Nevena Komazec i Srđan Miljanić pre četiri godine pokrenuli liniju proizvoda za samopotamnjivanje i postigli odlične rezultate

Svetski kvalitetna priča sa našim pečatom

Firme u fokusuSrbija

29.10.2024 11:57 Autor: Mirjana Vasić Adžić 4

Svetski kvalitetna priča sa našim pečatom Svetski kvalitetna priča sa našim pečatom
Svaki priručnik ili kurs o pokretanju poslovanja kao prvi korak, pre započinjanja biznisa, savetuje da ispitate prilike i pokušate da pronađete proizvod ili uslugu... Svetski kvalitetna priča sa našim pečatom

Svaki priručnik ili kurs o pokretanju poslovanja kao prvi korak, pre započinjanja biznisa, savetuje da ispitate prilike i pokušate da pronađete proizvod ili uslugu za kojima postoji interesovanje. Onaj ko je dobro uradio ovaj zadatak i spreman ušao u preduzetničke vode, mogao je da računa na rezultate.

Slično je bilo i sa Nevenom Komazec i Srđanom Miljanićem kada su 2020. godine odlučili da na srpsko tržište lansiraju brend nude&rude. Za Biznis rs. razgovarali smo sa Nevenom i Srđanom.

„NK Fit&Beauty doo je osnovan kao kompanija koja stoji iza brenda nude&rude. Osnova biznis ideje je linija kozmetike koja razvija proizvode za samopotamnjivanje, a kasnije dodatno i za sunčanje. Ideja se rodila kada je Nevena, kao dugogodišnji korisnik te vrste proizvoda, uvidela da su kvalitetni proizvodi uglavnom dolazili iz inostranstva, jer ih na našem tržištu nije bilo. Kada smo otkrili prostor tj. nišu koja nije pokrivena, odlučili smo da ponudimo proizvode koji bi bili vrhunskog kvaliteta, ali pod okriljem domaćeg brenda”, objašnjava Srđan Miljanić.

Dve godine pre nego što će zvanično pokrenuti brend nude&rude, vredno i naporno su radili na planiranju biznisa i osmišljavanju strategije kojom će se predstaviti. Taj posao je podrazumevao pronalazak adekvatnih dobavljača, kreiranje brenda i donošenje još mnogo velikih i malih odluka, koje će se u kasnijim godinama pokazati kao važne.

U svoj projekat su uključili i veliki broj stručnjaka, relevantnih za ovu oblast, kako bi im od starta pomogli da naprave, prema njihovim rečima, jednu poslovnu priču vrednu svetske pažnje.

Zanimalo nas je otkud Komazec i Miljanić u poslu online trgovine. Iako nisu imali poslovnog dodira sa ovom vrstom proizvoda, jesu imali dodira sa e-commerce delatnošću. Znanja sa prethodnih poslova pomogla su im u kreiranju sopstvene zamisli.

„Iza brenda stoji polivalentna ekipa. Iako nismo imali iskustva sa ovom vrstom proizvoda, imamo preduzetnička iskustva iz drugih vrsta delatnosti. Naše snage su podeljene, tako da svako radi ono u čemu je dobar, bilo da je u pitanju marketing, prodaja, vizuelna estetika, komunikacija, logistika ili finansije. Spoj različitih iskustava i sposobnosti je uticao na to da biznis raste ovim tempom i ovako kvalitetno”, ističe Miljanić.

Najveći deo prometa ostvaruju internet prodajom i to jeste od početka bila njihova strateška odluka. Pokazalo se da je ta procena bila dobra, jer je to najoptimalniji i najefikasniji način za plasiranje ove vrste proizvoda. Njihovi klijenti su najvećim delom žene, mlađe i srednjih godina, koje žele da u svoju negu uvrste proizvode za samopotamnjivanje. Do klijentkinja dolaze kroz sve vrste kanala komunikacije, ali kvalitet proizvoda je ono što najbolje komunicira sa korisnicima.

Foto: Freepik

„Naš biznis je klasičan primer B2C koncepta. Veoma bitna stavka je identifikacija naših kupaca sa brendom. To postižemo kvalitetom proizvoda i rešavanjem problema koje naši klijenti imaju kada je ova niša u pitanju. Dakle, nije samo stvar prodati artikal visokog kvaliteta, nego graditi prepoznatljiv brend, gde će naši kupci želeti da budu deo te priče, zato gradimo nude&rude zajednicu koja se ističe svojim vrednostima i estetikom i mislimo da je to put koji je doprineo uspehu za relativno kratko vreme”, ističe Miljanić.

Kako bi se moglo okarakterisati pokretanje biznisa u vreme kada zbog pandemije sve staje, kao ludost ili hrabrost? Osnivači brenda nude&rude su tačno znali šta rade i ono što je nekome odmoglo, drugome je pomoglo, što još jednom potvrđuje da pored poznavanja tržišta, treba još bolje poznavati šta je vašoj ciljnoj grupi potrebno i naći adekvatan način da do njih dođete.  

„Korona nam je sa jedne strane odložila početak biznisa, što je donekle bilo dobro, jer smo tek bili na početku. Svakako je to bila bolja varijanta nego da nas je zahvatila u poslovnom uzletu. Sa druge strane, to nam je dalo i više vremena da se bolje pripremimo, tako da sama korona nije nam toliko pomogla, ali jeste nam išla naruku promena potrošačkih navika koja se tada desila. Ljudi su počeli da mnogo više obraćaju pažnju na e-commerce, a to se usaglasilo sa našom strategijom biznisa i omogućilo nam dobar start”, kaže Miljanić i dodaje da je internet poslovanje vidno napredovalo na našim prostorima, sve je više akcenat na online prodaji i kod drugih kompanija.

„Mislim da smo mi u pravo vreme zajahali talas e-commerce biznisa”, konstatuje.

Sve ove činjenice doprinele su uzletu brenda nude&rude za svega četiri godine.

Dalji planovi sa brendom su veliki. Nakon osvajanja srpskog tržišta i tržišta u regionu, Komazec i Miljanić vide nude&rude proizvode i na svetskom tržištu.

„Naredni period predstavlja ekspanziju na druga tržišta. Dosadašnji uspeh je bio baziran na tržištu Srbije. Plasiranje na druga tržišta postigli smo bez ciljanog i strateškog ulaganja i organizovane distribucije, tako da nam je plan za sledeću godinu ekspanzija u regionu. Želimo da pružimo isti nivo usluge kao u Srbiji, što je za nas novi korak i izazov da kontrolišemo poslovanje van granice naše zemlje. Ako uspemo da napravimo priču kao u Srbiji, to bi značilo skaliranje biznisa, a dugoročno, svakako izgradnja  brenda koji bi bio prepoznatljiv i reprezentativan i van regiona, pa čak i na svetskom tržištu, zašto da ne”, kaže.

Dolazak do klijenata najbitnija je stavka svakog poslovanja. nude&rude proizvodi se uglavnom prodaju putem interneta, pa je tako i strategija oglašavanja napravljena za digitalne načine komunikacije. Ipak, najbolja preporuka je „word of mouth”.

Dokaz za to je preko hiljadu ostavljenih komentara i poruka  zadovoljnih kupaca koji se ne libe da im pišu. Iskrenu preporuku od sestre, drugarice, koleginice smatraju najvrednijim načinom dolaska do klijenata.

„Sajt i socijalne mreže su nam osnovni način na koji komuniciramo sa publikom i to je od starta bilo u okviru naše marketing komunikacione strategije. Naravno, svaka strategija se sa vremena na vreme testira, menja i adaptira. Ono na šta veoma obraćamo pažnju je estetika koju gradimo oko našeg brenda. Od skoro smo počeli da radimo i struktuirane imejl marketing kampanje, jer imamo veliku bazu klijenata. To je sada neka vrsta mini-loyalty programa, s obzirom na to da se proizvodima našeg brenda kupci rado vraćaju. Takođe, imamo kampanje koje redovno radimo kada promovišemo novi proizvod, tada organizujemo događaje sa portalima, časopisima, gde dodatno podižemo vidljivost brenda”, ističe i dodaje da se trude da svoje klijente bar jednom godišnje iznenade sa ponekim novim proizvodom.

Ono što bi promenili u poslovanju da mogu definitivno je funkcionisanje kurirskih službi. Slažu se da uvek postoji neki ograničavajuć faktor, koji zavisi od treće strane i na koji je teško uticati.

„U tom transportu se dešavaju razni problemi, pogotovo u aktuelnim situacijama u kojima dolazi do zagušenja kurirskih službi zbog velikog broja narudžbina sa nekih velikih prodajnih sajtova poput Temua. Povremeno dođe do nezadovoljstva klijenata ili nemogućnosti da se ispoštuje optimalni rok. To je kamen spoticanja koji je ograničavao rast na inostrana tržišta, jer je odavde komplikovano slati robu, jednostavno niste konkurentni zbog poreza, carina itd. Tako da to je nešto što bi voleli da funkcioniše bolje, ali svaka prepreka je sastavni deo poslovanja”, kaže Miljanić.

Pitali smo još Nevenu Komazec i Srđana Miljanića na šta su najponosniji u svom preduzetničkom stažu.

„Na to kako smo realizovali našu zamisao o brendu nude&rude, kako smo uspeli da formiramo poverenje kod kupaca. Da nas cene, onako kako smo mi zamislili”, kaže Miljanić.

„Rast brenda pod broj jedan. Očekivali smo da će brend biti uspešan, ali taj uspeh je prevazišao očekivanja. Zbog imidža koji imamo kod ljudi i što smo sinonim za kvalitet, na to smo najponosniji, a sve to je postignuto za kratko vreme. Pozicionirali smo se kao ozbiljan brend, radimo tako od početka i mislim da je to prepoznato kod ljudi”, uverava nas Nevena Komazec, koja je i dobitnica nagrade Žene u biznisu, koju dodeljuje časopis Biznis.rs.

U nastavku pogledajte rangiranje 99 najuspešnijih mikro preduzeća u delatnosti trgovine na malo online (izvan prodavnica, tezgi i pijaca). U ovoj delatnosti vlada jako velika konkurencija u zemlji i specifično je za njih da su uglavnom u pitanju – izuzev nekoliko izuzetaka – preduzeća mirko veličine u knjigovodstvenom smislu. Podatke nam je ustupila bonitetna kuća CompanyWall:

99 najuspešnijih mikro preduzeća u delatnosti trgovine na malo izvan prodavnica, tezgi i pijaca, po rezultatu poslovanja
PozicijaIme preduzećaUkupni prihodiRezultat poslovanja
1.DELVEL – PRO DOO66.613.00047.080.000
2.EX1M LUBES d.o.o. Beograd187.293.00015.114.000
3.TELESTAR DIRECT MARKETING DOO95.709.00014.597.000
4.BIOCOM NETWORK d.o.o.50.865.00014.231.000
5.MATIJA PERKO PR TRGOVINSKA RADNJA BEOGRAD39.485.00013.965.000
6.LUKA NIKČEVIĆ PR VODEN65.209.00013.895.000
7.MASTER PROFI DOO69.448.00012.851.000
8.NAIL SHOP IV74.828.00012.346.000
9.OOPS SHOP DOO42.686.00012.093.000
10.JELENA ČAMPRAG PR JČ SHOP SUBOTICA34.783.00010.168.000
11.MILICA STANKOVIĆ MILITEKS LESKOVAC62.155.0009.920.000
12.Nikola Ružičić pr Axis Electronics32.341.0009.530.000
13.MEGADEAL PLUS DOO19.964.0009.499.000
14.Korektivna mera d.o.o.76.145.0008.906.000
15.Moja Pijaca d.o.o.66.489.0008.704.000
16.BELA VRANA30.103.0008.041.000
17.ORIGINALNI PARFEMI DOO BEOGRAD52.979.0007.994.000
18.QUEENCLUB12.601.0007.755.000
19.ALEKSANDAR ĐORDAN PR TRGOVINA NA MALO POSREDSTVOM INTERNETA AKCIJSKA ROBA SUBOTICA112.055.0007.707.000
20.Bio Svet doo86.583.0007.613.000
21.TICKETING DOO BEOGRAD81.402.0007.610.000
22.DALMATIC DOO25.740.0007.490.000
23.IVAN MILENKOVIĆ PR BOŽEVAC34.718.0007.466.000
24.VRTKO FLOR DOO88.403.0006.895.000
25.LimundoGrad doo Beograd63.437.0006.858.000
26.RAIN SOUL INTERNATIONAL DOO NOVI SAD54.901.0006.610.000
27.VUNICASHOP23.363.0006.598.000
28.ALEKSANDAR PETREŠEVIĆ PR SPACENET GAMESHOP15.501.0006.518.000
29.STRELA LTD38.288.0006.349.000
30.MALINA 314 d.o.o.60.981.0006.086.000
31.MARIJA ČANJI PR CEWEBNETWORK8.086.0005.874.000
32.INNERCARE41.060.0005.853.000
33.URBAN SHOES-MLD42.319.0005.808.000
34.BEAUTY STRONG d.o.o. Beograd-Zemun50.058.0005.711.000
35.MILICA PAVLOVIĆ PR BEBOMANIJA99.181.0005.567.000
36.ZYXTER DOO36.571.0005.563.000
37.MARINA BRNDUŠIĆ PR ODEĆA ZA PUNIJE7.859.0005.483.000
38.NK FIT&BEAUTY DOO38.031.0005.418.000
39.PCFOTO d.o.o. Beograd70.816.0005.111.000
40.JELENA VUKOVIĆ PR AMC ASSISTANCE7.343.0004.949.000
41.STEP MODE SR130.475.0004.831.000
42.ARSENIJE MITROVIĆ PR CULT LABEL7.160.0004.749.000
43.LMM Balkan Int. DOO27.092.0004.691.000
44.DRAGANA TRIVAN PR NICOLE25.598.0004.510.000
45.DRAGAN ŠEVO PR ČURUG32.120.0004.502.000
46.IMPAKT ONLINE d.o.o.32.642.0004.380.000
47.SPARK NATURA DOO226.195.0004.345.000
48.NIKOLA BAKULA PR PORUČI46.084.0004.279.000
49.THE EDGE8.031.0004.230.000
50.NIKOLA GAČIĆ PR TRGOVINA I DEKORACIJE CVEĆARA PAHULJICA BEOGRAD6.634.0004.060.000
51.AGROMOTO PR ALEKSANDAR JOVIČIN29.144.0003.994.000
52.SRĐAN ZIROJEVIĆ PR MOJ KOMPAS21.941.0003.820.000
53.BIZ GROUP DOO BEOGRAD24.385.0003.802.000
54.VALLDER-RS DOO45.233.0003.790.000
55.ANDREA OTOTT FODOR PREDUZETNIK MANDARIN46.008.0003.753.000
56.FREE BABY&CO doo Beograd10.452.0003.748.000
57.GEL LAB DOO34.947.0003.717.000
58.LKLDKL DOO10.726.0003.717.000
59.OUITFIT DEJ DOO10.327.0003.715.000
60.Adam Bukonja pr TRIJUMF KIDS39.908.0003.653.000
61.SALES EXPERT48.151.0003.476.000
62.Premium Drop DOO17.983.0003.468.000
63.IQ GLOBAL27.068.0003.452.000
64.Milica Jauković pr PASS12.806.0003.384.000
65.ENERGY 4LIFE32.315.0003.375.000
66.Alkemy SEE d.o.o.62.250.0003.339.000
67.SKOCHYPSTIKS doo10.376.0003.332.000
68.ŽIVORAD MIJATOVIĆ PR WEB SHOP MAX UB6.503.0003.299.000
69.Waleks dijagnostika d.o.o. Beograd-Čukarica24.971.0003.291.000
70.USAGIC ECOMMERCE SOLUTIONS32.691.0003.226.000
71.Pablik Media Viral doo71.244.0003.143.000
72.ALEKSANDRA LATINOVIĆ PR MNL TEAM14.096.0003.091.000
73.MILOŠ POPOVIĆ PR MILPOP5.386.0003.048.000
74.Đorđe Radosavljević PR RR22 Tools24.362.0003.040.000
75.NIKOLA BOROJEVIĆ PR TRGOVINA PUTEM POŠTE I INTERNETA KUPINOVO5.713.0003.038.000
76.MANUKA MED d.o.o. Beograd14.049.0003.004.000
77.NEDŽAD CRNOVRŠANIN PREDUZETNIK TRGOVINSKA RADNJA MERINO WORLD NOVI PAZAR33.459.0002.947.000
78.JELENA MITROVIĆ PR FH BRAND6.775.0002.821.000
79.OBUĆA GRAND6.261.0002.813.000
80.TIJANA ĆURUVIJA PR VODEN FILTERS42.626.0002.791.000
81.IVAN BINIĆ PR BEOGRAD5.193.0002.660.000
82.LAYKA STYLE6.156.0002.647.000
83.DOTONLINE d.o.o.270.129.0002.573.000
84.BRANDIT TECHNOLOGY DOO37.882.0002.421.000
85.MALA SRB PRODAVNICA d.o.o. Beograd101.150.0002.419.000
86.TITANIUM30.245.0002.410.000
87.iComp DOO97.775.0002.007.000
88.SHOP HOLD63.371.0001.927.000
89.Herberi doo58.336.0001.732.000
90.SAŠA MARKOVIĆ PR HOME SHOP.CO.RS30.685.0001.667.000
91.ROMEO KARANOVIĆ PR INTERNET TRGOVINA VJN NOVI SAD48.259.0001.645.000
92.ESOS D.O.O.74.839.0001.605.000
93.SALUS GROUP DOO BEOGRAD87.175.0001.403.000
94.PREKO REDA DOO BEOGRAD61.130.0001.403.000
95.FACTCOOL DOO332.050.0001.360.000
96.OBD2 d.o.o. Beograd48.578.0001.347.000
97.Emil Ločki pr Solar Spectrum38.553.0001.282.000
98.DELOOVI35.227.0001.067.000
99.HARIS BEKTAŠEVIĆ PR TRGOVINA NA MALO POSREDSTVOM INTERNETA PAZARI NOVI PAZAR48.558.0001.029.000
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2023. godinu, u dinarima
  • SHALIMAR

    29.10.2024 #1 Author

    Bravo,ova prica da mnogim firmama bude primer kako se firma i brend grade

    Odgovori

  • NATALY

    29.10.2024 #3 Author

    Svaka čast za uspeh. Podržavam.

    Odgovori

  • PAVLE-2005

    30.10.2024 #4 Author

    Ne pocinjite ako niste spremni na teškoće i borbu

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.