BYD pretnja po evropske proizvođače električnih vozila
22.5.2024 09:27 Autor: Redakcija Biznis.rs 1
Jeftina električna vozila iz Kine već se uvoze u Evropu, potkopavajući jednu od najvećih industrija u regionu. Kineska kompanija BYD pretekla je američku Teslu prošle godine i postala najveći svetski proizvođač električnih vozila na svetu, a uskoro će povećati investicije u proizvodnji.
BYD je prošlog meseca najavio planove da sledeće godine predstavi svoj hečbek model Seagull vredan 10.000 dolara u Evropi, nudeći funkcije kao što su tempomat i bežično punjenje telefona, koje se obično viđaju na mnogo skupljim vozilima. Čak i nakon tarifa i modifikacija kako bi se zadovoljili evropski standardi, rukovodioci BYD-a su se obavezali da će prodavati ovaj automobili po ceni manjoj od 20.000 evra.
To bi koštalo nekoliko hiljade evra jeftinije od sličnih električnih četvoroseda evropskih proizvođača kao što su Stellantis ili Renault. Veliki ulazak BYD-a na tržište EU pojačava pritisak na evropske proizvođače, a pokrenuta istraga o narušavanju zdrave konkurencije u Briselu verovatno neće ugasiti tu pretnju, piše Bloomberg.
„Veoma pažljivo pratimo koje rezultate postiže ovaj model i drugi koji dolaze od kineskih proizvođača električnih vozila“, rekao je Martin Sander, šef evropskog poslovanja za EV kompanije Ford Motor. On je potvrdio da je uobičajena “nervoza kad nova konkurencija dolazi na tržište”.
Model Seagull je dobio pohvale za kvalitet izrade, dizajn i tehnologiju koju je BYD upakovao za tu cenu. Kompanija planira da započne prodaju i skupljeg električnog modela više klase (25.000 evra), rekao je evropski generalni direktor Majkl Šu na industrijskom događaju u Londonu ovog meseca. Planovi BYD-a za dve fabrike u regionu pomoći će da se ublaže posledice bilo kakvih tarifa EU koje su imale za cilj da uspore prodaju na evropskom kontinentu.
Pročitajte još:
Model već dobro napreduje van svoje azijske matične baze. U Meksiku, gde se prodaje pod imenom Dolphin Mini, vozači su pohrlili da kupe ovaj automobil po ceni od 358.800 pezoa (19.780 dolara) od njegovog predstavljanja u februaru, uprkos infrastrukturi za punjenje koja je još uvek u povoju.
Osnovan 1995. godine, BYD je počeo sa proizvodnjom baterija, pre nego što se proširio na automobile 2003. Počeo je sa prodajom putničkih automobila u Evropi pre tri godine, a u ovom trenutku ima drugi najprodavaniji EV u Velikoj Britaniji, iza Teslinog modela Y.
Nebojsa
22.5.2024 #1 AuthorBezicno punjenje telefona kosta 2 evra tako da nije neka oprema u luksuznim vozilima. Tempomat se ugradjuje od pre 50 godina, tako da isto.