Bez većih gužvi na Crni petak u SAD
26.11.2022 12:53 Autor: Redakcija Biznis.rs 16
Na Crni petak, dan u godini kada se istorijski ostvaruje najveći promet u šoping centrima ovog petka u Njujorku, Čikagu i Los Anđelesu nije bilo gužvi.
Mnogi Amerikanci koji su ipak otvorili svoje novčanike u petak naveli su da su njihove kupovine bile strateške, a ne impulsivne, prenosi Mina pozivajući se na SEEbiz.
„Čekali smo popuste“, kazao je Tulio Rose, koji je kupio TV s velikim ekranom u Best Buyu u Los Anđelesu, uštedevši 500 dolara na 85-inčnom Samsung TV-u.
Američko nacionalno udruženje maloprodajnih lanaca procenjuje da ove godine 166,3 miliona ljudi planira kupovinu u periodu od američkog Dana zahvalnosti do Cyber ponedeljka 28. novembra, što je gotovo osam miliona više nego prošle godine. Ali, uz povremenu kišu, u nekim delovima Sjedinjenih Američkih Država (SAD) trgovine su na Crni petak bile manje prometne nego inače.
„Obično u ovo doba godine imate problema s pronalaskom parkinga. Ove godine nisam imao problema s time“, rekao je glavni savetnik u NPD Group Inc-u Maršal Koen (Marshal Cohen), i dodao kako u trgovinama ljudi kupuju samo ono što im treba.
„Nema osećaja hitnosti“, utvrdio je Koen na osnovu podataka iz svojih trgovina u Njujorku, Nju Džersiju, Merilendu i Virdžiniji.
Mnogi kupci koji su tražili najnovije Apple-ove telefone ostali su praznih ruku ovog Crnog petka, dok se ta tehnološka firma suočava sa zastojima u proizvodnji u Kini zbog covida.
Konsultantska firma Kearney navodi da su trgovci odećom bili najaktivniji s rasprodajama, nudeći čak 60 odsto popusta na svoju robu, a znatno su bile snižene i cene TV prijemnika i ostale elektronike, u nastojanju da se privuku sve oprezniji kupci.
„Teško je reći kako se Crni petak zasad razvija. Moramo sagledati celu prazničnu sezonu. Sporost s kupovinama mogla bi potrajati do Cyber ponedeljka, a moguće i dalje“, naveo je partner u Kearneyu, Majkl Braun (Michael Brown).
Pročitajte još:
Očekuje se da će Crni petak doneti trgovcima devet milijardi dolara prihoda od online prodaje, što je skromnih jedan odsto više u odnosu na prošlu godinu. Takođe, očekuje se da će Amerikanci, posebno oni s niskim primanjima, ove godine manje kupovati za praznike, jer inflacija i više cene energije smanjuju kupovnu moć.
I evropski trgovci na malo suočavaju se sa sve težom krizom rastućih troškova života, a deo kupaca umesto u trgovinama, sedi pred televizorima i prati Svetsko prvenstvo u fudbalu.
DANIJELA
26.11.2022 #1 AuthorS obzirom na inflaciju to je ocekivano.
GOCA BG
26.11.2022 #2 AuthorSasvim ocekivano da je kupovna moc pala,a sto se Evrope tice fudbal je mnoge ostavio kod kuce..
MAJA
27.11.2022 #3 AuthorZato sto prava snizenja zapravo i ne postoje
LJUBIŠA
27.11.2022 #4 AuthorOvce za šišanje…
Milovan94
27.11.2022 #5 AuthorMozda se narod opametio pa ne veruje u trgovačke prevare
kaćica
27.11.2022 #6 AuthorNaruciju ljudi online pa zato
MARA
27.11.2022 #7 AuthorIzgleda da su se i amerikanci opametili…
Ika
27.11.2022 #8 AuthorSvaka čast ko je smislio online kupovinu, svima je olakšano!
VILENJAK
27.11.2022 #9 AuthorZato je kod nas ludilo, kao da se deli džabe!
GOCA BG
27.11.2022 #10 AuthorKupovna moc se svuda smanjila,a svetsko prvenstvo u fudbalu je umanjila broj kupaca koju su pored televizora…
N.N.
29.11.2022 #11 AuthorBas tako.
SNEZANA
27.11.2022 #12 AuthorKo bi rekao,za njih nesvakidasnje
MARE
27.11.2022 #13 AuthorOve godine su navodni popusti bas jasna uvreda , ko god je u cetvrtak pogledao cene vidi da je samo etiketa promenjenka i etiketu na kojoj pise akcija
Tina
30.11.2022 #14 AuthorKon nas nisu bili veliki popusti I nigde pa skoro I nije bilo guzve
FRUIT04
11.12.2022 #15 AuthorNaucili ljudi da je sve to lazno, nema tu popusta. Cak sta vise podignu cene pred crni petak.
LEKI
31.12.2022 #16 AuthorShvatili su da je to samo uzaludno bacanje novca