Ukida se dosadašnja praksa

Sud Bookingu zabranio ugovorne odredbe o paritetu cena

SvetVesti

20.9.2024 08:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Sud Bookingu zabranio ugovorne odredbe o paritetu cena Sud Bookingu zabranio ugovorne odredbe o paritetu cena
Digitalna platforma Booking.com potencijalno ograničava konkurenciju ugovorom određujući cenovni prag za hotelski smeštaj, presudio je Evropski sud pravde (ECJ). U ugovorima sa online platformama... Sud Bookingu zabranio ugovorne odredbe o paritetu cena

Digitalna platforma Booking.com potencijalno ograničava konkurenciju ugovorom određujući cenovni prag za hotelski smeštaj, presudio je Evropski sud pravde (ECJ).

U ugovorima sa online platformama za rezervaciju smeštaja, hoteli se često obavezuju da neće nuditi niže cene na sopstvenim veb-stranicama i veb-sajtovima konkurentskih platformi, prihvatajući princip pariteta cena, piše Seebiz.

Nemački regulator konkurencije zabranio je takve ugovorne prakse i na hotelskim i na veb-stranicama digitalnih konkurenata, dok je Evropska komisija ograničila zabranu samo na hotele.

Evropski zakon o digitalnim tržištima zabranjuje velikim online platformama ugovorne odredbe o „paritetu“ cena i druge slične mere.

Evropski sud je presudio da Booking.com nije ponudio dokaze koji bi opravdali primenu takve klauzule.

„Nije dokazano da su klauzule o paritetu cena, bilo široko ili usko definisane, objektivno neophodne za postizanje glavnog poslovnog cilja ili da su srazmerne cilju koji žele da postignu“, rekle su sudije.

Odredba o paritetu cena spada u grupu specifičnih ugovornih klauzula koje ograničavaju slobodu poslovanja preduzeća, kao što su zabrana međusobne konkurencije i ugovora o isključivim nabavkama, a sama po sebi predstavlja kršenje propisa o ravnopravnoj konkurenciji. EU ih dozvoljava preduzećima pod uslovom da su ograničeni i ključni za postizanje postavljenog ekonomskog cilja.

Sudije su zaključile da bi odredba Bookinga o pragu cene za hotelski smeštaj mogla da ograniči konkurenciju među digitalnim platformama i istisne manje i nove igrače na tržištu.

Ova odredba, takođe, nije od suštinskog značaja za ekonomsku održivost sajta Booking.com, zaključili su.

Međutim, dodaju da ta odredba ne predstavlja kršenje propisa o ravnopravnoj tržišnoj utakmici. Booking Holdings je saopštio da je razočaran presudom.

„Tvrdimo da su paritetne klauzule bile neophodne i proporcionalne odnosu između partnera za smeštaj i sajta Booking.com kako bi poslovali na konkurentnom tržištu“, saopštila je kompanija.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.