Startap NotCo pronalazi inovativna rešenja za industriju hrane
Hi-techLifestylePoslovanjeSvetVesti
23.7.2022 15:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 8
Koristeći platformu po imenu Đuzepe (Giuseppe), kojom upravlja veštačka inteligencija (AI), kompanija Not Company osmislila je inovativne recepte za prehrambene proizvode koji predstavljaju zamenu za meso i mlečne prerađevine.
Tako NotMilk, mleko na biljnoj bazi koje se nalazi u NotCo ponudi, sadrži sok od ananasa i kupusa i protein graška. NotBurger se sastoji od prah za sok od repe, proteine graška i pirinča, vlakna bambusa i koncentrat proteina čije.
Međutim, Đuzepeov posao se tu ne završava. U oba ova proizvoda ključni sastojak je suncokretovo ulje, čiji izvoz remeti rat u Ukrajini.
Naučnici iz Santjaga koji izučavaju hranu tražili su od Đuzepea da pronađe zamenu koja bi imala neutralni ukus i druge osobine suncokretovog ulja, sastojak za više od trećine svih burgera, kobasica i zamena za meso na biljnoj bazi, navode iz Good Food instituta, piše Bloomberg.
Ova zamena bi mogla biti kombinacija različitih vrsta masti, ali ne i palminog ulja koje nije održivo, navodi suosnivač kompanije NotCo Matijas Mučnik (Matías Muchnick).
“NotCo pokušava da nađe rešenje za čitavu industriju”, navodi on.
AI platforma, na kojoj su prethodno kreirani recepti zahvaljujući kojima se NotCo izborila sa nestašicom proteina graška, daje kompaniji mogućnost da prevaziđe ograničenja sa kojima se ova rastuća industrija suočava.
Globalno posmatrano, biće potrebno oko 800 fabrika kako bi se zadovoljila potražnja za biljnim proteinom do 2030. godine, a njihova izgradnja i operativni troškovi procenjuju se na vrednost od 27 milijardi dolara, navodi se u podacima koje je objavio Good Food institut.
Pročitajte još:
Kako navodi naučnica sa ovog instituta Prijera Panesku (Priera Panescu), tehnologija poput Đuzepea mogla bi umnogome da pomogne kada su u pitanju uska grla u nabavnim lancima u ovoj industriji.
Kompanija NotCo, čiji je investitor, između ostalih i Džef Bezos (Jeff Bezos), nakon runde finansiranja u julu prošle godine dostigla je vrednost od 1,5 milijardi dolara. Prema podacima kompanije, njen udeo u celokupnom tržištu burgera u Čileu iznosi pet odsto, a ove godine ima u planu da svoje proizvode plasira i u Aziji i Evropi.
Ceca
23.7.2022 #1 AuthorZanimljivo
Milovan94
24.7.2022 #2 AuthorTreba nam što više inovativnijih rešenja
STRAHINJA
24.7.2022 #3 AuthorOvi StartUp projekti večito „on the edge“ ideje
GOCA BG
24.7.2022 #4 AuthorOva inovacija ce napraviti bum na trzistu…
MAJA
24.7.2022 #5 AuthorOvo je jaka industrija trebali da se podrzi
ZVE84
24.7.2022 #6 AuthorBiznis klopa nikad nije na gubitku….
LUKA
24.7.2022 #7 AuthorSjajan tekst
Milisavka
24.7.2022 #8 AuthorZvuci zanimljivo