Sud Bookingu zabranio ugovorne odredbe o paritetu cena
20.9.2024 08:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Digitalna platforma Booking.com potencijalno ograničava konkurenciju ugovorom određujući cenovni prag za hotelski smeštaj, presudio je Evropski sud pravde (ECJ).
U ugovorima sa online platformama za rezervaciju smeštaja, hoteli se često obavezuju da neće nuditi niže cene na sopstvenim veb-stranicama i veb-sajtovima konkurentskih platformi, prihvatajući princip pariteta cena, piše Seebiz.
Nemački regulator konkurencije zabranio je takve ugovorne prakse i na hotelskim i na veb-stranicama digitalnih konkurenata, dok je Evropska komisija ograničila zabranu samo na hotele.
Evropski zakon o digitalnim tržištima zabranjuje velikim online platformama ugovorne odredbe o „paritetu“ cena i druge slične mere.
Evropski sud je presudio da Booking.com nije ponudio dokaze koji bi opravdali primenu takve klauzule.
„Nije dokazano da su klauzule o paritetu cena, bilo široko ili usko definisane, objektivno neophodne za postizanje glavnog poslovnog cilja ili da su srazmerne cilju koji žele da postignu“, rekle su sudije.
Odredba o paritetu cena spada u grupu specifičnih ugovornih klauzula koje ograničavaju slobodu poslovanja preduzeća, kao što su zabrana međusobne konkurencije i ugovora o isključivim nabavkama, a sama po sebi predstavlja kršenje propisa o ravnopravnoj konkurenciji. EU ih dozvoljava preduzećima pod uslovom da su ograničeni i ključni za postizanje postavljenog ekonomskog cilja.
Sudije su zaključile da bi odredba Bookinga o pragu cene za hotelski smeštaj mogla da ograniči konkurenciju među digitalnim platformama i istisne manje i nove igrače na tržištu.
Ova odredba, takođe, nije od suštinskog značaja za ekonomsku održivost sajta Booking.com, zaključili su.
Pročitajte još:
Međutim, dodaju da ta odredba ne predstavlja kršenje propisa o ravnopravnoj tržišnoj utakmici. Booking Holdings je saopštio da je razočaran presudom.
„Tvrdimo da su paritetne klauzule bile neophodne i proporcionalne odnosu između partnera za smeštaj i sajta Booking.com kako bi poslovali na konkurentnom tržištu“, saopštila je kompanija.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.