Cilj "Čarobnih plodova" da pomognu kolegama u brendiranju i plasmanu

Od tegle do tržišta – proizvodi domaćih zadruga u centru Beograda

AgrobiznisIzdvajamoPoslovanjeSrbija

5.2.2023 17:22 Autor: Milica Rilak 30

Od tegle do tržišta – proizvodi domaćih zadruga u centru Beograda Od tegle do tržišta – proizvodi domaćih zadruga u centru Beograda
Na samo nekoliko koraka od Hrama Svetog Save u Beogradu, u dvorištu zgrade Zadružnog saveza Srbije, otvorena je radnja „Čarobni plodovi“ istoimene zadruge, sa... Od tegle do tržišta – proizvodi domaćih zadruga u centru Beograda

Na samo nekoliko koraka od Hrama Svetog Save u Beogradu, u dvorištu zgrade Zadružnog saveza Srbije, otvorena je radnja „Čarobni plodovi“ istoimene zadruge, sa ambicijom daleko većom od toga da bude samo mesto gde može da se kupi nešto „kao što je pravila baka“.

Direktorka zadruge Jelena Obradović u razgovoru za Biznis.rs objašnjava da je cilj „Čarobnih plodova“ da pomogne drugim zadrugama koje imaju kvalitetne proizvode, tako što će postati njihov kanal prodaje.

Jelena Obradović je u zadrugarstvo stigla posle dugogodišnjeg rada u prodaji za korporacije i zato vrlo precizno ukazuje na „slabe tačke“ domaćih proizvođača koji svoje zdrave, kvalitetne proizvode često doteraju, kako kaže, „do tegle“ da bi se dalji plasman završio na prodaji poznanicima ili na manjim lokalnim okupljanjima.

„Zato je ideja da zajedno sa Zadružnim savezom Srbije, u zadružnoj radnji, ali i na online shopu koji je već u funkciji, okupimo zadruge koje imaju svoje proizvode i ispunjavaju sve uslove za bezbednu i kvalitetnu proizvodnju hrane. To bi bila ponuda koja bi, za razliku od one ‘jedem zdravo, jedem samo čia seme’, podrazumevala asortiman zdravih, domaćih proizvoda po starim recepturama“, objašnjava koncept radnje koja je u povoju.

Jelena Obradović / Foto: Milica Rilak

Za sada se u dvorištu u Skerlićevoj ulici 24, u srcu Vračara, nalaze proizvodi zadruge „Čarobni plodovi“ – džemovi, slatka, ajvar i rakija, ali su u toku pregovori sa drugim zadrugama koji bi trebalo da se završe do kraja februara, kada je planirano i „svečano“ otvaranje.

„Cilj je da na taj način problem plasmana reše zadruge koje nisu prisutne u trgovinskim lancima ili prodavnicama zdrave hrane. Želimo da postanemo kanal prodaje za one koji prave vrhunske proizvode, ali nemaju gde da ih prodaju, osim poznanicima ili na lokalu“, kaže Jelena Obradović.

Stalna postavka kvalitetnih domaćih proizvoda

„U Zadružnom savezu smatramo da je udruživanje najvažnije i zato nam je bilo važno da se na tom mestu ne radi samo prodaja ili prezentacija proizvoda. Pre svega smo želeli da to bude mesto za susrete i razmenu znanja. Obilazeći zadrugare na terenu smo videli da mali lokalni sajmovi, gde učestvuju kvalitetni proizvođači, dođu i prođu, ali da je ono ključno što se na njima dešava upravo okupljanje proizvođača, kada oni razgovaraju o dobavljačima ili o osvajanju tržišta. Zato smo zamislili jednu „stalnu postavku“, gde ljudi mogu da dođu, vide, probaju i kupe proizvode zadruga, ali i da zadruge sa dobrim finalnim proizvodom dobiju podršku kroz markenting, sertifikaciju i podršku u plasmanu. Zato je zadruga ‘Čarobni plodovi’ i formirana“, rekao je za Biznis.rs predsednik Zadružnog saveza Srbije Nikola Mihailović.

U saradnji sa Zadružnim savezom Srbije tragaju za zadrugama koje dobro rade, imaju proizvodne kapacitete i kvalitetne proizvode, ali koje proizvod pakuju „do tegle“ koja često kod kupaca ide čak i bez nalepnice sa imenom proizvođača.

„Problem je što nemaju dalji plasman, nema brendiranja, ni proboja na tržište. Ponekad nemaju viziju ili se plaše – ‘jao, kako ću ja taj marketing’ – ali se svakako ne plaše povećanja proizvodnje. Zato smo gledali da takvi proizvođači rade pod našim brendom, a mi da radimo na pakovanju, marketingu i prodaji“, priča naša sagovornica dok pokazuje korporativne poklone koje su sa velikim uspehom ponudili uoči praznične sezone.

Foto: Milica Rilak

Proizvodi „Čarobnih plodova“, međutim, nisu cenovno konkurentni onima koje trgovinski lanci nude na svojim rafovima ili na akcijama.

„Naši proizvodi itekako imaju svoje kupce. Danas ćete i na pijaci teško pronaći pravi ajvar za manje od 1.000 dinara po tegli, s obzirom na ulaganja koja su se desila pre nego što je ta tegla stigla na tezgu – od sadnje paprike do pravljenja ajvara i obezbeđivanja sertifikata. Takođe, za teglu ajvara potrebna su tri do 3,5 kilograma paprike, što je dovoljno za grubu računicu o realnoj ceni proizvodnje“, kaže Jelena Obradović.

Kooperanti „Čarobnih plodova“ proizvode džemove, slatka, ajvar i rakiju u Blacu i Varvarinu, dok je među petoro zadrugara jedan advokat, konsultantkinja za dizajn i recepture i naša sagovornica, zadužena za marketing i prodaju.

„Najvažniji su poverenje, harmonija i sigurnost – nije poenta da pravimo odjednom neki bum na tržištu, već da polako rastemo i da trajemo“, zaključila je Jelena Obradović.

  • LJUBIŠA

    5.2.2023 #1 Author

    Domaći proizvod zaslužuje da ima najbolju
    poziciju u Srbiji. Tako se pospešuje domaća privreda

    Odgovori

    • Lelica

      5.2.2023 #2 Author

      Ali nazalost nije tako

      Odgovori

    • Bella

      5.2.2023 #3 Author

      Smatram da svi treba da probaju nase proizvode

      Odgovori

  • GOCA BG

    5.2.2023 #4 Author

    Podsticaj treba dati nasim domacim proizvodima,najbolje uslove i rezultat ne moze da bude los..

    Odgovori

    • MARA

      5.2.2023 #5 Author

      Ne može biti nikako loš, jer imamo odlične proizvode…

      Odgovori

  • LIMUN ŽUT

    5.2.2023 #6 Author

    Svaka čast, ovako nešto nam je zaista bilo potrebno, verujem da će mnogima pomoći.

    Odgovori

  • DANIJELA

    5.2.2023 #7 Author

    Bravo za ovakve radnje. Malim preduzecima i domacim proizvodjecima je potrebana pomoc na pocetku plasiranja svojih proizvoda.

    Odgovori

  • MARKO7

    5.2.2023 #8 Author

    Domaći proizvodi uvek dobri

    Odgovori

  • MADMAX

    5.2.2023 #9 Author

    Kupuj domaće.

    Odgovori

  • Boba3

    5.2.2023 #10 Author

    Domaci proizvodi treba da budu nas brend, jer to samo Srbija jos ima

    Odgovori

    • N.N.

      6.2.2023 #11 Author

      Slazem se, definitivno treba da bude nas brend.

      Odgovori

  • LEPOSAVA

    5.2.2023 #12 Author

    Nas domaci proizvod….najbolji u Srbiji

    Odgovori

  • FRUIT04

    5.2.2023 #13 Author

    Domaći proizvodi su nam bez konkurencije, zato i treba da ih bude što više.

    Odgovori

  • Dea

    5.2.2023 #14 Author

    Sve ok ali jako skupo

    Odgovori

  • LUKA

    5.2.2023 #15 Author

    Dobra ideja za male proizvodjace samo da zazivi i da realizuju do kraja

    Odgovori

  • VERA

    5.2.2023 #16 Author

    Samo napred, kvalitetan proizvod mora da ima dobru cenu a kupac koji to poštuje uložen trud i rad će adekvatno i da plati.

    Odgovori

  • FRUIT04

    5.2.2023 #17 Author

    Treba da se u jedine sve zadruge, da imaju vise radnji I da dele troskove. Mogli bi dosta da prodaju a nece imati velike troskove.

    Odgovori

  • VANJA

    5.2.2023 #18 Author

    Ovo je stvarno super ideja!

    Odgovori

  • Lelica

    5.2.2023 #19 Author

    Svetsko a nase!

    Odgovori

  • NATI29

    5.2.2023 #20 Author

    Sada svi domaci proizvodi na jednom mestu

    Odgovori

  • Moon

    5.2.2023 #21 Author

    Opet zadruga opet nema zarade za proizvodjaca, zasto se samo ne obezbedi ljudima mesto gde ce prodavati svoje proizvode?

    Odgovori

  • BIJUTI27

    5.2.2023 #22 Author

    Bravo za ovu ženu

    Odgovori

  • BRANA19

    6.2.2023 #23 Author

    Domace je uvek bilo najbolje.

    Odgovori

  • Tina

    6.2.2023 #24 Author

    I normalno je da je tako. Trebalo je jos mnogo ranije otvoriti takve prodavnice. I u drugim gradovima treba da se otvaraju iste.

    Odgovori

  • Coka13

    6.2.2023 #25 Author

    Domaćim proizvodima treba dati apsolutnu prednost i samim tim bi se pospešila i proizvodnja, a i privreda u našoj zemlji.

    Odgovori

  • VOJKAN

    6.2.2023 #26 Author

    Domaći proizvodi su sve ređe zastupljeni po radnjama

    Odgovori

  • MARE

    6.2.2023 #27 Author

    Koleginica mi je otkrila super povoljan brend ajvara koji je ukusan kao domaci .

    Odgovori

  • MAJA

    6.2.2023 #28 Author

    Trebalo bi da ima više takvih

    Odgovori

  • Anna

    6.2.2023 #29 Author

    Ideja jeste odlična, i nadam se da će proizvođači imati koristi od udruživanja u zadrugu.

    Odgovori

  • Dunja5

    6.2.2023 #30 Author

    Treba podrzati domaće proizvode. Skuplji su uvek, ali ima i zasto, vrede.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.