Novi način brendiranja proizvoda zlatiborskog kraja

Žig garancije kao potvrda kvaliteta

AgrobiznisBiznisPreduzetnikSrbijaTurizam

17.3.2022 12:24 Autor: Stanislav Stanišić 17

Žig garancije kao potvrda kvaliteta Žig garancije kao potvrda kvaliteta
„Žig garancije ‘Dobro sa Zlatibora’ pokrenuli smo u cilju integrisane promocije proizvoda i usluga zlatiborskog kraja. Ideja je nastala u cilju brendiranja, povećanja plasmana... Žig garancije kao potvrda kvaliteta

„Žig garancije ‘Dobro sa Zlatibora’ pokrenuli smo u cilju integrisane promocije proizvoda i usluga zlatiborskog kraja. Ideja je nastala u cilju brendiranja, povećanja plasmana i potrošnje lokalnih proizvoda u turističkoj ponudi opštine Čajetina“, kaže za Biznis.rs Marko Marić, direktor kompanije „Zlatiborski eko agrar“ koja je pre dve godine zaštitila žig garancije.

Takođe, ovaj potez ima značajnu ulogu u očuvanju autentičnosti i tradicije, kreativnosti i inovacija, a podstiče i razvoj i proizvodnju lokalnih proizvoda, podizanje nivoa kvaliteta označenih proizvoda i turističkih usluga.

„Mi smo od Zavoda za zaštitu intelektualne svojine dobili odobrenje za korišćenje žiga, uz podršku angažovane sertifikacione kuće koja radi kontrolu kvaliteta. Suština je da proizvodi budu sa teritorije zlatiborskog kraja, odnosno opštine Čajetina, a akcija obuhvata više grupa proizvoda“, prenosi Marić.

Pored tradicionalnih prehrambenih proizvoda ovaj žig garancije moći će da ponesu i tradicionalni odevni predmeti, zatim restorani, kao i kategorisana seoska turistička domaćinstva.

„Trudimo se da objasnimo i animiramo ljude koji bi u budućnosti bili benefiti da svi pod jednom kapom nastupamo zajedno. U svakom slučaju žig je zaživeo, dve mlekare u našem kraju su zaslužile da ponesu žig ‘Dobro sa Zlatibora’ – opštinska „Naša Zlatka“ i „Biljana Krin“ iz Rožanstva. Dva poljoprivredna gazdinstva koja se bave seoskim turizmom – „Malo selo Bojanovići“ u Golovu i turističko gazdinstvo „Melovići“ u Rožanstvu, takođe ispunjavaju sve propisane standarde i norme, a na dobrom putu smo da uključimo nekoliko proizvođača meda i alkoholnih pića“, objašnjava Marić.

Govoreći o uslovima za dobijanje žiga, on naglašava da proizvođači treba pre svega da obezbede da je sirovina za proizvod sa teritorije opštine Čajetina. Sam proces proizvodnje treba da prate svi higijensko-sanitarni i veterinarski uslovi koje inače propisuju norme državnih institucija zaduženih za inspekcijske poslove.

„Ideja nam je da naši proizvođači budu zaštićeni i da im taj žig, koji treba da zasluže i posle ga ponesu, obezbedi pre svega finansijske benefite. S druge strane, konzument odnosno potrošač proizvoda koji nose žig treba da zna da je poreklo iz zlatiborskog kraja, da je u dobrom delu organskog porekla, a s druge strane da je urađen u kontrolisanim uslovima“, napominje Marić.

„Sam naziv Dobro sa Zlatibora je jedan od načina da se dodatno brendira sam kraj i proizvodi nastali u njemu dožive popularnost turističke destinacije. Angažovano je više faktora za dobrobit svih, jer je kraj takav da imamo šta da ponudimo, a ovo je korak ka finalizaciji ponude koja će akcijom dobiti novi okvir. Kvalitet već postoji, ali nije poneo prepoznatljivo ime dostojno kvaliteta“, zaključuje Marić.

  • JOVANA

    17.3.2022 #1 Author

    Svaka cast, treba da se zna koji su kvalitetni proizvodi

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    17.3.2022 #2 Author

    treba da čuvamo tradiciju i domaće proizvode. najkvalitetniji je domaći proizvod a time se razvija i domaća proizvodnja

    Odgovori

  • FRUIT04

    17.3.2022 #3 Author

    Tako I treba, zastiti brend I zagarantovati kvalitet

    Odgovori

  • MAJA

    17.3.2022 #4 Author

    Odlicno, najbolji način da se očuva neki standard kvaliteta i da se drzi nivo proizvodnje i prenosi s generacije na generaciju

    Odgovori

  • IVAN

    17.3.2022 #5 Author

    zastititi brend I zagarantovati kvalitet.

    Odgovori

    • Vockica

      17.3.2022 #6 Author

      Jako je bitno zaštiti brend i proizvod.

      Odgovori

  • Anna

    17.3.2022 #7 Author

    Odlično treba zaštiti naše domaće proizvode

    Odgovori

  • NATI29

    17.3.2022 #8 Author

    Cuvajmo nase proizvode

    Odgovori

  • SNEZANA

    17.3.2022 #9 Author

    Najpoznatiji bas brend I planina.

    Odgovori

  • STEFAN

    17.3.2022 #10 Author

    Bravo treba ocuvati nase proizvode!

    Odgovori

  • VERA

    17.3.2022 #11 Author

    To je odlican nacin da potrosaci znaju koja je autenticna roba sa Zlatobora.

    Odgovori

  • ZVE84

    17.3.2022 #12 Author

    Nadam se da neće biti zloupotrebe..

    Odgovori

  • BRANA19

    18.3.2022 #13 Author

    Super , i treba tako…

    Odgovori

  • NINO

    18.3.2022 #14 Author

    Svakako da treba zigosati i brendirati autenticnost srpskih proizvoda. To je nesto sto nas predstavlja svetu.

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    18.3.2022 #15 Author

    Odlicno, tako i treba!

    Odgovori

  • DANA

    18.3.2022 #16 Author

    Sa srećom im bilo

    Odgovori

  • TINA

    19.3.2022 #17 Author

    Zig treba da garantuje I kvalitet

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.