očekuju prihod od devet milijardi dolara od online prodaje

Bez većih gužvi na Crni petak u SAD

LifestyleSvet

26.11.2022 12:53 Autor: Redakcija Biznis.rs 16

Bez većih gužvi na Crni petak u SAD Bez većih gužvi na Crni petak u SAD
Na Crni petak, dan u godini kada se istorijski ostvaruje najveći promet u šoping centrima ovog petka u Njujorku, Čikagu i Los Anđelesu nije... Bez većih gužvi na Crni petak u SAD

Na Crni petak, dan u godini kada se istorijski ostvaruje najveći promet u šoping centrima ovog petka u Njujorku, Čikagu i Los Anđelesu nije bilo gužvi.

Mnogi Amerikanci koji su ipak otvorili svoje novčanike u petak naveli su da su njihove kupovine bile strateške, a ne impulsivne, prenosi Mina pozivajući se na SEEbiz.

„Čekali smo popuste“, kazao je Tulio Rose, koji je kupio TV s velikim ekranom u Best Buyu u Los Anđelesu, uštedevši 500 dolara na 85-inčnom Samsung TV-u.

Američko nacionalno udruženje maloprodajnih lanaca procenjuje da ove godine 166,3 miliona ljudi planira kupovinu u periodu od američkog Dana zahvalnosti do Cyber ponedeljka 28. novembra, što je gotovo osam miliona više nego prošle godine. Ali, uz povremenu kišu, u nekim delovima Sjedinjenih Američkih Država (SAD) trgovine su na Crni petak bile manje prometne nego inače.

„Obično u ovo doba godine imate problema s pronalaskom parkinga. Ove godine nisam imao problema s time“, rekao je glavni savetnik u NPD Group Inc-u Maršal Koen (Marshal Cohen), i dodao kako u trgovinama ljudi kupuju samo ono što im treba.

„Nema osećaja hitnosti“, utvrdio je Koen na osnovu podataka iz svojih trgovina u Njujorku, Nju Džersiju, Merilendu i Virdžiniji.

Mnogi kupci koji su tražili najnovije Apple-ove telefone ostali su praznih ruku ovog Crnog petka, dok se ta tehnološka firma suočava sa zastojima u proizvodnji u Kini zbog covida.

Konsultantska firma Kearney navodi da su trgovci odećom bili najaktivniji s rasprodajama, nudeći čak 60 odsto popusta na svoju robu, a znatno su bile snižene i cene TV prijemnika i ostale elektronike, u nastojanju da se privuku sve oprezniji kupci.

„Teško je reći kako se Crni petak zasad razvija. Moramo sagledati celu prazničnu sezonu. Sporost s kupovinama mogla bi potrajati do Cyber ponedeljka, a moguće i dalje“, naveo je partner u Kearneyu, Majkl Braun (Michael Brown).

Očekuje se da će Crni petak doneti trgovcima devet milijardi dolara prihoda od online prodaje, što je skromnih jedan odsto više u odnosu na prošlu godinu. Takođe, očekuje se da će Amerikanci, posebno oni s niskim primanjima, ove godine manje kupovati za praznike, jer inflacija i više cene energije smanjuju kupovnu moć.

I evropski trgovci na malo suočavaju se sa sve težom krizom rastućih troškova života, a deo kupaca umesto u trgovinama, sedi pred televizorima i prati Svetsko prvenstvo u fudbalu.

  • DANIJELA

    26.11.2022 #1 Author

    S obzirom na inflaciju to je ocekivano.

    Odgovori

  • GOCA BG

    26.11.2022 #2 Author

    Sasvim ocekivano da je kupovna moc pala,a sto se Evrope tice fudbal je mnoge ostavio kod kuce..

    Odgovori

  • MAJA

    27.11.2022 #3 Author

    Zato sto prava snizenja zapravo i ne postoje

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    27.11.2022 #4 Author

    Ovce za šišanje…

    Odgovori

  • Milovan94

    27.11.2022 #5 Author

    Mozda se narod opametio pa ne veruje u trgovačke prevare

    Odgovori

  • kaćica

    27.11.2022 #6 Author

    Naruciju ljudi online pa zato

    Odgovori

  • MARA

    27.11.2022 #7 Author

    Izgleda da su se i amerikanci opametili…

    Odgovori

  • Ika

    27.11.2022 #8 Author

    Svaka čast ko je smislio online kupovinu, svima je olakšano!

    Odgovori

  • VILENJAK

    27.11.2022 #9 Author

    Zato je kod nas ludilo, kao da se deli džabe!

    Odgovori

  • GOCA BG

    27.11.2022 #10 Author

    Kupovna moc se svuda smanjila,a svetsko prvenstvo u fudbalu je umanjila broj kupaca koju su pored televizora…

    Odgovori

  • SNEZANA

    27.11.2022 #12 Author

    Ko bi rekao,za njih nesvakidasnje

    Odgovori

  • MARE

    27.11.2022 #13 Author

    Ove godine su navodni popusti bas jasna uvreda , ko god je u cetvrtak pogledao cene vidi da je samo etiketa promenjenka i etiketu na kojoj pise akcija

    Odgovori

  • Tina

    30.11.2022 #14 Author

    Kon nas nisu bili veliki popusti I nigde pa skoro I nije bilo guzve

    Odgovori

  • FRUIT04

    11.12.2022 #15 Author

    Naucili ljudi da je sve to lazno, nema tu popusta. Cak sta vise podignu cene pred crni petak.

    Odgovori

  • LEKI

    31.12.2022 #16 Author

    Shvatili su da je to samo uzaludno bacanje novca

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.