Booking.com for Business otkriva devet trendova poslovnih putovanja za 2025. godinu
30.3.2025 17:31 Autor: Žikica Milošević 11



Tokom 2025. možemo očekivati pomak ka održivom kopnenom transportu, planiranju putovanja uz pomoć veštačke inteligencije, inkluzivnim politikama i impresivnoj tehnologiji u trendovima poslovnih putovanja, prema predviđanjima Booking.com for Business, koje prenosi Travel Daily News.
Kopneni transport je tokom 2024. bio vredan oko 157 milijardi dolara godišnje, po procenama, a očekuje se da će godišnji rast ići po stopi od 4,8 odsto svake godine do 2032. Imajući to na umu, Booking.com for Business predvideo je pad u broju avio putovanja. A koji drugi trendovi poslovnih putovanja će se ostvariti 2025. godine?
Rast kopnenog transporta
Održivost je poslednjih godina postala sve važniji faktor poslovnih putovanja i proširila se na vidove transporta. Sa organizacijama koje rade na smanjenju emisija ugljenika, železnički i automobilski prevoz se sve više preferiraju u odnosu na letove na kratkim razdaljinama. Vozovi su 12 puta energetski efikasniji po putniku od putovanja avionom.
Planiranje poslovnih putovanja uz pomoć veštačke inteligencije
Poslednjih godina se povećala upotreba generativne veštačke inteligencije, a to će se nastaviti i tokom 2025. Glavne platforme kao što su Booking.com i TripAdvisor sada nude ugrađene virtuelne pomoćnike za putovanja da vam daju predloge tokom procesa planiranja.

Korporativni planeri putovanja koriste AI alatke za putovanja kao što je Mindtrip da objedine individualne i grupne rute na osnovu unosa podataka, pri čemu korisnici mogu da prave i dele promene rasporeda sa celim timom u realnom vremenu. Naći ćete i aplikacije kao što je DeepL koje mogu da prevode jezike, zajedno sa virtuelnim pomoćnicima i čat-botovima koji mogu da prilagođavaju raspored letova i prave nove rezervacije ako dođe do otkazivanja.
Inkluzivna politika korporativnog putovanja
Kako globalna radna mesta postaju pravednija i raznovrsnija, trenutni trendovi putovanja diktiraju potrebu za inkluzivnim politikama putovanja koje aktivno omogućavaju ljudima svih bekgraunda da se osećaju bezbedno i podržano kada putuju na posao.
Pregledi virtuelne stvarnosti
Fotografije same po sebi ne govore uvek celu priču, zbog čega je jedan od hotelskih trendova iz 2025. korišćenje virtuelne stvarnosti kako bi se ublažila očekivanja putnika. Poslovni putnici mogu virtuelno da obiđu hotel uz „prolazak“ pre nego što odluče da li da ostanu tamo.
Očekuje se da će 2025. ovaj trend rasti i uključivati virtuelna iskustva sa širim spektrom mesta. Na primer, pre nego što rezervišete prostor za sastanke, možete virtuelno da obiđete područje da biste se uverili da je prikladno za vaš tim. Sa impresivnom, proširenom stvarnošću integrisanom u aplikacije, putnici dobijaju uputstva za navigaciju ili informacije direktno na svojim pametnim telefonima.
Nova sposobnost distribucije (NDC)
Jedan od najvećih tehnoloških trendova poslovnih putovanja koji se očekuje ove godine je Nova distributivna sposobnost. NDC je interfejs podataka koji je kreirala Međunarodna asocijacija za vazdušni transport (IATA) kao novi način za aviokompanije da distribuiraju sadržaj leta na personalizovaniji način. Ona utiče na strategije avio-kompanija usklađivanjem karata kako bi se zadovoljila potražnja tržišta koristeći dinamičko određivanje cena.
Za poslovne putnike i menadžere korporativnih putovanja, ovo znači pristup najnovijim informacijama u slučaju kašnjenja ili promena rasporeda. Sa personalizovanim ponudama zasnovanim na podacima zasnovanim na preferencijama, svaki korporativni putnik će moći neprimetno da prilagodi svoje rezervacije onlajn ili u aplikaciji.
Aplikacije za bezbednost poslovnih putovanja
U izveštaju o međunarodnom SOS riziku iz 2024. godine, geopolitičke tenzije su ocenjene kao jedna od najvećih briga za organizacije. Bilo da se radi o političkoj nestabilnosti ili teškim vremenskim prilikama, rizici su deo poslovnih putovanja, a kompanije moraju da obezbede obavezu brige.
Kao rezultat, očekuje se povećanje broja aplikacija za praćenje i bezbednost 2025. Kompanije treba da znaju gde su njihovi zaposleni i kako da dođu do njih u hitnim slučajevima.

Imerzivno iskustvo događaja
Trendovi putovanja nakon pandemije uključuju ponovno pojavljivanje ličnih sastanaka i konferencija. U stvari, 59 odsto kupaca korporativnih putovanja prijavilo je da su zaposleni prisustvovali više konferencija u odnosu na pre godinu dana, od četvrtog kvartala 2024. Očekuje se da će se ovaj trend nastaviti i do 2025. godine, uz događaje sa ličnim prisustvom koji će povećati prihod i pružiti mogućnosti za umrežavanje. Sa porastom broja poslovnih konferencija dolazi do naglaska na korišćenju tehnologije za stvaranje impresivnijeg iskustva.
Personalizovan pristup
U 2025. prilagođavanje će biti preovlađujući trend putovanja kako bi se zadovoljila potražnja za fleksibilnim iskustvima rezervacije. Trendovi putovanja nakon pandemije ubrzali su fleksibilne politike otkazivanja kao standardne. Sa velikim podacima, mašinskim učenjem i AI alatima koji mogu da obrade ogromne količine podataka, turističke kompanije mogu da koriste prošla ponašanja i trenutne preferencije kako bi pružile pažljivo osmišljena, individualno prilagođena iskustva putovanja. Na primer, analizom prethodnih rezervacija, alati mogu saznati da poslovni putnik preferira određene avio-kompanije, vreme putovanja i usluge tokom leta.
Pročitajte još:
Alati za rezervaciju korporativnih putovanja
Sa toliko mnogo aplikacija i platformi za poslovna putovanja, nema razloga zašto bi proces rezervacije korporativnih putovanja bio neugodan u 2025. Manuelni procesi su zastareli, bilo da se koriste za podnošenje izveštaja o troškovima poslovnih putovanja ili formulare za odobrenje rezervacije. Očekuje se da će 2025. modernizovani alati ostati konkurentni. Ovi alati omogućavaju administratorima, planerima i poslovnim putnicima da se prijave na centralnu kontrolnu tablu za potpuno automatizovanu efikasnost.
WanderingSpirit
30.3.2025 #1 AuthorIskreno, ništa novo
ZVONČICA
30.3.2025 #2 AuthorOtprilike je to ono sto se i ocekivalo
Faith
30.3.2025 #3 AuthorBas odlicni predlozi, svaka cast
Aca1984
30.3.2025 #4 AuthorZanimljivo da veštačka inteligencija planira putovanje ljudima.
Melisa
30.3.2025 #5 AuthorPa Dobro super.tako I treba
GAGA
30.3.2025 #6 AuthorPa ovde nista nije specijalno
ELLA
31.3.2025 #7 AuthorOdlična platforma, velika pomoć što je sve na jednom mestu
DOBRILA
31.3.2025 #8 AuthorSvakako od koristi i pomoci nekima..
SASHKA
31.3.2025 #9 AuthorNekima ce to mozda biti od koristi..
TREX
31.3.2025 #10 AuthorMislim da je to za očekivati
Jovica
1.4.2025 #11 AuthorMoze zaista da bude korisno