Za „Slaviju“ i „Splendid“ će biti interesovanja, ali su neophodna ogromna ulaganja
9.11.2023 12:09 Autor: Milica Rilak 8
Država je odlučila da, 16 godina po raspisivanju prvog poziva za privatizaciju, pokuša da proda čuveni hotel „Slavija“ na istoimenom trgu, a istim putem rešili su da krenu i privatni vlasnici „Splendida“, posle tri godine od preuzimanja ovog zdanja koje je već prošlo kroz propalu privatizaciju.
Generalni direktor kompanije za nekretnine Adventis Real Estate Ervin Pašanović za Biznis.rs kaže da je prilično siguran da će ozbiljni investitori pokazati interesovanje za oba hotela, ali podseća da se radi o objektima koji, poput brojnih koji tek čekaju na nove vlasnike kroz okončanje privatizacije ili stečaja, zahtevaju investicije koje se mere desetinama miliona evra.
Kada je reč o kupcima, u slučaju „Slavije“ postoji čitav niz preduslova koje treba ispuniti kako bi učestvovali u postupku prodaje.
Kako je preciziralo Ministarstvo privrede, kupac može biti privredno društvo koje je samostalno ostvarilo poslovni prihod u 2022. godini u iznosu od najmanje 50 miliona evra, fizičko lice koje poseduje najmanje 25 miliona evra, investicioni fond sa aktivom vrednom najmanje 250 miliona evra ili konzorcijum pravnih i fizičkih lica.
Sa druge strane, vlasnik „Splendida“ DT Properties nije naveo preduslove za učešće u prodaji hotela čiji je prvi komšija ni manje ni više nego Stari dvor, odnosno Skupština grada Beograda, ali je zato poznato da je početna cena za petospratni objekat 2,9 miliona evra. Sa druge strane, država je procenila da „Slavija“ sa svoja tri objekta, uključujući kulu od 16 spratova na beogradskoj opštini Vračar ponudi po početnoj ceni od 24,9 miliona evra.
„Samo u ‘ Slaviju’ treba uložiti desetine, ako ne i do stotinu miliona evra, zajedno sa kupovinom, kako bi dostigla odgovarajući kvalitet u hotelskoj delatnosti“, procenjuje Pašanović.
Ističe da je to čest slučaj sa objektima koji su pripadali bivšim socijalističkim gigantima, koji se nalaze na dobrim lokacijama, a kao primer navodi i zgradu građevinskog preduzeća Rad na Novom Beogradu u blizini hotela „Hayat“, koja je bila deo skoro tri decenije dugog stečajnog postupka.
„Potrebna su velika ulaganja u prostore koji su dugo zvrjali prazni ili su devastirani, ali se na kraju dobijaju objekti koji donose ne samo zaradu već i novi kvalitet života i poslovanja“, zaključujuje Pašanović.
Ekonomija hotelskog tržišta
Prvi čovek Adventis Real Estate-a za Biznis.rs kaže da optimizam kada je reč o interesovanju kupaca za dva atraktivna beogradska hotela bazira i na rezultatima domaće hotelske industrije u poslednje tri godine.
„Hotelski biznis je na uzlaznoj putanji, a ove godine oboreni su svi rekordi kada je reč o prosečnoj ceni noćenja, a popunjenost je na najvišem nivou. Očekuje se i da se takav trend nastavi, naravno ukoliko se ponovo ne desi neka nepredvidiva kriza na globalnom nivou“, kaže Pašanović i ističe da svoj doprinos trendu daje i planirano održavanje specijalizovane izložbe EXPO 2027.
„EXPO bi trebalo, po principu ‘povezanih sudova’, da donese boljitak ne samo beogradskim već i hotelima širom Srbije“, ocenio je Pašanović.
Autor biltena „Makroekonomska kretanja u Srbiji“ Saša Đogović, pored rasta broja noćenja i EXPO 2027, izdvaja još jednu novost na beogradskom tržištu, za koju očekuje da će dati impuls hotelskom biznisu, ali i uticati na one koji razmišljaju da li ili ne da investiraju u kupovinu „Slavije“ ili „Splendida“.
„Kada je reč o EXPO-u, svakako ćemo biti svedoci izgradnje novih hotelskih kapaciteta, ali ono što je nov faktor je skoro otvaranje Sava Centra, koji će sigurno biti domaćin većeg broja poslovnih i kulturnih dešavanja. Takva ponuda sigurno će dovesti nove, strane goste u Beograd – a to znači dodatan posao za sektor ugostiteljstva i hotelijerstva“, rekao je Đogović.
Interesovanje za „Slaviju“ već su signalizirali iz kompanije Matijević, čiji je suvlasnik Bojan Matijević agenciji Beta potvrdio da će kupiti privatizacionu dokumentaciju.
Pročitajte još:
„Kada je pregledamo, odlučićemo da li ćemo učestvovati na aukciji“, rekao je jedan od sinova Petra Matijevića, čija kompanija stoji iza hotela „Centar“ i „Aleksandar“ u Beogradu, kao i „Centar Novi Sad“ i „Ribarsko ostrvo“ u Novom Sadu i hotela „Vojvodina“ u Zrenjaninu.
Dok za prodaju hotela „Splendid“ nije naznačen konkretan rok, potencijalni kupci „Slavije“ mogu da dostave svoje kovertirane ponude do 24. novembra u 12 časova, a otvaranje ponuda zakazano je za 28. novembar u prostorijama Ministarstva privrede.
PAVLE-2005
9.11.2023 #1 AuthorU pametnim rukama bi bilo savršeno
PAVLE-2005
9.11.2023 #2 AuthorPametni i dobri investitori samo
Kata
9.11.2023 #3 AuthorSvako ulaganje i obnova u ovakve hotele koji su široko poznati se isplati
DASHA
9.11.2023 #4 AuthorNadajmo se najboljem.
SHALIMAR
9.11.2023 #5 AuthorVidecemo ko ce biti…
Dux011
10.11.2023 #6 AuthorPa dobro, u sve sto vredi treba ulagati!
ŽIZI
12.11.2023 #7 AuthorDa li će se naći kupci??? A šta vi mislite?
Emilija
14.11.2023 #8 AuthorKupice to neko za male pare kao i sve sto je ovde valjalo