Prednjači Beograd, zatim sledi Vojvodina, Šumadija, pa zapadna Srbija

Svoj sajt ima skoro 85 odsto preduzeća u Srbiji

PreduzetnikSrbija

24.10.2022 10:05 Autor: Redakcija Biznis.rs 13

Svoj sajt ima skoro 85 odsto preduzeća u Srbiji Svoj sajt ima skoro 85 odsto preduzeća u Srbiji
Sva preduzeća u Srbiji imaju internet priključak i širokopojasnu internet konekciju, 84,9 odsto firmi ima svoj veb-sajt, a u 46,6 odsto preduzeća internet koristi... Svoj sajt ima skoro 85 odsto preduzeća u Srbiji

Sva preduzeća u Srbiji imaju internet priključak i širokopojasnu internet konekciju, 84,9 odsto firmi ima svoj veb-sajt, a u 46,6 odsto preduzeća internet koristi između 75 i 100 odsto radnika, pokazalo je istraživanje Republičkog zavoda za statistiku (RZS) o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) obavljeno u drugoj polovini marta.

Prema ovom istraživanju, veb-sajtove češće imaju veća nego manja preduzeća, pa sajt ima 96,7 odsto velikih firmi, 91,5 odsto srednjih, dok kod malih firmi taj procenat iznosi 82,7 odsto, piše Tanjug prenosi Euronews.

Posmatrano po regionima, prednjači Beograd gde veb-sajt ima 91,2 odsto preduzeća, u Vojvodini 81,8 odsto, Šumadiji i zapadnoj Srbiji 79,2 procenta i južnoj i istočnoj Srbiji 80,2 odsto firmi.

Gledano po delatnostima od onih obuhvaćenih anketom RZS, samo u oblasti informisanja i komunikacija veb-sajt ima 100 odsto firmi.

Kada je reč o prodaji proizvoda ili usluga putem interneta, 28 odsto preduzeća je odgovorilo da je tokom prošle godine prodavalo na ovaj način.

Ovde su najzastupljenija srednja preduzeća jer je četvrtina njih, odnosno 25 odsto prodavalo preko interneta, sasvim malo zaostaju velika preduzeća od kojih je 24,9 odsto praktikovalo ovakvu prodaju, dok je procenat malih preduzeća iznosio 21,8.

Na pitanje o procentu ukupnog prometa ostvarenom internet prodajom, 69,3 odsto preduzeća je reklo da on iznosi manje od 25 odsto, 17,7 odsto između 25 i 50 odsto, 12,8 odsto više od 50 a manje od 75 odsto, dok je samo 0,2 odsto preduzeća navelo da je na ovaj način ostvarilo više od 75 odsto prometa.

Zanimljiv je i rezultat istraživanja koji kaže da u Srbiji IKT stručnjake zapošljava 24,7 odsto preduzeća, najviše u Beogradu 33,5 odsto, Vojvodini 19,5 procenata, Šumadiji i Zapadnoj Srbiji 17,5 odsto i Južnoj i Istočnoj Srbiji 19 procenata.

  • goca87

    24.10.2022 #1 Author

    Mislim da bi trebalo svi da ga imaju…

    Odgovori

  • TATJANA

    24.10.2022 #2 Author

    Dobar je to procenat, korisno je imati prezentaciju firme

    Odgovori

  • Dunja5

    24.10.2022 #3 Author

    Pozitivno… Sajt dosta znaci.

    Odgovori

  • Jovana24

    24.10.2022 #4 Author

    Pa normalno. Jos kad bi umesto samo modernog nacina komunikacije odnosno mejla zadrzali i stariji- kontakt telefon bilo bi super

    Odgovori

  • GOCA BG

    24.10.2022 #5 Author

    Mislim da ce za par godina svi da imaju svoj sajt,nevidlivi su bez njega…

    Odgovori

  • NATI29

    25.10.2022 #6 Author

    Ako hoce da lakse klijent dodje do njegovog proizvoda bolje da ima sajt

    Odgovori

  • DEKSI

    26.10.2022 #7 Author

    I treba da ima, bolje je

    Odgovori

  • N.N.

    27.10.2022 #8 Author

    Svi bi trebali da imaju

    Odgovori

  • Ceca

    30.10.2022 #9 Author

    Mislila sam da sad vec svi imaju

    Odgovori

  • BOJANA

    3.11.2022 #10 Author

    Sajt se sada podrazumeva za svaku firmu.

    Odgovori

  • LUKA

    6.11.2022 #11 Author

    Pa to se danas podrazumeva jer je to licna karta preduzeca i laksi nacin do potencijalnih saradnika

    Odgovori

  • FRUIT04

    13.11.2022 #12 Author

    Jos kad bi svi oni ulozili u sajt pa da mozes lepo o svemu da se informises… Vecina je sa poluinformacijama

    Odgovori

  • MALENA

    24.11.2022 #13 Author

    To se danas podrazumeva

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.