Luckin Coffee konkuriše kompaniji Starbucks u SAD
1.7.2025 13:51 Autor: Redakcija Biznis.rs 0



Luckin Coffee, lanac kafeterija koji je munjevito osvojio kinesko tržište i prestigao čak i Starbucks, sada ulazi na američko tržište. Prve dve američke lokacije otvaren su juče u Njujorku, jedna u Grinič Vilidžu, blizu kampusa Njujorškog univerziteta, a druga u četvrti Nomad.
Time se zaoštrava konkurencija s velikim imenima poput kompanija Starbucks i Dutch Bros., koji već imaju lojalnu bazu mladih potrošača, privučenih pićima „prikladnim za TikTok“ po pristupačnim cenama. Na svom sajtu i društvenim mrežama, Luckin promoviše otvaranja uz popuste i poklone, prenosi CNN.
Luckin je osnovan 2017. godine i od početka se fokusirao na mlade potrošače, sa konceptom prodavnica sa kafom za poneti, bez gotovinskog plaćanja. Kafe Luckin u Kini ima u proseku oko 30 odsto niže cene nego u Starbucksu.
Njihove prodavnice su minimalističke, nude osnovne usluge, i naručivanje funkcioniše isključivo preko mobilne aplikacije. To im omogućava brzu i jeftinu ekspanziju. Ovakav model sve više prepoznaje i američko ugostiteljstvo, koje forsira mobilne porudžbine i programe lojalnosti za prikupljanje podataka i povećanje povratka kupaca.
Na meniju se nalaze standardne kafe, hladni napici i mača varijante. Među prepoznatljivim pićima su ledene kafe sa ananasom ili malinom, kao i linija šarenih „Refreshers“ napitaka na bazi kokosovog mleka, voćnih sokova i hladne pene. U ponudi je i skroman izbor peciva.
Najzanimljiviji deo priče Luckin jeste njihova dominacija nad kompanijom Starbucks u Kini. Još 2019. godine, broj Luckin lokala u Kini premašio je broj lokala Starbucksa, što im je ulilo samopouzdanje za izlazak na američko tržište.
Pročitajte još:
Ipak, iste te godine kompanija je izašla na berzu, ali je ubrzo 2020. godine, bila prinuđena da se povuče nakon priznanja da je falsifikovala finansijske izveštaje. Delistirana je sa Nasdaqa, a predsednik i direktor su smenjeni. SEC ih je kaznio sa 180 miliona dolara. Nakon toga, Luckin se fokusirao na Aziju, gde sada ima više od 22.000 lokacija u Kini i nekoliko desetina u Singapuru.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.