niko ne može da tvrdi kada će proći kriza

Auto-industrija u leru, prva polovina godine obeležena padom prodaje

AutomobiliBiznisFirme u fokusuPoslovanjeSvet

17.7.2022 08:01 Autor: Miljan Paunović 26

Auto-industrija u leru, prva polovina godine obeležena padom prodaje Auto-industrija u leru, prva polovina godine obeležena padom prodaje
Svetska auto-industrija još uvek je usporena, a pored već prisutnih problema nastalih pandemijom korona virusa i ratom u Ukrajini najnoviji izazov predstavlja globalni rast... Auto-industrija u leru, prva polovina godine obeležena padom prodaje

Svetska auto-industrija još uvek je usporena, a pored već prisutnih problema nastalih pandemijom korona virusa i ratom u Ukrajini najnoviji izazov predstavlja globalni rast inflacije. Skok cena odražava se i na proizvođače automobila, pa niko sa sigurnošću ne može da tvrdi kada će se proizvodnja vozila, ali i kupovina, vratiti na nivo pre pandemije. Izvesno je jedino da se to neće dogoditi ove godine, a možda čak ni naredne.

Kada sagledamo prvu polovinu 2022. godine, prema podacima koje je objavio sajt Drive.com, polugodišnji rezultat prodaje novih automobila u Australiji od 537.858 vozila vodi ka tome da će do kraja godine biti prodato 1,1 milion vozila.

Tržište je trenutno palo za 5,2 procenta u odnosu na isto vreme prošle godine, dok je druga polovina 2021. nešto sporija od trenutne, što je rezultiralo sa 1.049.831 prodatih vozila.

U Velikoj Britaniji brojke kažu da je od početka ove godine prodato 802.079 automobila, što je pad od 11,9 odsto u odnosu na isti period 2021. Još uvek se benzinci najviše kupuju i oni čine 43,8 odsto ukupne prodaje, dok se samo 5,7 odsto prodaje odnosi na dizel automobile.

S obzirom na to da je počela era električnih automobila, prodaja ove vrste vozila beleži 14,4 odsto učešća na tržištu, a plug-in-hibridi 6,4 procenta.

Najprodavaniji automobil je Vauxhall Corsa sa 22.212 jedinica, zatim Ford Puma (18.367) i Nissan Qashqai (16.583). Najprodavaniji električni automobil je Tesla Model Y sa 12.011 komada do jula ove godine.

Foto: Freepik.com

U Sjedinjenim Američkim Državama beleži se prodaja od milion automobila mesečno, te je do sada kupljeno 6.859.612 vozila. Ova cifra upozorava na pad od 17,9 odsto u odnosu na isti period 2021. godine. Najveći udeo na tržištu ima General Motors sa 15,9 odsto, a Tesla je deveti po redu prodavac sa četiri odsto novih automobila do polovine ove godine (273.618 vozila).

Ford F-Series je vozilo broj jedan u SAD sa 299.345 prodatih vozila, zatim Chevrolet Silverado sa 259.516 i Ram pick-up-om (244.983). Najprodavaniji SUV je Toyota RAV4 sa 200.885 prodatih automobila (skoro deset puta više od Australije), a najprodavaniji putnički automobil je Toyota Cmary sa 135.925 isporučenih automobila.

Japansko tržište je sa 2,2 miliona prodatih vozila od početka ove godine, u poređenju sa 2,6 miliona u 2021. godini, palo za 15,4 odsto. Ovo tržište je podeljeno u tri kategorije – mini (Kei automobili), ne-mini i ‘uvezeni’ (uključujući klasike) – i pokazuje veliku prevagu ka domaćoj proizvodnji (35,7 odsto Kei-automobila i 57,4 odsto ne-mini automobila) uz samo 6,9 odsto vozila koji su uvezeni iz inostranstva.

Najviše je prodato Mercedes-Benz automobila – 153.945, kao i stariji modeli Pontiaca (10) i Autobianchis-a (43). Najprodavaniji električni automobil je Nissan Leaf, sa 6.345 prodatih primeraka u proteklih šest meseci ove godine, naspram skoro 11.000 tokom cele prošle godine.

Analitičari kažu da su došla čudna vremena i za evropsku auto-industriju, i to je sasvim očigledno.

Nove registracije putničkih automobila u EU / ACEA

I u Evropi se manje kupuju automobili

Još pre nego što je 8. juna Evropski parlament izglasao zabranu prodaje novih automobila sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine, beležio se stalni pad registracija vozila.

Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) u maju 2022. godine, registracije putničkih automobila u Evropskoj uniji pale su za 11,2 odsto na 791.546 jedinica, što je jedanaesti uzastopni mesec pada.

Sva četiri ključna tržišta EU zabeležila su dvocifrene gubitke. Italija je zabeležila najveći pad (-15,1 odsto), a slede Španija (-10,9), Nemačka (-10,2) i Francuska (-10,1 odsto).

Od januara do maja 2022. godine ukupne registracije novih putničkih automobila u EU bile su za 13,7 odsto manje u odnosu na isti period prošle godine. U prvih pet meseci u 2022. godini prodaja novih automobila je opala na većini tržišta Evrope, uključujući četiri glavna: Italiju (-24,3 odsto), Francusku (-16,9), Španiju (-11,5) i Nemačku (-9,3 odsto), saopštila je ACEA na svom sajtu.

Ono što ne ide na ruku vozačima koji planiraju da kupe novi automobil su veće cene, ali i čekanje na isporuku koja zbog nedostatka materijala za proizvodnju, pre svega čipova i elektro-kablova, ume da potraje i više od godinu dana.

S druge strane, ruže ne cvetaju ni na tržištu polovnih automobila, jer su i voženi automobili zabeležili cenovni rast.

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...