Svetski kvalitetna priča sa našim pečatom
29.10.2024 11:57 Autor: Mirjana Vasić Adžić 4
Svaki priručnik ili kurs o pokretanju poslovanja kao prvi korak, pre započinjanja biznisa, savetuje da ispitate prilike i pokušate da pronađete proizvod ili uslugu za kojima postoji interesovanje. Onaj ko je dobro uradio ovaj zadatak i spreman ušao u preduzetničke vode, mogao je da računa na rezultate.
Slično je bilo i sa Nevenom Komazec i Srđanom Miljanićem kada su 2020. godine odlučili da na srpsko tržište lansiraju brend nude&rude. Za Biznis rs. razgovarali smo sa Nevenom i Srđanom.
„NK Fit&Beauty doo je osnovan kao kompanija koja stoji iza brenda nude&rude. Osnova biznis ideje je linija kozmetike koja razvija proizvode za samopotamnjivanje, a kasnije dodatno i za sunčanje. Ideja se rodila kada je Nevena, kao dugogodišnji korisnik te vrste proizvoda, uvidela da su kvalitetni proizvodi uglavnom dolazili iz inostranstva, jer ih na našem tržištu nije bilo. Kada smo otkrili prostor tj. nišu koja nije pokrivena, odlučili smo da ponudimo proizvode koji bi bili vrhunskog kvaliteta, ali pod okriljem domaćeg brenda”, objašnjava Srđan Miljanić.
Dve godine pre nego što će zvanično pokrenuti brend nude&rude, vredno i naporno su radili na planiranju biznisa i osmišljavanju strategije kojom će se predstaviti. Taj posao je podrazumevao pronalazak adekvatnih dobavljača, kreiranje brenda i donošenje još mnogo velikih i malih odluka, koje će se u kasnijim godinama pokazati kao važne.
U svoj projekat su uključili i veliki broj stručnjaka, relevantnih za ovu oblast, kako bi im od starta pomogli da naprave, prema njihovim rečima, jednu poslovnu priču vrednu svetske pažnje.
Zanimalo nas je otkud Komazec i Miljanić u poslu online trgovine. Iako nisu imali poslovnog dodira sa ovom vrstom proizvoda, jesu imali dodira sa e-commerce delatnošću. Znanja sa prethodnih poslova pomogla su im u kreiranju sopstvene zamisli.
„Iza brenda stoji polivalentna ekipa. Iako nismo imali iskustva sa ovom vrstom proizvoda, imamo preduzetnička iskustva iz drugih vrsta delatnosti. Naše snage su podeljene, tako da svako radi ono u čemu je dobar, bilo da je u pitanju marketing, prodaja, vizuelna estetika, komunikacija, logistika ili finansije. Spoj različitih iskustava i sposobnosti je uticao na to da biznis raste ovim tempom i ovako kvalitetno”, ističe Miljanić.
Najveći deo prometa ostvaruju internet prodajom i to jeste od početka bila njihova strateška odluka. Pokazalo se da je ta procena bila dobra, jer je to najoptimalniji i najefikasniji način za plasiranje ove vrste proizvoda. Njihovi klijenti su najvećim delom žene, mlađe i srednjih godina, koje žele da u svoju negu uvrste proizvode za samopotamnjivanje. Do klijentkinja dolaze kroz sve vrste kanala komunikacije, ali kvalitet proizvoda je ono što najbolje komunicira sa korisnicima.
„Naš biznis je klasičan primer B2C koncepta. Veoma bitna stavka je identifikacija naših kupaca sa brendom. To postižemo kvalitetom proizvoda i rešavanjem problema koje naši klijenti imaju kada je ova niša u pitanju. Dakle, nije samo stvar prodati artikal visokog kvaliteta, nego graditi prepoznatljiv brend, gde će naši kupci želeti da budu deo te priče, zato gradimo nude&rude zajednicu koja se ističe svojim vrednostima i estetikom i mislimo da je to put koji je doprineo uspehu za relativno kratko vreme”, ističe Miljanić.
Kako bi se moglo okarakterisati pokretanje biznisa u vreme kada zbog pandemije sve staje, kao ludost ili hrabrost? Osnivači brenda nude&rude su tačno znali šta rade i ono što je nekome odmoglo, drugome je pomoglo, što još jednom potvrđuje da pored poznavanja tržišta, treba još bolje poznavati šta je vašoj ciljnoj grupi potrebno i naći adekvatan način da do njih dođete.
„Korona nam je sa jedne strane odložila početak biznisa, što je donekle bilo dobro, jer smo tek bili na početku. Svakako je to bila bolja varijanta nego da nas je zahvatila u poslovnom uzletu. Sa druge strane, to nam je dalo i više vremena da se bolje pripremimo, tako da sama korona nije nam toliko pomogla, ali jeste nam išla naruku promena potrošačkih navika koja se tada desila. Ljudi su počeli da mnogo više obraćaju pažnju na e-commerce, a to se usaglasilo sa našom strategijom biznisa i omogućilo nam dobar start”, kaže Miljanić i dodaje da je internet poslovanje vidno napredovalo na našim prostorima, sve je više akcenat na online prodaji i kod drugih kompanija.
„Mislim da smo mi u pravo vreme zajahali talas e-commerce biznisa”, konstatuje.
Sve ove činjenice doprinele su uzletu brenda nude&rude za svega četiri godine.
Dalji planovi sa brendom su veliki. Nakon osvajanja srpskog tržišta i tržišta u regionu, Komazec i Miljanić vide nude&rude proizvode i na svetskom tržištu.
„Naredni period predstavlja ekspanziju na druga tržišta. Dosadašnji uspeh je bio baziran na tržištu Srbije. Plasiranje na druga tržišta postigli smo bez ciljanog i strateškog ulaganja i organizovane distribucije, tako da nam je plan za sledeću godinu ekspanzija u regionu. Želimo da pružimo isti nivo usluge kao u Srbiji, što je za nas novi korak i izazov da kontrolišemo poslovanje van granice naše zemlje. Ako uspemo da napravimo priču kao u Srbiji, to bi značilo skaliranje biznisa, a dugoročno, svakako izgradnja brenda koji bi bio prepoznatljiv i reprezentativan i van regiona, pa čak i na svetskom tržištu, zašto da ne”, kaže.
Dolazak do klijenata najbitnija je stavka svakog poslovanja. nude&rude proizvodi se uglavnom prodaju putem interneta, pa je tako i strategija oglašavanja napravljena za digitalne načine komunikacije. Ipak, najbolja preporuka je „word of mouth”.
Dokaz za to je preko hiljadu ostavljenih komentara i poruka zadovoljnih kupaca koji se ne libe da im pišu. Iskrenu preporuku od sestre, drugarice, koleginice smatraju najvrednijim načinom dolaska do klijenata.
„Sajt i socijalne mreže su nam osnovni način na koji komuniciramo sa publikom i to je od starta bilo u okviru naše marketing komunikacione strategije. Naravno, svaka strategija se sa vremena na vreme testira, menja i adaptira. Ono na šta veoma obraćamo pažnju je estetika koju gradimo oko našeg brenda. Od skoro smo počeli da radimo i struktuirane imejl marketing kampanje, jer imamo veliku bazu klijenata. To je sada neka vrsta mini-loyalty programa, s obzirom na to da se proizvodima našeg brenda kupci rado vraćaju. Takođe, imamo kampanje koje redovno radimo kada promovišemo novi proizvod, tada organizujemo događaje sa portalima, časopisima, gde dodatno podižemo vidljivost brenda”, ističe i dodaje da se trude da svoje klijente bar jednom godišnje iznenade sa ponekim novim proizvodom.
Ono što bi promenili u poslovanju da mogu definitivno je funkcionisanje kurirskih službi. Slažu se da uvek postoji neki ograničavajuć faktor, koji zavisi od treće strane i na koji je teško uticati.
„U tom transportu se dešavaju razni problemi, pogotovo u aktuelnim situacijama u kojima dolazi do zagušenja kurirskih službi zbog velikog broja narudžbina sa nekih velikih prodajnih sajtova poput Temua. Povremeno dođe do nezadovoljstva klijenata ili nemogućnosti da se ispoštuje optimalni rok. To je kamen spoticanja koji je ograničavao rast na inostrana tržišta, jer je odavde komplikovano slati robu, jednostavno niste konkurentni zbog poreza, carina itd. Tako da to je nešto što bi voleli da funkcioniše bolje, ali svaka prepreka je sastavni deo poslovanja”, kaže Miljanić.
Pitali smo još Nevenu Komazec i Srđana Miljanića na šta su najponosniji u svom preduzetničkom stažu.
Pročitajte još:
„Na to kako smo realizovali našu zamisao o brendu nude&rude, kako smo uspeli da formiramo poverenje kod kupaca. Da nas cene, onako kako smo mi zamislili”, kaže Miljanić.
„Rast brenda pod broj jedan. Očekivali smo da će brend biti uspešan, ali taj uspeh je prevazišao očekivanja. Zbog imidža koji imamo kod ljudi i što smo sinonim za kvalitet, na to smo najponosniji, a sve to je postignuto za kratko vreme. Pozicionirali smo se kao ozbiljan brend, radimo tako od početka i mislim da je to prepoznato kod ljudi”, uverava nas Nevena Komazec, koja je i dobitnica nagrade Žene u biznisu, koju dodeljuje časopis Biznis.rs.
U nastavku pogledajte rangiranje 99 najuspešnijih mikro preduzeća u delatnosti trgovine na malo online (izvan prodavnica, tezgi i pijaca). U ovoj delatnosti vlada jako velika konkurencija u zemlji i specifično je za njih da su uglavnom u pitanju – izuzev nekoliko izuzetaka – preduzeća mirko veličine u knjigovodstvenom smislu. Podatke nam je ustupila bonitetna kuća CompanyWall:
99 najuspešnijih mikro preduzeća u delatnosti trgovine na malo izvan prodavnica, tezgi i pijaca, po rezultatu poslovanja | |||
---|---|---|---|
Pozicija | Ime preduzeća | Ukupni prihodi | Rezultat poslovanja |
1. | DELVEL – PRO DOO | 66.613.000 | 47.080.000 |
2. | EX1M LUBES d.o.o. Beograd | 187.293.000 | 15.114.000 |
3. | TELESTAR DIRECT MARKETING DOO | 95.709.000 | 14.597.000 |
4. | BIOCOM NETWORK d.o.o. | 50.865.000 | 14.231.000 |
5. | MATIJA PERKO PR TRGOVINSKA RADNJA BEOGRAD | 39.485.000 | 13.965.000 |
6. | LUKA NIKČEVIĆ PR VODEN | 65.209.000 | 13.895.000 |
7. | MASTER PROFI DOO | 69.448.000 | 12.851.000 |
8. | NAIL SHOP IV | 74.828.000 | 12.346.000 |
9. | OOPS SHOP DOO | 42.686.000 | 12.093.000 |
10. | JELENA ČAMPRAG PR JČ SHOP SUBOTICA | 34.783.000 | 10.168.000 |
11. | MILICA STANKOVIĆ MILITEKS LESKOVAC | 62.155.000 | 9.920.000 |
12. | Nikola Ružičić pr Axis Electronics | 32.341.000 | 9.530.000 |
13. | MEGADEAL PLUS DOO | 19.964.000 | 9.499.000 |
14. | Korektivna mera d.o.o. | 76.145.000 | 8.906.000 |
15. | Moja Pijaca d.o.o. | 66.489.000 | 8.704.000 |
16. | BELA VRANA | 30.103.000 | 8.041.000 |
17. | ORIGINALNI PARFEMI DOO BEOGRAD | 52.979.000 | 7.994.000 |
18. | QUEENCLUB | 12.601.000 | 7.755.000 |
19. | ALEKSANDAR ĐORDAN PR TRGOVINA NA MALO POSREDSTVOM INTERNETA AKCIJSKA ROBA SUBOTICA | 112.055.000 | 7.707.000 |
20. | Bio Svet doo | 86.583.000 | 7.613.000 |
21. | TICKETING DOO BEOGRAD | 81.402.000 | 7.610.000 |
22. | DALMATIC DOO | 25.740.000 | 7.490.000 |
23. | IVAN MILENKOVIĆ PR BOŽEVAC | 34.718.000 | 7.466.000 |
24. | VRTKO FLOR DOO | 88.403.000 | 6.895.000 |
25. | LimundoGrad doo Beograd | 63.437.000 | 6.858.000 |
26. | RAIN SOUL INTERNATIONAL DOO NOVI SAD | 54.901.000 | 6.610.000 |
27. | VUNICASHOP | 23.363.000 | 6.598.000 |
28. | ALEKSANDAR PETREŠEVIĆ PR SPACENET GAMESHOP | 15.501.000 | 6.518.000 |
29. | STRELA LTD | 38.288.000 | 6.349.000 |
30. | MALINA 314 d.o.o. | 60.981.000 | 6.086.000 |
31. | MARIJA ČANJI PR CEWEBNETWORK | 8.086.000 | 5.874.000 |
32. | INNERCARE | 41.060.000 | 5.853.000 |
33. | URBAN SHOES-MLD | 42.319.000 | 5.808.000 |
34. | BEAUTY STRONG d.o.o. Beograd-Zemun | 50.058.000 | 5.711.000 |
35. | MILICA PAVLOVIĆ PR BEBOMANIJA | 99.181.000 | 5.567.000 |
36. | ZYXTER DOO | 36.571.000 | 5.563.000 |
37. | MARINA BRNDUŠIĆ PR ODEĆA ZA PUNIJE | 7.859.000 | 5.483.000 |
38. | NK FIT&BEAUTY DOO | 38.031.000 | 5.418.000 |
39. | PCFOTO d.o.o. Beograd | 70.816.000 | 5.111.000 |
40. | JELENA VUKOVIĆ PR AMC ASSISTANCE | 7.343.000 | 4.949.000 |
41. | STEP MODE SR | 130.475.000 | 4.831.000 |
42. | ARSENIJE MITROVIĆ PR CULT LABEL | 7.160.000 | 4.749.000 |
43. | LMM Balkan Int. DOO | 27.092.000 | 4.691.000 |
44. | DRAGANA TRIVAN PR NICOLE | 25.598.000 | 4.510.000 |
45. | DRAGAN ŠEVO PR ČURUG | 32.120.000 | 4.502.000 |
46. | IMPAKT ONLINE d.o.o. | 32.642.000 | 4.380.000 |
47. | SPARK NATURA DOO | 226.195.000 | 4.345.000 |
48. | NIKOLA BAKULA PR PORUČI | 46.084.000 | 4.279.000 |
49. | THE EDGE | 8.031.000 | 4.230.000 |
50. | NIKOLA GAČIĆ PR TRGOVINA I DEKORACIJE CVEĆARA PAHULJICA BEOGRAD | 6.634.000 | 4.060.000 |
51. | AGROMOTO PR ALEKSANDAR JOVIČIN | 29.144.000 | 3.994.000 |
52. | SRĐAN ZIROJEVIĆ PR MOJ KOMPAS | 21.941.000 | 3.820.000 |
53. | BIZ GROUP DOO BEOGRAD | 24.385.000 | 3.802.000 |
54. | VALLDER-RS DOO | 45.233.000 | 3.790.000 |
55. | ANDREA OTOTT FODOR PREDUZETNIK MANDARIN | 46.008.000 | 3.753.000 |
56. | FREE BABY&CO doo Beograd | 10.452.000 | 3.748.000 |
57. | GEL LAB DOO | 34.947.000 | 3.717.000 |
58. | LKLDKL DOO | 10.726.000 | 3.717.000 |
59. | OUITFIT DEJ DOO | 10.327.000 | 3.715.000 |
60. | Adam Bukonja pr TRIJUMF KIDS | 39.908.000 | 3.653.000 |
61. | SALES EXPERT | 48.151.000 | 3.476.000 |
62. | Premium Drop DOO | 17.983.000 | 3.468.000 |
63. | IQ GLOBAL | 27.068.000 | 3.452.000 |
64. | Milica Jauković pr PASS | 12.806.000 | 3.384.000 |
65. | ENERGY 4LIFE | 32.315.000 | 3.375.000 |
66. | Alkemy SEE d.o.o. | 62.250.000 | 3.339.000 |
67. | SKOCHYPSTIKS doo | 10.376.000 | 3.332.000 |
68. | ŽIVORAD MIJATOVIĆ PR WEB SHOP MAX UB | 6.503.000 | 3.299.000 |
69. | Waleks dijagnostika d.o.o. Beograd-Čukarica | 24.971.000 | 3.291.000 |
70. | USAGIC ECOMMERCE SOLUTIONS | 32.691.000 | 3.226.000 |
71. | Pablik Media Viral doo | 71.244.000 | 3.143.000 |
72. | ALEKSANDRA LATINOVIĆ PR MNL TEAM | 14.096.000 | 3.091.000 |
73. | MILOŠ POPOVIĆ PR MILPOP | 5.386.000 | 3.048.000 |
74. | Đorđe Radosavljević PR RR22 Tools | 24.362.000 | 3.040.000 |
75. | NIKOLA BOROJEVIĆ PR TRGOVINA PUTEM POŠTE I INTERNETA KUPINOVO | 5.713.000 | 3.038.000 |
76. | MANUKA MED d.o.o. Beograd | 14.049.000 | 3.004.000 |
77. | NEDŽAD CRNOVRŠANIN PREDUZETNIK TRGOVINSKA RADNJA MERINO WORLD NOVI PAZAR | 33.459.000 | 2.947.000 |
78. | JELENA MITROVIĆ PR FH BRAND | 6.775.000 | 2.821.000 |
79. | OBUĆA GRAND | 6.261.000 | 2.813.000 |
80. | TIJANA ĆURUVIJA PR VODEN FILTERS | 42.626.000 | 2.791.000 |
81. | IVAN BINIĆ PR BEOGRAD | 5.193.000 | 2.660.000 |
82. | LAYKA STYLE | 6.156.000 | 2.647.000 |
83. | DOTONLINE d.o.o. | 270.129.000 | 2.573.000 |
84. | BRANDIT TECHNOLOGY DOO | 37.882.000 | 2.421.000 |
85. | MALA SRB PRODAVNICA d.o.o. Beograd | 101.150.000 | 2.419.000 |
86. | TITANIUM | 30.245.000 | 2.410.000 |
87. | iComp DOO | 97.775.000 | 2.007.000 |
88. | SHOP HOLD | 63.371.000 | 1.927.000 |
89. | Herberi doo | 58.336.000 | 1.732.000 |
90. | SAŠA MARKOVIĆ PR HOME SHOP.CO.RS | 30.685.000 | 1.667.000 |
91. | ROMEO KARANOVIĆ PR INTERNET TRGOVINA VJN NOVI SAD | 48.259.000 | 1.645.000 |
92. | ESOS D.O.O. | 74.839.000 | 1.605.000 |
93. | SALUS GROUP DOO BEOGRAD | 87.175.000 | 1.403.000 |
94. | PREKO REDA DOO BEOGRAD | 61.130.000 | 1.403.000 |
95. | FACTCOOL DOO | 332.050.000 | 1.360.000 |
96. | OBD2 d.o.o. Beograd | 48.578.000 | 1.347.000 |
97. | Emil Ločki pr Solar Spectrum | 38.553.000 | 1.282.000 |
98. | DELOOVI | 35.227.000 | 1.067.000 |
99. | HARIS BEKTAŠEVIĆ PR TRGOVINA NA MALO POSREDSTVOM INTERNETA PAZARI NOVI PAZAR | 48.558.000 | 1.029.000 |
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2023. godinu, u dinarima |
SHALIMAR
29.10.2024 #1 AuthorBravo,ova prica da mnogim firmama bude primer kako se firma i brend grade
STEPA
8.11.2024 #2 AuthorTako je slažem se
NATALY
29.10.2024 #3 AuthorSvaka čast za uspeh. Podržavam.
PAVLE-2005
30.10.2024 #4 AuthorNe pocinjite ako niste spremni na teškoće i borbu