vlasnik firme Mikoterm o tome na koji način kvalitet igra ključnu ulogu u poslovanju

Ugovor sa kompanijom Bosch kao najbolja reklama

PoslovanjeSrbija

24.10.2023 10:31 Autor: Mirjana Vasić Adžić 0

Ugovor sa kompanijom Bosch kao najbolja reklama Ugovor sa kompanijom Bosch kao najbolja reklama
Od početka pandemije i kasnije rata u Ukrajini preduzeće Mikoterm, koje se bavi proizvodnjom kotlova i radijatora za centralno grejanje, nije imalo problema sa... Ugovor sa kompanijom Bosch kao najbolja reklama

Od početka pandemije i kasnije rata u Ukrajini preduzeće Mikoterm, koje se bavi proizvodnjom kotlova i radijatora za centralno grejanje, nije imalo problema sa potražnjom proizvoda. Skoro 85 odsto njihovih proizvoda izvozi se u zapadnu Evropu.

Vladimir Ivanović, vlasnik firme Mikoterm iz Niša, jedino što izdvaja kao problem sa kojim se firma suočila u prethodnih nekoliko godina, jeste nabavka ključnih komponenti.

„Problem je bio sa nabavkom komponenti koju je ceo svet trpeo, mislim na procesore i čipove, pošto mi sami izgrađujemo procesorske jedinice koje upravljaju našim kotlovima. Prebrodili smo to zato što smo neku količinu imali od ranije na lageru. Nabavljamo ih jednom godišnje, recimo da nam treba 15.000, a mi nabavimo 20.000 zbog povoljne cene u tom trenutku. To nas je spasilo, jer dobar deo tog perioda, koji je trajao godinu i po dana, uspeli smo da pokrijemo sa našim zalihama. Kasnije smo uspevali da nabavimo, ali smo nešto što u principu pet evra, plaćali 15. Od pre godinu dana situacija sa čipovima se normalizovala. Inače, ostale sirovine bile su dostupne, cene su otišle naviše, nekada i dvostruko, ali nakon jedne sezone situacija se stabilizovala”, objašnjava Vladimir Ivanović.

Vreme pandemije, a kasnije i rata u Ukrajini, bilo je i vreme kada su se ustaljene šeme poslovanja na tržištu Evrope i čitavog sveta morale promeniti. Mnogi dobavljači više nisu bili dostupni ili su imali problema u poslovanju. U to vreme Mikoterm je čak proširio svoju listu kupaca.

„Iz tog termotehničkog sveta javilo nam se par firmi. Dobili smo nove kupce. Sa druge strane, sa starim kupcima imamo veoma korektnu saradnju. U pitanju su količine koje prirodno rastu iz godine u godinu. Jesmo dobili još nekoliko kupaca, ali nekoga smo i odbili. Procenjujemo da li imamo kapaciteta za to, jer ne smemo da zapostavimo stare kupce. Ne želimo da dovedemo sebe u situaciju da zakasnimo sa isporukom i kod jednih i kod drugih”, konstatuje Ivanović.

Preduzeće Mikoterm postoji trideset godina. Vladimir je druga generacija koja njom upravlja, njegov otac Vojsilav je osnovao firmu i postavio je na noge po principima kvaliteta u proizvodnji i korektnog odnosa prema kupcima, čega se i danas pridržavaju.

„Mikoterm je imao jednu jako lepu odskočnu dasku. Pre deset godina smo bili kontaktirani od strane kompanije Robert Bosch iz Nemačke. Radili su istraživanje ko bi mogao da im bude dobavljač elektrokotlova pod njihovim brendom i u tom istraživanju Mikoterm je isplivao među prvih pet kompanija. Kompletno smo razvili uređaj. Nismo dobili tehničku dokumentaciju od njih, nego smo sami osmislili i proizveli uređaj za Bosch. Nakon toga smo 2015. godine potpisali ugovor sa njima na deset godina. Taj ugovor je bio prekretnica u poslovanju, posle nam je sve došlo kao na tacni, jer kada se pojavite na sajtu kompanije Bosch u Nemačkoj kao dobavljač za elektrokotlove, neko to vidi. Preko Boscha su nam se kasnije javljali i drugi kupci za koje radimo profesionalne koltlove, dok za Bosch radimo kućne uređaje”, objašnjava Ivanović.

Prema rečima našeg sagovornika tekuća 2023. godina je krenula dobro.

„Imamo prirodne padove potražnje, na primer kada kreće leto, ne samo kod nas, nego i u Evropi, niko ne razmišlja o grejanju. Možda je ova sezona počela nešto kasnije od uobičajenog, obično se potražnja javlja već krajem avgusta, početkom septembra, a sada je to slučaj u oktobru, ali i leta su se produžila”, konstatuje Ivanović.

Na pitanje o srednjoročnim i dugoročnim ciljevima i kako vidi razvoj preduzeća Mikoterm, Ivanović odgovara da se fokusira na neke ciljeve do pet godina. „Želja nam je da se profilišemo u proizvodnji toplotnih pumpi koje se koriste u obnovljivim izvorima energije i već ulažemo u razvoj. Sada je problem zasićenost tržišta, i kod nas i u Evropi, raznim kineskim proizvođačima, jeftinom robom, ali vrlo je upitno pitanje kvaliteta tih proizvoda. Čovek prosto mora da se zapita zašto je nešto jeftino”, priča Ivanović.

Odlučan je u tome da neće odustati od svojih planova, jer veruje da kvalitet mora da ispliva i da ne treba potceniti usluge servisa ili povratne informacije koje možete dobiti od proizvođača koji zna šta je i kako je proizveo.

„Vi za neku kinesku toplotnu pumpu ne možete tako lako da dobijete objašnjenja. Smatram da će u narednom periodu od nekoliko godina kvalitet i ‘after sales’ podrška instalaterima i serviserima doći do izražaja. Očekujem da će biti mesta za proizvodnju sistema za obnovljive izvore energije, dok ljudi ne shvate da se radi o komplikovanim sistemima, koji treba da greju neki objekat do deset godina i gde kvalitet igra ključnu ulogu”, objašnjava Ivanović.

Na pitanje kako pronalazi kupce Ivanović ponavlja da je ugovor sa Boschom bio najbolja reklama koja ne može da se poredi sa bilo kojim kanalom komunikacije i reklamiranja. Ipak, ne zaobilaze ni nekoliko prestižnih sajmova iz njihove struke na kojima su godinama redovni izlagači ili posetitelji.

Tek pre godinu dana Mikoterm se uselio u novi prostor, novac se do sada ulagao u razvoj, a ne u „zidove“. Osnove na kojima je otac insistirao je da kupci moraju da budu na prvom mestu, da obaveze prema dobavljačima uvek budu regulisane, a uređaji, ni po koju cenu ne smeju da budu nekvalitetni. Sav trud koji traje već skoro 30 godina, dao je rezultate.

Pre samo godinu dana Mikoterm je imao tridesetpetoro zaposlenih, a sa preseljenjem u novi prostor i povećanjem obima proizvodnje, sada je pedesetoro zaposlenih.

Mikoterm se može pohvaliti i da je među firmama u kojoj su primanja iznad republičkog proseka, a posebno iznad proseka u Niškom okrugu.  Ovo je podatak kojim Vladimir Ivanović voli da se pohvali, jer smatra da dobrog radnika poslodavac treba da zadrži tako što će mu obezbediti dobru platu. Ivanović ne želi da radnici odlaze posle tri meseca, dobre radnike i zaposlene koji su posvećeni poslu nikada nije imao problem da nađe, jer dobri uslovi rada zadržavaju njegove zaposlene.

„Onaj ko je korektan u odnosu prema firmi treba da bude nagrađen”, konstatuje Ivanović.

U nastavku pogledajte rangiranje najuspešnijih domaćih preduzeća u ovoj privrednoj delatnosti, po rezultatima koje nam je dostavio analitički partner CompanyWall na osnovu podataka iz godišnjih finansijskih izveštaja. Kompanija Mikoterm prvoplasirana je po rezultatu poslovanja na kraju godine.

Preduzeća koja se bave proizvodnjom kotlova i radijatora za centralno grejanje
PozicijaIme preduzećaUkupni prihodiRezultat poslovanja
1.PREDUZEĆE MIKOTERM DOO ALEKSANDROVO749.618.000213.004.000
2.ABC PROIZVOD DOO UŽICE610.829.000140.521.000
3.DOO RADIJATOR-INŽENJERING KRALJEVO1.969.840.000100.472.000
4.DOO TERMOMONT ŠIMANOVCI915.280.00054.153.000
5.EKOPAN D.M. DOO NIŠ185.204.00030.991.000
6.PRIMUS AQUA DOO KRAGUJEVAC299.816.00026.595.000
7.DEKON DOO ĆUPRIJA193.049.00026.484.000
8.NEŠA KOMERC DOO SVILAJNAC309.453.00015.824.000
9.KOTLOVI DOO PETROVARADIN189.490.00015.656.000
10.DOO ENERGO SYSTEM NOVI SAD146.768.0009.853.000
11.DOO TREND KOMERC RUMENKA108.215.0009.785.000
12.DOO PODVIS KBC77.673.0004.845.000
13.DOO AMI-MONTER KRUŠEVAC105.206.0004.690.000
14.PRESSURE DOO NIŠ29.709.0004.406.000
15.DOO ŠUKOM KNJAŽEVAC215.945.0003.663.000
16.NS RADIJATORI DOO NIŠ171.748.0003.399.000
17.MD TRADE MILAN ĐORĐEVIĆ DOO NIŠ51.900.0002.717.000
18.ATI-TERMING DOO KULA117.791.0001.660.000
19.DOO EKO STAR KNJAŽEVAC52.269.0001.543.000
20.AD PODVIS-TERM KNJAŽEVAC5.804.0001.489.000
21.EURO AMR DOO33.992.0001.472.000
22.FOS DOO SURDULICA794.522.0001.420.000
23.PROSPERITY DOO LAZAREVAC39.937.0001.374.000
24.MARTIN POVOLNI PR PROIZVODNJA KOTLOVA I TRGOVINSKA RADNJA UNIKO KOVAČICA38.241.0001.045.000
25.IVATERM22.999.000896.000
26.MIA TEHNIK PLUS12.530.000806.000
27.EUROTEH-GAS DOO ZRENJANIN13.583.000773.000
28.MARIJA MIROSAVIĆ PR RADNJA ZA PROIZVODNJU OPREME ZA GREJANJE TH SISTEMI UŽICE6.041.000647.000
29.MIROSLAV BERBER PR BIO METAL2.524.000299.000
30.BOJAN DRAŽIĆ PR BALNEO2.955.000263.000
31.KOVAČ PLUS DOO29.572.000221.000
32.Jasmina Jovanović pr Proizvodnja kotlova i radijatora za centralno grejanje Ventil 037 Kruševac2.764.000179.000
33.DT INŽENJERING DOO BEOGRAD10.626.000151.000
34.LJUBIŠA DOBROSAVLJEVIĆ PR RADNJA ZA PROIZVODNJU FAZONSKIH ELEMENATA INŽENJERING DOBROSAVLJEVIĆ DESPO7.835.00011.000
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2022. godinu, u dinarima

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.