"Auto iz snova" naručili bi online

Generacija Z tačno zna kakve automobile želi, ali ih manje kupuje

AutomobiliSvet

6.7.2023 08:01 Autor: Miljan Paunović 0

Generacija Z tačno zna kakve automobile želi, ali ih manje kupuje Generacija Z tačno zna kakve automobile želi, ali ih manje kupuje
Istraživanje konsultantske kuće McKinsey u kome je učestvovalo 4.000 ispitanika iz Velike Britanije, Nemačke i Francuske pokazalo je da je skoro 55 odsto potrošača... Generacija Z tačno zna kakve automobile želi, ali ih manje kupuje

Istraživanje konsultantske kuće McKinsey u kome je učestvovalo 4.000 ispitanika iz Velike Britanije, Nemačke i Francuske pokazalo je da je skoro 55 odsto potrošača takozvane Generacije „Z“ (rođeni između 1995. i 2010. godine) spremno da svoje vozilo podeli sa još nekim.

Takođe, broj vlasnika automobila menja se sa godinama, pa tako među starijima od 45 godina čak 77 odsto ispitanika ima svoje vozilo, dok među mlađima od 30 godina ima samo 42 odsto vlasnika.

Pritom, generacija Z zna tačno kakav automobil želi. On treba da ide isključivo na struju, da bude manji i da je njegovo vlasništvo „fleksibilno“.

Javni prevoz, po pravilu, više koristi mlađa generacija, i to čini sve dok ne dođe u mogućnost da sebi priušti automobil. Rezultati ankete pokazali su da devet odsto ispitanika starijih od 45 godina koristi javni prevoz, a 20 odsto mlađih od 30 godina.

Način kupovine automobila je veoma interesantan. Naime, čak 55 odsto pripadnika generacije Z kupilo bi vozilo online! Samo 17 odsto želi da se u potpunosti osloni na tradicionalan način kupovine, u poređenju sa više od 40 odsto među starijim generacijama.

Laptop i mladi
Foto: Unsplash.com

Mlađe generacije će najverovatnije „sklopiti“ svoje vozilo putem interneta, odnosno konfigurisati svoj „auto iz snova“. To ne bi uradilo manje od 50 odsto osoba starije generacije.

S obzirom na sve više cene vozila, mlađe generacije kao uštedu vide korišćenje jednog vozila sa više ljudi, odnosno deljenje troškova. Ovo istraživanje je pokazalo i da mladi rado koriste i e-bicikle, koji su znatno pristupačniji od e-vozila.

Najnovije ankete pokazuju da je generacija Z najviše izložena riziku od siromaštva i najteže pogođena nedostatkom uslova za zaradu. Pored toga, najteže ih je pogodila pandemija Covid-19 nakon zatvaranja škola i fakulteta, kao i gubitka posla. Stoga je verovatno da će generacija Z izbegavati vožnju ne samo zbog brige o zdravlju i životnoj sredini, već i zbog troškova.

Nedavna nemačka studija o promenama u svakodnevnoj upotrebi bicikala i automobila koje su se dogodile između 2002. i 2017. godine pokazala je da promene u svakodnevnoj mobilnosti nisu vođene smenom generacija.

Istraživanje sugeriše da verovatnoća da će pojedinci koristiti automobil ili bicikl kao način prevoza zavisi od brojnih različitih faktora od kojih su najznačajniji mesto u kome žive, obrazovanje, prihod i dužina putovanja.

Da je sve manje mladih vozača, barem u Severnoj Americi, pokazuju statistički rezultati.

Naime, statistike Federalne uprave za auto-puteve u Sjedinjenim Američkim Državama pokazuju da je 2021. godine vozačku dozvolu imalo 68 odsto 19-godišnjaka. Poređenja radi, čak 90 odsto 19-godišnjaka je imalo dozvole 1983. godine. Istraživanja pokazuju da je procenat vozača tinejdžera u SAD konstantno opadao od devedesetih, piše Business Insider.

Iako ne postoji nijedan konkretan razlog koji se pripisuje ovom trendu, navodi se da je mogući faktor preferiranje alternativnih načina prevoza kao što je deljenje vožnje, ali i teži uslovi za dobijanje dozvole.

Cena glavni faktor pri donošenju odluke

Lizing kao način kupovine nije previše poznat generaciji „Z“. Udeo potrošača ove generacije koji nikada nisu čuli za lizing je dva puta veći od svih ostalih ispitanika. Strah od skrivenih troškova i nesigurnost izazvana nedostatkom znanja su dva glavna razloga zašto kupci generacije „Z“ danas ne biraju lizing kao način kupovine.

Dizajn i inovativne tehnologije i karakteristike ističu se kod izbora mladih. Bezbednost, napredni sistemi za pomoć vozaču (ADAS), multimedija i digitalni automobil su najčešće pominjani faktori pri izboru vozila. Generacija „Z“ je svesnija cena i one su glavni faktor pri donošenju odluke o kupovini.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.