naplata satelitski praćenjem vozila

Vesić najavio da Srbija naredne godine uvodi putarine i na brzim saobraćajnicama

BiznisInfrastrukturaSrbija

24.6.2024 12:33 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Vesić najavio da Srbija naredne godine uvodi putarine i na brzim saobraćajnicama Vesić najavio da Srbija naredne godine uvodi putarine i na brzim saobraćajnicama
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će se u Srbiji od sledeće godine putarina, osim na auto-putevima, naplaćivati i na... Vesić najavio da Srbija naredne godine uvodi putarine i na brzim saobraćajnicama

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će se u Srbiji od sledeće godine putarina, osim na auto-putevima, naplaćivati i na brzim saobraćajnicama, a za najveće šlepere i na pojedinim magistralnim putevima koji su opterećeni, navodeći da će biti formirano posebno preduzeće koje će se baviti samo naplatom putarine.

„Putarina se po našem zakonu sada naplaćuje samo na auto-putevima. Već do 2026. godine imaćemo završenih skoro 180 kilometara brzih saobraćajnica pa će početi naplata i njihovog korišćenja, ali ne preko rampi, već satelitskim praćenjem vozila. Cena putarine na brzoj saobraćajnici ne može da bude ista kao na auto-putu, ali će se korišćenje naplaćivati“, kazao je Vesić za Bloomberg Adria, prenosi Beta.

Kao razlog za osnivanje posebnog preduzeća za naplatu putarine, naveo je da se očekuje da sa naplatom putarine na auto-putevima, brzim saobraćajnicama i najvećim šleperima na pojedinim magistralnim pravcima, iznos bude oko tri puta veći, nego ove godine, kada se očekuje više od 40 milijardi dinara prihoda, a takav posao prevazilazi kapacitete „Puteva Srbije“.

Vesić je ukazao i na potrebnu reorganizaciju putarskih firmi, kako bi se jedna bavila samo auto-putevima, druga svim ostalim putevima i posebna koja će naplaćivati putarinu.

Upitan kada će država prestati da subvencioniše Puteve Srbije, s obzirom na prihod od naplate putarine, koji je godišnje oko 33,7 milijardi dinara, pojasnio je da se putevi ne mogu rekonstruisati samo iz tog izvora, budući da u Srbiji ima oko 6.000 kilometara magistralnih puteva koji treba da se obnove, od 15.000 kilometara koliko ih je ukupno.

Prema njegovim rečima, država zato ima obavezu da ulaže u putnu infrastrukturu, navodeći da to nisu klasične subvencije, jer se ta sredstva koriste za rekonstrukciju puteva, a ne za plate.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.