Italijanska Serija A razmatra strateško partnerstvo sa medijima
29.9.2025 15:51 Autor: Redakcija Biznis.rs 2



Italijanska fudbalska liga Serija A razmatra opcije za svoje međunarodne medijske prava, uključujući prodaju udela spoljnim investitorima i dugoročno strateško partnerstvo sa sportskim medijskim agencijama, navode izvori upoznata sa situacijom.
Kao i druge velike evropske lige, Serija A, dom fudbalskih velikana poput Milana i Juventusa, u poslednjim godinama ima poteškoća da plasira svoja prava u inostranstvu. Interesovanje emitera opalo je delom zbog zgusnutog kalendara u kojem dominira proširena Liga šampiona, kao i sve veće popularnosti engleske Premijer lige, prenosi Reuters.
Upravni organ Serije A, koja broji 20 klubova (od kojih su mnogi u vlasništvu američkih investitora), angažovao je banku JP Morgan da analizira niz opcija za međunarodna TV prava. Trenutno, liga ostvaruje oko 250 miliona evra godišnje od međunarodnih prava, što je tek mali deo u poređenju sa prihodima Premijer lige iz istog izvora.
Mogućnosti koje JP Morgan razmatra uključuju formiranje posebne medijske jedinice i prodaju manjinskog udela fondovima privatnog kapitala, kao i partnerstva sa sportskim medijskim agencijama poput Peak i IRIS, kako bi se povećala vidljivost Serije A u inostranstvu.
Pročitajte još:
Rezultati analize trebalo bi da budu predstavljeni klubovima do kraja godine. Serija A i JP Morgan odbili su da komentarišu, dok iz agencija Peak i IRIS nije stigao odgovor. Podsećamo, Serija A je 2021. godine razmatrala prodaju 10 odsto domaćih medijskih prava konzorcijumu predvođenom fondom CVC u vrednosti od 1,7 milijardi evra, ali dogovor nije dobio potrebnu podršku klubova.
bajroslastičar
29.9.2025 #1 AuthorItalijanska liga je također kvalitetna i vredna pažnje
SUNCE
30.9.2025 #2 AuthorTakvo je vreme u dvetu da svi traže dodatne izvore prihoda.Generalno i nije loša ideja ako uspeju da je ostvare.