Dok zapadni prevoznici zaobilaze ruski vazdušni prostor

Kineske avio-kompanije povećale broj letova za Evropu za 16 odsto

BiznisSvet

19.8.2024 15:37 Autor: Vladimir Jokanović 2

Kineske avio-kompanije povećale broj letova za Evropu za 16 odsto Kineske avio-kompanije povećale broj letova za Evropu za 16 odsto
Zapadne avio-kompanije smanjuju broj letova za Kinu zbog kombinacije niske potražnje i visokih troškova letenja oko ruskog vazdušnog prostora, što umanjuje njihovu sposobnost da... Kineske avio-kompanije povećale broj letova za Evropu za 16 odsto

Zapadne avio-kompanije smanjuju broj letova za Kinu zbog kombinacije niske potražnje i visokih troškova letenja oko ruskog vazdušnog prostora, što umanjuje njihovu sposobnost da se takmiče sa kineskim prevoznicima.

Mogućnost preleta preko Rusije omogućila je kineskim velikim avio-kompanijama da zauzmu „značajan“ udeo na tržištu ruta ka zapadnoj Evropi. Kineske avio-kompanije povećale su broj planiranih letova za Evropu tokom letnje sezone za 16 procenata u poređenju sa 2019. godinom, na 14.835 letova, prema podacima globalno provajdera putnih informacija OAG, prenosi Financial Times.

Avio-kompanija China Eastern pokrenula je prošlog meseca direktne letove iz Šangaja za Marselj, dok je China Southern nedavno započeo letove iz Guangdžoua za Budimpeštu. Kineske avio-kompanije takođe su ove godine dobile dodatne slotove na aerodromu Heathrow u Londonu.

Istovremeno, British Airways najavio je ovog meseca da će suspendovati letove između Londona i Pekinga od oktobra, samo nekoliko nedelja nakon što je Virgin Atlantic odlučio da ukine svoju jedinu rutu za Kinu, do Šangaja. Iako nije pogođen zabranom ruskog vazdušnog prostora, australijski Qantas je prošlog meseca ukinuo svoju rutu između Sidneja i Šangaja, navodeći da su avioni ponekad leteli poluprazni.

Kinesko avio-tržište je jedno od najsporijih u oporavku nakon zatvaranja granica tokom pandemije, s tim da je popunjenost međunarodnih linija još daleko ispod nivoa iz 2019. godine. Ipak, za mnoge avio-kompanije, zatvaranje ruskog vazdušnog prostora bio je najznačajniji faktor koji je učinio ove rute neodrživim, ocenili su šefovi avio- industrije.

U odgovoru na istovetne sankcije, Rusija je 2022. godine zabranila američkim i evropskim avio-kompanijama da lete preko njene teritorije, što je primoralo pilote na dugotrajna skretanja sa tipičnih ruta prilikom letenja ka delovima istočne Azije. To povećava troškove goriva, koji čine između 25 i 30 procenata operativnih troškova, što je izazvalo žalbe avio-kompanija da su u nepovoljnom položaju u odnosu na kineske prevoznike, koji i dalje lete preko Rusije.

Nezavisni analitičari avio-industrije navode da kineski prevoznici takođe žele bolje da iskoriste svoje širokotrupne avione, jer domaća potražnja trpi zbog slabijeg ekonomskog rasta Kine. Kineski stručnjaci navode da je povećanje broja letova za Evropu kineskih avio-kompanija u skladu sa naporima Pekinga da privuče međunarodne posetioce, uključujući ponudu bezviznog režima za građane više evropskih zemalja.

  • STEPA

    20.8.2024 #1 Author

    Bravo za Kineze

    Odgovori

  • SABRINA

    20.8.2024 #2 Author

    Znaći da se i interesovanje za putovanja u Evropu povećalo.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.