Novi Zakon o zaštiti potrošača nizom odredbi štiti građane

Šta putnici treba da znaju kada potpisuju ugovor sa turističkom agencijom?

AnalizaBiznisSrbijaTurizamU fokusu

27.1.2022 10:59 Autor: Marija Jovanović 24

Šta putnici treba da znaju kada potpisuju ugovor sa turističkom agencijom? Šta putnici treba da znaju kada potpisuju ugovor sa turističkom agencijom?
Pandemija korona virusa najviše je od svih sektora pogodila turizam. Zbog različitih uslova i zabrane putovanja brojni putnici nisu iskoristili svoje aranžmane, pa mnogi... Šta putnici treba da znaju kada potpisuju ugovor sa turističkom agencijom?

Pandemija korona virusa najviše je od svih sektora pogodila turizam. Zbog različitih uslova i zabrane putovanja brojni putnici nisu iskoristili svoje aranžmane, pa mnogi smatraju da su upravo turisti ti koji su na kraju najviše oštećeni, jer im je novac faktički ostao zarobljen.

Kako bi se putnici ubuduće zaštitili od ovakvih i sličnih situacija, novi Zakon o zaštiti potrošača, čija primena je počela 20. decembra prošle godine, doneo je niz odredbi koje znatno olakšavaju zaštitu turista.

“Novi Zakon o zaštiti potrošača doneo je niz odredbi koje su novina u odnosu na prethodni zakon, a koje imaju cilj da znatno olakšaju zaštitu putnika u slučaju da se desi otkazivanje aranžmana ili da dođe do raskida ugovora od strane agencije. Dakle, postoji čitav niz novih odredbi koje se tiču prvenstveno predugovornog obaveštavanja”, kaže za Biznis.rs pravni savetnik Nacionalne organizacije potrošača (NOPS) Mladen Alfirović.

U zakonu je precizirano šta tačno sve treba da sadrži ugovor o putovanju i koje sve garancije organizator putovanja mora da obezbedi u praksi da bi mogao da posluje, pa je samim tim znatno veći stepen zaštite kada je u pitanju ova oblast.

“U zakonu je jasno definisano da je organizator dužan da ima garanciju usled insolventnosti kojom se posebno obezbeđuju troškovi i smeštaj, ishrana i povratak putnika sa putovanja, kao i sva potraživanja putnika. I pored garancije za insolventnost organizator je dužan da ima i garanciju za naknadu štete, kojom se obezbeđuje naknada štete putniku u slučaju neispunjenja, delimičnog ispunjenja ili neuredne obaveze organizatora putovanja u skladu sa zakonom kojim se uređuje turizam”, navodi pravni savetnik NOPS-a.

Kako objašnjava, organizator ima obavezu da prilikom svakog ugovora putniku preda i garanciju putovanja u pisanoj formi. U slučaju da to ne učini, prema novom Zakonu o zaštiti potrošača, putnik može da odustane od putovanja, a organizator je dužan da izvrši povraćaj novca u punom iznosu.

“Garancija putovanja ušla je i u Zakon o zaštiti potrošača jer je to način da putnici budu sigurni da će prilikom sklapanja aranžmana u slučaju neispunjenja obaveza od strane agencije biti u mogućnosti da se obeštete i da im novac bude isplaćen”, ističe Alfirović i dodaje da je i u Zakonu o turizmu svaki organizator morao da ima garanciju u vidu polise osiguranja.

“Sada je to samo ušlo i u Zakon o zaštiti potrošača i dodatno je definisano, kao i brojna druga prava putnika, pa su desetine stranica u novom zakonu posvećene baš oblasti turizma”, zaključuje naš sagovornik.

  • ZVE84

    27.1.2022 #1 Author

    Toliko puta su ljudi izrađeni i prevareni od strane turističkih agencija (čast izuzecima)… Vreme je da se stvari postave na svoje mesto

    Odgovori

  • GOCA BG

    27.1.2022 #2 Author

    Napokon…Da ne izigravamo detektive i proveravamo da li smo na neki nacin prevareni…

    Odgovori

  • BOJANA

    27.1.2022 #3 Author

    Dobro je znati

    Odgovori

    • VANjA

      27.1.2022 #4 Author

      Ugovor uvek treba dobro da se procita pre putovanja!

      Odgovori

  • Ivan

    27.1.2022 #5 Author

    Treba da su dobro upućeni.

    Odgovori

  • Jolanda

    27.1.2022 #6 Author

    Dobro su se setili

    Odgovori

  • LIMUN ŽUT

    27.1.2022 #7 Author

    Znanje je moć!

    Odgovori

  • MARA

    27.1.2022 #8 Author

    Ništa ne treba da znaju, nego da se opuste i putuju..

    Odgovori

  • STRAHINJA

    27.1.2022 #9 Author

    Odlican info

    Odgovori

  • MARIJANA

    27.1.2022 #10 Author

    Super

    Odgovori

  • LUKA

    27.1.2022 #12 Author

    Korisne informacije

    Odgovori

  • Vockica

    27.1.2022 #13 Author

    Dobro znati, i imati informacije za svoja prava pri putovanjima i ugovorima sa agencijama. Korisna informacija za turiste.

    Odgovori

  • BIJUTI 27

    27.1.2022 #14 Author

    Konačno da postoji jedan portal koji surovo realno piše o svemu.. 👏Svaka čast za vašu redakciju.

    Odgovori

  • TINA

    28.1.2022 #15 Author

    Retko ko cita te ugovore

    Odgovori

  • NATI29

    28.1.2022 #16 Author

    Korisne informacije

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    28.1.2022 #17 Author

    Vazno je biti informisan

    Odgovori

  • Anna

    28.1.2022 #18 Author

    Tek sad se neće moći ostvariti nikakva prava. Turističke agencije ni u najsrećnija vremena nisu vraćale novac kada ne ispune svoje obaveze. Tek sad nema ništa od toga. Uvek će naći način da se izvuku.

    Odgovori

  • BRANA19

    28.1.2022 #19 Author

    Svakako od koristi, dosta putnika izigrano…

    Odgovori

  • Maša

    28.1.2022 #20 Author

    Korisne informacije

    Odgovori

  • VERA

    28.1.2022 #21 Author

    Videćemo tokom godine da li će to biti samo predizborna obećanja. Građani subvencionišu turističke agencije u doba pandemije. Nigde nema….osim kod nas

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    28.1.2022 #22 Author

    Danas ni potpis ni ugovor ništa ne mora da znači.

    Odgovori

  • FRUI04

    2.2.2022 #23 Author

    Zato lepo iznajmis brod I plovis gde hoces, kad god hoces, I na koju God plazu hoces :))))

    Odgovori

  • STRELAC

    12.2.2022 #24 Author

    Svaki putnik pre nego sto stavi potpis na ugovor o aranzmanu dobije Opste uslove putovanja da procita.99%ljudi to ni ne pogleda.A posle su agencije krive za sve.E pa nisu oni krivi sto Srbi ne vole da citaju.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.