Krajem prošle i početkom ove godine Britanci plaćali hranu za više od 16,7 odsto

Maloprodaje i proizvođači prehrambenih dobara najavljuju dalji rast cena namirnica

PoslovanjeSvet

8.2.2023 18:11 Autor: Redakcija Biznis.rs 4

Maloprodaje i proizvođači prehrambenih dobara najavljuju dalji rast cena namirnica Maloprodaje i proizvođači prehrambenih dobara najavljuju dalji rast cena namirnica
Kupci širom sveta namirnice će plaćati još više nego u 2022. godini ukoliko cene roba ne padnu ili se ubrza prelazak na jeftinije proizvode,... Maloprodaje i proizvođači prehrambenih dobara najavljuju dalji rast cena namirnica

Kupci širom sveta namirnice će plaćati još više nego u 2022. godini ukoliko cene roba ne padnu ili se ubrza prelazak na jeftinije proizvode, navode iz maloprodaja i firmi koje proizvode potrošačka dobra.

Maloprodaje i proizvođači potrošačkih dobara već godinu dana vode teške pregovore u vezi sa cenama, a neslaganje traje od 2021. godine, kada je došlo do zastoja u nabavnim lancima do koga je dovela pandemija, piše Reuters.

Od tada situacija je prerasla u borbu oko visokih cena sirovih materijala i energije, uzrokovanih ratom između Rusije i Ukrajine, pri čemu su je rast cena osnovnih namirnica, kao što su hleb, mleko i meso, dalje podstakao krizu u Evropi.

U četiri nedelje do 22. januara Britanci su prehrambene namirnice plaćali rekordnih 16,7 odsto više u poređenju sa istim periodom prošle godine, navodi firma za istraživanja Kantar. Američki prehrambeni indeks, koji uključuje i obroke konzumirane u domaćinstvima i u kafeima i restoranima, porastao je za 10,4 odsto u godini koja se završila u decembru.

Generalni direktor najveće prehrambene grupe Nestle Mark Šnajder (Mark Schneider) prošle nedelje je nemačkim medijima rekao da će ove godine doći do daljeg povećanja cena proizvoda, kako bi se nadoknadili troškovi proizvodnje koji još uvek nisu u potpunosti preneti na potrošače.

“Investitori će platiti premiju za kompanije koje u svom portfoliju pokažu cenovnu moć bez negativnog uticaja na obim (poslovanja) i udeo u tržištu”, navodi Džek Martin (Jack Martin) iz kompanije Oberon.

Iz kompanije Unilever, koja treba da objavi celogodišnje finansijske rezultate, u oktobru je saopšteno da je njen osnovni rast cena (cenovni indikator) povećan na rekordnih 12,5 odsto u trećem kvartalu. Nestle i gigant u sektoru mlečnih prerađevina Danone objaviće izveštaje kasnije u toku meseca.

Tineki Friki (Tineke Frikkee), menadžer portfolija u kompaniji Waverton Investment Management, očekuje da će u 2023. Unilever selektivno povećati cene.

“Poslednji put kada se Unilever oglasio, jasno nam je stavljeno do znanja da će oni radije prodati manje proizvoda po višim cenama, kako bi (ostale) cene zadržali ispod konkurentskih i dobili udeo u tržištu”, rekao je Friki.

Najveći britanski lanac supermarketa Tesco (TSCO.L) i Kraft Heinz (KHC.O) prošle godine nisu mogli da se dogovore oko cena za neke brendove, što je rezultiralo nestankom nekoliko proizvoda sa polica. Ovog meseca, Unileverov majonez Hellmann je ukinut u južnoafričkim prodavnicama usled inflacije.

  • MAJA

    8.2.2023 #1 Author

    Samo se pitam dokle više

    Odgovori

  • BIJUTI27

    8.2.2023 #2 Author

    Već smo se navikli..

    Odgovori

  • TATJANA

    9.2.2023 #3 Author

    Neiscrpna borba na tržištu…vecita

    Odgovori

  • MAJA

    9.2.2023 #4 Author

    Kako sprećiti inflaciju i staviti pod kontrolu cene osnovnih životnih namirnica?

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.