Maljković: Važno je da se radi strateški

Zakon o zabrani pušenja može doneti pad prometa u ugostiteljskim objektima

SrbijaU fokusu

16.8.2023 08:55 Autor: Redakcija Biznis.rs 4

Zakon o zabrani pušenja može doneti pad prometa u ugostiteljskim objektima Zakon o zabrani pušenja može doneti pad prometa u ugostiteljskim objektima
Analize u regionu pokazuju da je u prvih šest meseci od donošenja Zakona o zabrani pušenja u ugostiteljskim objektima pad prometa iznosio od 60... Zakon o zabrani pušenja može doneti pad prometa u ugostiteljskim objektima

Analize u regionu pokazuju da je u prvih šest meseci od donošenja Zakona o zabrani pušenja u ugostiteljskim objektima pad prometa iznosio od 60 do 80 odsto, što je dosta s obzirom na to da su ugostitelji i sam turizam bili ugroženi od početka pandemije, nakon toga zbog rata u Ukrajini i inflacije, rekla je Tijana Maljković iz Udruženja za turizam Privredne komore Srbije (PKS).

Ona je za Tanjug istakla da je prilikom uvođenja tog zakona potrebno da se dozvoli privredi da na, kako kaže, kulturan način iskaže svoje mišljenje i predloge sa ministarstvom i PKS-om, piše Politika.

„Ne želimo da budu na lošem glasu ni pušači ni ugostitelji, već da svi zajedno budemo na istoj strani uvođenja tog zakona”, poručila je Maljković.

Ukazala je na to da PKS učestvuje u svim radnim grupama pri donošenju zakona.

„Kada je reč o zabrani pušenja u zatvorenim prostorijama, radimo sa ugostiteljima i turizmom, jer su to grane koje najbrže reaguju na promene. Oporavak od korona virusa stručnjaci najavljuju tek krajem 2024. godine, a posle pandemije smo imali i rat u Ukrajini i inflaciju”, objasnila je Maljković.

Dodaje da niko nije protiv donošenja tog zakona, ni građanstvo ni vlasnici ugostiteljskih objekata, ali da je najbitnija polazna tačka, odnosno, strateška nacionalna kampanja.

„Ono što je bitno jeste da zakon mora strateški da se donese i kada stupi na snagu moramo imati period prilagođavanja svih objekata. Ono što je zahtev ugostitelja bio, to je da se određenim objektima, koji su specijalizovani poput „cigaret”, „viski” i vinskih barova, možda, dozvoli po nekoj višoj ceni takse poreza”, kaže Maljković.

Takođe, pominje i industriju organizovanja događaja, odnosno hotele sa salama, događaje poput slavlja, svadbi, ali i manje gradske lokale koji, kako kaže, posluju samo od hrane i pića.

„I o tome treba da razgovaramo, da se pronađe način da tu bude dozvoljeno pušenje”, kazala je.

Dodaje još da sva ministarstva, kada se donose zakoni, uključe PKS da učestvuju u pregovorima, takođe, i predstavnici privredne grane, koje smatra važnim učesnicima u donošenju pomenutog zakona.

„Da skupimo mišljenja svih aktera i svih grana, nastavićemo da insistiramo na nekoj vrsti edukacije, načinu kako uključiti u kampanju i sportiste i prodavce duvana, ali i samu decu koja su, možda, budući pušači”, pojašnjava ona.

Maljković, takođe, spominje i elektronske cigarete koje, kako pokazuju podaci, sve češće koriste mladi.

„Potrebna nam je tačna statistika ko i koliko koristi elektronske cigarete, jer je u tom slučaju vrlo bitno da se one sada mogu upotrebljavati i u zatvorenom u Evropi, pa neka tako ostane i u Srbiji u početku, da ne krenemo odmah i sa tom zabranom”, rekla je ona.

Postoje države kako u Evropi, tako i na drugim kontinentima, koje su dugoročno radile kampanju o zabrani pušenja na javnim mestima i na ulicama, pa su čak došle do toga da i u svojim dvorištima zabrane pušenje, podseća Maljković.

„Upravo zbog toga je važno da se nešto radi strateški, uz objašnjenja, edukacije i vrlo usku saradnju sa privredom”, zaključuje ona.

  • Nisliski mohikanac

    16.8.2023 #1 Author

    Studija,bi trebala da ukljuci i rezultate drugih koji su krenuli pre nas.Koliko je pao broj pusaca obicnih a koliko skocio elektronskih cigareta.
    Kolika je bila steta ugostitelja i ostalij a koliko drzave i sta se tu zapravo postiglo.Ili je sve to samo dodatni porez i reklama za el.cigarete.

    Odgovori

  • DASHA

    29.8.2023 #2 Author

    Zdravlje je ipak najvaznije.

    Odgovori

  • DUSA

    19.11.2023 #4 Author

    Ne moze doneti pad kod ugostitelja

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...