladu sa zakonom kojim se uređuje turizam”, navodi pravni savetnik NOPS-a.
Kako objašnjava, organizator ima obavezu da prilikom svakog ugovora putniku preda i garanciju putovanja u pisanoj formi. U slučaju da to ne učini, prema novom Zakonu o zaštiti potrošača, putnik može da odustane od putovanja, a organizator je dužan da izvrši povraćaj novca u punom iznosu.
Pročitajte još:
“Garancija putovanja ušla je i u Zakon o zaštiti potrošača jer je to način da putnici budu sigurni da će prilikom sklapanja aranžmana u slučaju neispunjenja obaveza od strane agencije biti u mogućnosti da se obeštete i da im novac bude isplaćen”, ističe Alfirović i dodaje da je i u Zakonu o turizmu svaki organizator morao da ima garanciju u vidu polise osiguranja.
“Sada je to samo ušlo i u Zakon o zaštiti potrošača i dodatno je definisano, kao i brojna druga prava putnika, pa su desetine stranica u novom zakonu posvećene baš oblasti turizma”, zaključuje naš sagovornik.
ZVE84
27.1.2022 #1 AuthorToliko puta su ljudi izrađeni i prevareni od strane turističkih agencija (čast izuzecima)… Vreme je da se stvari postave na svoje mesto
GOCA BG
27.1.2022 #2 AuthorNapokon…Da ne izigravamo detektive i proveravamo da li smo na neki nacin prevareni…
BOJANA
27.1.2022 #3 AuthorDobro je znati
VANjA
27.1.2022 #4 AuthorUgovor uvek treba dobro da se procita pre putovanja!
Ivan
27.1.2022 #5 AuthorTreba da su dobro upućeni.
Jolanda
27.1.2022 #6 AuthorDobro su se setili
LIMUN ŽUT
27.1.2022 #7 AuthorZnanje je moć!
MARA
27.1.2022 #8 AuthorNišta ne treba da znaju, nego da se opuste i putuju..
STRAHINJA
27.1.2022 #9 AuthorOdlican info
MARIJANA
27.1.2022 #10 AuthorSuper
SANJA
27.1.2022 #11 AuthorTop
LUKA
27.1.2022 #12 AuthorKorisne informacije
Vockica
27.1.2022 #13 AuthorDobro znati, i imati informacije za svoja prava pri putovanjima i ugovorima sa agencijama. Korisna informacija za turiste.
BIJUTI 27
27.1.2022 #14 AuthorKonačno da postoji jedan portal koji surovo realno piše o svemu.. 👏Svaka čast za vašu redakciju.
TINA
28.1.2022 #15 AuthorRetko ko cita te ugovore
NATI29
28.1.2022 #16 AuthorKorisne informacije
LEPOSAVA
28.1.2022 #17 AuthorVazno je biti informisan
Anna
28.1.2022 #18 AuthorTek sad se neće moći ostvariti nikakva prava. Turističke agencije ni u najsrećnija vremena nisu vraćale novac kada ne ispune svoje obaveze. Tek sad nema ništa od toga. Uvek će naći način da se izvuku.
BRANA19
28.1.2022 #19 AuthorSvakako od koristi, dosta putnika izigrano…
Maša
28.1.2022 #20 AuthorKorisne informacije
VERA
28.1.2022 #21 AuthorVidećemo tokom godine da li će to biti samo predizborna obećanja. Građani subvencionišu turističke agencije u doba pandemije. Nigde nema….osim kod nas
LJUBIŠA
28.1.2022 #22 AuthorDanas ni potpis ni ugovor ništa ne mora da znači.
FRUI04
2.2.2022 #23 AuthorZato lepo iznajmis brod I plovis gde hoces, kad god hoces, I na koju God plazu hoces :))))
STRELAC
12.2.2022 #24 AuthorSvaki putnik pre nego sto stavi potpis na ugovor o aranzmanu dobije Opste uslove putovanja da procita.99%ljudi to ni ne pogleda.A posle su agencije krive za sve.E pa nisu oni krivi sto Srbi ne vole da citaju.