direktor ZZ Trgovine Trlić o strategiji poslovanja

Ulaganje u znanje zaposlenih ključno za rast poslovanja

Firme u fokusuSrbija

22.4.2024 12:17 Autor: Redakcija Biznis.rs 10

Ulaganje u znanje zaposlenih ključno za rast poslovanja Ulaganje u znanje zaposlenih ključno za rast poslovanja
U okviru projekta Brzorastuće kompanije, preduzeće koje je zasluženo našlo svoje mesto je i Zemljoradnička zadruga Trgovina Trlić. Nastala je u okviru Zemljoradničke zadruge... Ulaganje u znanje zaposlenih ključno za rast poslovanja

U okviru projekta Brzorastuće kompanije, preduzeće koje je zasluženo našlo svoje mesto je i Zemljoradnička zadruga Trgovina Trlić. Nastala je u okviru Zemljoradničke zadruge Trlić, koja je poznata po proizvodnji mesa i mesnih prerađevina, dok ZZ Trgovina Trlić predstavlja lanac maloprodajnih objekata.

Od 2019. godine ZZ Trgovina Trlić samostalno nastupa na tržištu, čiji je zastupnik od 15. septembra prošle godine naš sagovornik Branislav Nedić.

„Ono što je karakteristično za Trgovinu Trlić je da ovu godinu završavamo sa više od tri milijarde dinara prometa, više od 2,8 milijarde dinara prihoda, u svom sastavu imamo 270 zaposlenih i 23 maloprodajna objekta”, kaže na početku razgovora za Biznis.rs Branislav Nedić.

ZZ Trgovina Trlićm pored Uba, matičnog sedišta firme, ima maloprodajne objekte i u Obrenovcu, Lajkovcu, Lazarevcu i Beogradu.

„Naša poslovna politika je svedena na četiri ključna strima, a to su znanje, disciplina, strast prema poslu i zajedničkom uspehu, a posebno negujemo našu ključnu vrednost, a to su zaposleni. Ulaganje u znanje zaposlenih je nešto što smo prepoznali i na čemu intezivno radimo  poslednjih šest meseci”, objašnjava Nedić.

Sa dolaskom Branislava Nedića napravljen je zaokret u poslovanju, postignuti su rezultati u digitalizaciji, razvoju i edukaciji zaposlenih, što je dalo dobre rezultate. Pitali smo Nedića, da li se i u njihovom preduzeću osećaju poteškoće kada je u pitanju pronalazak kvalifikovane radne snage.

„Nedostatak stručnog i kvalifikovanog kadra je registrovan, i to je nešto sa čim se trenutno svi susreću. Zato smo se i opredelili za razvoj ljudi i za njihovu edukaciju u okviru kompanije, jer želimo da pored neto zarade koju imaju na osnovu poslova koje obavljaju, da im pružimo i mogućnost za lični razvoj. Smatramo da je to ključno i da je nešto što će i u 2024. godini dati benefite u poslovanju”, ističe Nedić.

Prema rečima našeg sagovornika, da bi se uopšte kao trgovina mogli dalje razvijati, potrebno je stalno ulagati u razvoj i proširenje prodajnog prostora. To predstavlja ključnu kariku u njihovom lancu postojanja, a kako kaže Nedić, svake godine treba otvoriti minimum deset odsto više postojeće kvadrature koju zauzimaju njihovi maloprodajni objekti.

Sa ovakvom strategijom poslovanja planovi ZZ Trgovine Trlić su da do 2027. godine ima oko 40 maloprodajnih objekata.

Na pitanje o konkurenciji Nedić kaže da su to svi veliki trgovinski lanci, kao što su Lidl, Mercator, Delahize, kao i članice Domaćeg Trgovinskog Lanca (DTL) i da je ZZ Trgovina Trlić prepoznata od njih i od strane dobavljača i mogu ravnopravno sa svim poslovnim sasradnicima i dobavljačima da razgovaraju, jer cifre rasta, što od prihoda, što od dobiti, govore u njihovu korist.

„Značajno smo se pozicionirali i želimo da napravimo još veći iskorak u narednom trogodišnjem poslovnom planu”, kaže Nedić.

Sveprisutna inflacija bila je prethodnih godina najveći izazov za svako poslovanje. Naš sagovornik prokomentarisao je kako je ta borba izgledala u ZZ Trgovini Trlić.

„Upravljanje troškovima je najbitnije za uspešno poslovanje svih relevantnih činilaca poslovanja na našem tržištu. Kada su u pitanju ključni troškovi, nismo mogli da utičemo na porast struje, porast cena naftinih derivata ili stopu minimalne zarade u Srbiji. To smo na vreme prepoznali i ukalkulisali. Ono što nas čini uspešnima je činjenica da smo predvideli rast preduzeća u uslovima inflacije i iskoračili smo. Nismo se oslonili na rast koji je došao od inflacije, već smo radili na profitabilnosti samih artikala”, odgovara Nedić i ističe za kraj da je prvenstveno ponosan na svoje ljude kojiI su zaslužni za uspeh firme, kao i na cifre koje su posledica dobrog prometa.

„Faktor konkurentnosti i profitabilnosti PML (probable maximum loss) ovoga puta je bio u našu korist”, kaže Nedić.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...