Kineski C919 jača konkurentnost na tržištu aviona
6.10.2024 15:22 Autor: Redakcija Biznis.rs 11
Kineski putnički avion C919 domaće proizvodnje obavio je nedavno svoj prvi komercijalni let koristeći održivo avionsko gorivo (SAF), što predstavlja značajan korak ka razvoju čistijeg prevoza u zemlji. Istovremeno, raste interesovanje kineskih, ali i inostranih aviokompanija za ovaj model uskotrupnog aviona.
Let, koji je obavljen krajem septembra, realizovan je na ruti od Pekinga do Šangaja i predstavlja prvi od četiri planirana probna leta sa SAF gorivom. Ovaj test je usledio nakon poziva Nacionalne komisije za razvoj i reforme i Uprave za civilnu avijaciju Kine da se isproba SAF na različitim modelima aviona, uključujući C919, preneli su kineski mediji.
„Održivo avionsko gorivo može smanjiti emisiju ugljen-dioksida do 85 procenata u poređenju sa tradicionalnim fosilnim gorivima, što ga čini obećavajućom alternativom za civilnu avijaciju“, navedeno je u saopštenju kineskih vazduhoplovnih vlasti.
SAF, koji se uglavnom dobija iz životinjskog i biljnog otpada, korišćenih jestivih ulja, gradskog otpada, kao i poljoprivrednog i šumarskog otpada, smatra se ključnim elementom u razvoju održive avio-industrije. Ovaj napredak pokazuje posvećenost Kine postizanju ekoloških ciljeva i promociji održivog razvoja svoje avio-industrije, prenosi China Daily.
Takođe, Air China je izvela prvi komercijalni let svog domaćeg aviona C919, postavši druga aviokompanija u Kini koja koristi ovaj avion, nakon China Eastern Airlinesa. Ovaj potez se smatra daljim korakom ka ubrzanju komercijalne primene aviona C919.
To je veliki civilni avion razvijen u skladu sa međunarodnim propisima za civilnu avijaciju, sa nezavisnim pravima intelektualne svojine, i smatra se modelom koji jača konkurentnost Kine na globalnom avio-tržištu. Podaci iz China Eastern Airlines-a, prvog globalnog korisnika C919, pokazuju da je njihova flota od sedam aviona C919 prevezla 500.000 putnika do 1. septembra. Avion je ušao u upotrebu 28. maja 2023.
Više komercijalnih letova C919 pokazuje da je avion ispunio uslove za široku komercijalnu upotrebu i da će ući u fazu pune operativnosti na domaćem tržištu civilnog vazduhoplovstva, prenosi Global Times. Do sada je COMAC isporučio devet aviona C919 avio-kompanijama.
Dugo hvaljen kao potencijalna prekretnica u globalnoj komercijalnoj avijaciji, C919 je kineski odgovor na Boeing 737 i Airbus A320, dva najprodavanija tipa aviona u svetu. Cena C919 aviona je 99 miliona dolara, dok A320 košta 101 milion dolara, a B737 MAX 99,7 miliona dolara.
Uprkos tome što ima više od 1.000 narudžbina, C919 se suočava sa skepticima koji dovode u pitanje njegovu autentičnost, s obzirom na to da su ključni delovi poput motora i sistema za kontrolu leta uvezeni iz SAD i Evrope, kao i njegovu komercijalnu održivost u svetlu Airbus-Boeing monopola na tržištu.
Prema rečima specijalizovanog novinara CNN-a, koji je putovao avionom C919, unutrašnjost letelice podseća na model A320. On navodi, da bi se iz daljine lako mogao pomešati sa A320, zbog zaobljenog nosa i zakrivljenog trupa (u poređenju sa B737), ali pažljiviji pogled otkriva karakteristične kokpit prozore i vrhove krila C919. Buka od motora je za nijansu veća nego kod pomenutih A320 i B737.
Pročitajte još:
Brazilska kompanija za teretni i čarter prevoz Total Linhas Aereas po svemu sudeći biće prvi nekineski prevoznik koji će uvesti C919 u svoju flotu. Kompanija vodi pregovore sa kineskim proizvođačem aviona o narudžbini četiri aviona C919, prenosi Reuters.
Kompanija je navela da je bila prinuđena da traži alternative, jer su Airbus i Boeing rasprodali svoja mesta za isporuku modela A320neo i 737 MAX do naredne decenije, dok brazilski Embraer nije ponudio dovoljno veliki tip aviona koji bi odgovarao potrebama avio-kompanije.
LJUBOMIR
6.10.2024 #1 AuthorKinezi su oduvek jaki bili
BLIZANAC
6.10.2024 #2 AuthorNajbolji su u svemu
LAV
6.10.2024 #3 AuthorKina zauzima svoje mesto u aviosvetu.
Grocka
6.10.2024 #4 AuthorSvuda konkurencija pa i tu
Faith
6.10.2024 #5 AuthorKinezi postaju svima konkurencija u svim sverama privrede
ZVONČICA
6.10.2024 #6 AuthorMoguce
JEKSICA25
6.10.2024 #7 AuthorNista novo
VALERIJA
6.10.2024 #8 AuthorKina je u svemu uvek prednjačila, ništa čudno!
ELLA
7.10.2024 #9 AuthorKina preuzima primat na svim poljima
STEPA
8.10.2024 #10 AuthorSvaka im čast.
STEPA
8.10.2024 #11 AuthorVredni ljudi