Više cene i slabija ponuda smanjili prodaju uvoznih polovnjaka za 15 odsto
AutomobiliIzdvajamoPoslovanjeSrbija
1.2.2023 10:46 Autor: Miljan Paunović 9
Prodaja polovnih automobila iz uvoza tokom 2022. godine bila je manja za 15 odsto u odnosu na prodaju ostvarenu tokom 2021, pokazala je analiza sajta Polovni automobili. Podatak koji je donekle iznenađujuć jeste da je prodaja polovnjaka iz uvoza prošle godine bila manja za osam odsto u odnosu na prodaju u 2020. godini, kada je na snazi bilo vanredno stanje i lockdown.
Ova analiza obuhvatila je prodajne rezultate u 2022. godini, kretanje cena polovnih automobila, kao i anketu sprovedenu među 11.400 korisnika, odnosno kupaca, i 189 trgovaca automobilima, kojom su ispitani njihovi stavovi i prognoze za naredni period.
„Ipak, s obzirom na to da se polako ponovo stabilizuju lanci proizvodnje, nije mala mogućnost da nam tekuća godina donese nešto bolje prodajne rezultate. Svakako, važno je istaći da se to neće dogoditi preko noći, već da je potrebno vreme da se uspostavi narušeni balans ponude i potražnje, koji dalje diktira i cene“, navode sa sajta Polovni automobili.
U skladu sa tim su i rezultati nove ankete koju su sproveli tokom januara ove godine, a koji se veoma razlikuju od njihovih prognoza za 2022. godinu. Naime, čak 46 odsto prodavaca očekuje rast prodaje u narednom periodu. Oko 30 odsto njih ipak veruje da će prodaja biti na istom nivou kao prethodne godine, a 24 procenta navodi da očekuje pad prodaje.
Kao i ranijih godina, u 2022. godini najveći broj kupaca polovnih automobila odlučio se za kupovinu onih sa dizel motorom. Stoga, čak 65 odsto prodatih polovnjaka čine vozila sa dizel motorom, a 31 odsto na benzin. Prvi na listi najprodavanijih je i ove godine Volkswagen, a slede ga Opel, Peugeot, Audi i Renault.
Kada je reč o godištu, interesantan je podatak da su se u prošloj godini najviše kupovali polovnjaci proizvedeni između 2007. i 2010. godine, a upravo ova godišta činila su gotovo 38 odsto ukupne prodaje. Gotovo 80 odsto svih prodatih polovnih automobila u 2022. godini starije je od 10 godina.
Kako za Biznis.rs kaže Aleksandra Graovac, sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, uvoz polovnih vozila iz inostranstva je u prošloj godini bio nešto manji u poređenju sa tri godine pre toga.
„Kako ističemo u svim svojim obraćanjima, 80 odsto ukupnog godišnjeg uvoza čine vozila starija od 10 godina, a čak 50 odsto su vozila starija od 15 godina. Zato i ne čudi podatak da je starost voznog parka u Srbiji 16,8 godina za putnička vozila, a 17,4 za sva, uključujući i privredna vozila, autobuse i kamione“, objašnjava Graovac.
Naša sagovornica kaže da je sasvim logično da je većina kupljenih polovnih automobila na dizel pogon.
„Zemlje Evropske unije se sistematično već godinama unazad rešavaju ovih vozila, kroz razne programe obnove i stimulacije i subvencije za kupovinu mlađih i vozila na električni i hibridni pogon. Ukoliko dođe do najavljene zabrane uvoza vozila sa motorima standarda Euro 3 i Euro 4, potencijalni kupci će se okrenuti unutrašnjem tržištu“, objašnjava Graovac.
Pročitajte još:
Ona smatra da ukoliko se realizuju najavljene subvencije za kupovinu vozila standarda Euro 6 u zamenu za odlaganje starih vozila na dizel pogon, to će biti polazna osnova za smanjenje starosti voznog parka.
„To će direktno uticati na smanjenje zagađenja, kao i na veću bezbednost u saobraćaju“, zaključuje Aleksandra Graovac.
MARKO7
1.2.2023 #1 AuthorPolako slabi uvoz i prodaja polovnjaka u Srbiji…
TATJANA
1.2.2023 #2 AuthorUglavnom su cene doprinele tome
Anna
1.2.2023 #3 AuthorKupovna moć slabi. Auto kupuje samo onaj ko mora.
GOCA BG
1.2.2023 #4 AuthorSlabija je potraznja,ali ce se i to vremenom promeniti…
Coka13
2.2.2023 #5 AuthorAko se pogledaju cene nije ni čudno što je ovako.
BOJANA
3.2.2023 #6 AuthorKupovna moć slabi
VOJKAN
3.2.2023 #7 AuthorSrbija je postala evropske otpad za polovne automobile
Lelica
4.2.2023 #8 AuthorSve prema mogucnostima.
VILENJAK
10.2.2023 #9 AuthorSve se manje uvozi i kupuje, a nikad više vozila po gradu. A šta oni voze?!